Strona 84 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz sty 06, 2013 15:52
autor: biznes88
Michał_1977, czemu chcesz zmieniac zaworek cos jest nie tak? za szybko ci wyprzedza kat?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz sty 06, 2013 18:25
autor: Michał_1977
biznes88 pisze:za szybko ci wyprzedza kat?
Raczej przeciwnie.Muszę z niutonem powalczyć.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz sty 06, 2013 20:53
autor: marcinas1983
Michał_1977, wyciągnij z zaworka od Twojej pompy sprężynkę i poszukaj jakiejś twardszej.... wtedy regulacja ciśnienia w pompie przy danych obrotach do serii i nie powinno tak szybko narastać jak teraz.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn sty 07, 2013 21:25
autor: Michał_1977
W tym od AAZ jest chyba ciut twardsza.Wciskałem tłoczek zaworka cienkim śrubokrętem w jednym i w drugim i właśnie takie odnoszę wrażenie.

EDIT:
Zrobiłem pomiar na czterech zaworkach i takie dane mi wyszły.
Obrazek
Wszystkie pomiary z nyplem od Iveco.Nie wiem,czy zmiana nypla coś by zmieniła.
Czy te otworki w nich są zróżnicowane? Nie sądzę... :bajer:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn sty 07, 2013 21:28
autor: marcinas1983
Michał_1977, zaworka nie zmieniaj... jedynie zmieniaj sprężynki w nich... cały bajer polega na tym, że zaworki mają różne otworki i ich średnice i to nie odzwierciedla tego jak ciśnienie na nich może narastać. Dlatego zaworek od Iveco i podmianka sprężynek... ja w pompie od land rovera i śrubie od VW fi 55 miałem na jałowych 1.9 bara nie wiem ile by pokazało na śrubie fi 75 z land rovera.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn sty 07, 2013 22:05
autor: Michał_1977
marcinas1983 pisze: zaworka nie zmieniaj... jedynie zmieniaj sprężynki w nich...
Jesteś pewny,że to coś zmieni? Nie lepiej byłoby jakbym zmienił zaworek na ten z AAZ i ustawił ciśnienie na wolnych,tak jak na zaworku z Iveco?
marcinas1983 pisze:śrubie od VW fi 55 miałem na jałowych 1.9 bara nie wiem ile by pokazało na śrubie fi 75 z land rovera.
No właśnie,o jaką śrubę Ci dokładnie chodzi? Cop to za rozmiar 55,czy 75? :shock:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn sty 07, 2013 22:06
autor: biznes88
marcinas1983, i ktory najlepiej wypada "zaworek" z tego rysunku?... iveco czy aaz?
MIchal a na ktorym najlepiej sie jechalo???

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn sty 07, 2013 22:22
autor: marcinas1983
Michał_1977, ja sobie przerobiłem śrubę od VW fi 55 i na niej pomiary robiłem te co wcześniej zacytowałeś, ale też sprawdzałem ciśnienie wewnętrzne w pompie land rovera ze śrubą od VW i było na jałowych 1.9 bara, sam jestem ciekaw ile by pokazało po zastosowaniu śruby od land rovera i pomiarze ciśnienia. Z tego co pamietam sama zmiana sprężyny w zaworku od land rovera na tą od SB spowodowała wzrost ciśnienia przy tak samo wbitym jak dla land rovera. Żeby ciśnienie w pompie na zaworku z land rovera i sprężynce od SB ustawić na wartości dla land rovera to musiałem w nim wybić tłoczek prawie na równi z zaworkiem. Więc sprężynka w zaworku ma znaczenie na szybkość narastania ciśnienia w pompie. Najlepiej to by było założyć taki co na jałowych i średnich obrotach jest późniejszy zaś na max obrotach wyprzedza jak najwięcej.... wtedy powinno turbo szybciej wstawać z dołu i na wysokich obrotach powinna być moc.

:dol:
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=24407.150" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s702.beta.photobucket.com/user/e ... r.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s702.beta.photobucket.com/user/e ... r.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sty 08, 2013 18:26
autor: Michał_1977
marcinas1983, zmieniłem sprężynkę w zaworku od Iveco i włożyłem tą od 1Y.Ustawiłem ciśnienie na jałowym takie jak było w ori Iveco.Pomiar ciśnienia w wyższych partiach obrotów przyniósł mniejsze wartości,niż ze sprężynką Iveco.
Jazda próbna i....kupa...auto nie zbiera się tak jak na ori Iveco (nawet na ori AAZ jechał lepiej). Ciśnienie doładowania bez zmian
Później zwiększyłem na jałowych o 0,2bara i było nieco lepiej.Znów zwiększyłem o 0,2bara i było też lepiej,ale z kolei dół się pogorszył i to znacznie.
Teraz z powrotem złożyłem dokładnie zaworek Iveco jak był ori.Jazda próbna i auto ma power jak wcześniej,czyli na ori jest o niebo lepiej.
Zastanawiam się,czy nie obrać drogi w przeciwnym kierunku,czyli może by tak zwiększyć ciśnienie.Może silnik po prostu nie nadąża spalać tak potężnej dawki :bajer:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sty 08, 2013 19:06
autor: marcinas1983
Michał_1977, po tym co na zdj. pokazałeś wychodzi że sprężynka od 1y spełniła swoje zadanie... czyli było mniejsze ciśnienie w pompie... i jak zauważyłeś to kiepsko jechał... dlatego musi być tak jak napisałem wcześniej... spróbuj założyć taką, która daje wyższe ciśnienie przy 4 tys obr/min ( wypada, że ta od iveco jest najlepsza ). Weź jeszcze może zapodaj taką od 1.6 i sobie porównaj ciśnienia przy 4 tys obr/min względem tego co daje iveco.

Sprawdzałeś wskazania ciśnienia w pompie dla poszczególnych obrotów dla śruby fi 55 i fi 75??

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sty 08, 2013 19:21
autor: Michał_1977
marcinas1983 pisze:Sprawdzałeś wskazania ciśnienia w pompie dla poszczególnych obrotów dla śruby fi 55 i fi 75??
Nie mam takiej na 75. W Iveco,AAZ,Jr są na 55.Zobaczę jeszcze w pompie 11mm od Rover-a.Zaworek ciśnienia od Rover-a też sprawdzę :bajer:
slawko333 ma pompę Iveco 12mm,może w niej jest ciekawszy zawór :satan:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sty 08, 2013 20:51
autor: marcinas1983
Michał_1977, czy Ty przypadkiem nie wkładałeś jakiś dodatkowych podkładek w tyming??

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt sty 08, 2013 21:07
autor: Michał_1977
marcinas1983 pisze: przypadkiem nie wkładałeś jakiś dodatkowych podkładek w tyming??
Nie,absolutnie.
Zawsze budując jakąś pompę,unikam jak ognia ingerowania w regulację timingu.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt sty 11, 2013 21:01
autor: Michał_1977
Wypróbowałem zaworek od Iveco 12mm.Niestety ma takie same wartości jak ten od 11mm.
Na nyplu 75 tak samo... :-(