M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » ndz sty 06, 2013 15:52

Michał_1977, czemu chcesz zmieniac zaworek cos jest nie tak? za szybko ci wyprzedza kat?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 06, 2013 18:25

biznes88 pisze:za szybko ci wyprzedza kat?
Raczej przeciwnie.Muszę z niutonem powalczyć.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz sty 06, 2013 20:53

Michał_1977, wyciągnij z zaworka od Twojej pompy sprężynkę i poszukaj jakiejś twardszej.... wtedy regulacja ciśnienia w pompie przy danych obrotach do serii i nie powinno tak szybko narastać jak teraz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » pn sty 07, 2013 21:25

W tym od AAZ jest chyba ciut twardsza.Wciskałem tłoczek zaworka cienkim śrubokrętem w jednym i w drugim i właśnie takie odnoszę wrażenie.

EDIT:
Zrobiłem pomiar na czterech zaworkach i takie dane mi wyszły.
Obrazek
Wszystkie pomiary z nyplem od Iveco.Nie wiem,czy zmiana nypla coś by zmieniła.
Czy te otworki w nich są zróżnicowane? Nie sądzę... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn sty 07, 2013 21:28

Michał_1977, zaworka nie zmieniaj... jedynie zmieniaj sprężynki w nich... cały bajer polega na tym, że zaworki mają różne otworki i ich średnice i to nie odzwierciedla tego jak ciśnienie na nich może narastać. Dlatego zaworek od Iveco i podmianka sprężynek... ja w pompie od land rovera i śrubie od VW fi 55 miałem na jałowych 1.9 bara nie wiem ile by pokazało na śrubie fi 75 z land rovera.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » pn sty 07, 2013 22:05

marcinas1983 pisze: zaworka nie zmieniaj... jedynie zmieniaj sprężynki w nich...
Jesteś pewny,że to coś zmieni? Nie lepiej byłoby jakbym zmienił zaworek na ten z AAZ i ustawił ciśnienie na wolnych,tak jak na zaworku z Iveco?
marcinas1983 pisze:śrubie od VW fi 55 miałem na jałowych 1.9 bara nie wiem ile by pokazało na śrubie fi 75 z land rovera.
No właśnie,o jaką śrubę Ci dokładnie chodzi? Cop to za rozmiar 55,czy 75? :shock:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » pn sty 07, 2013 22:06

marcinas1983, i ktory najlepiej wypada "zaworek" z tego rysunku?... iveco czy aaz?
MIchal a na ktorym najlepiej sie jechalo???



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn sty 07, 2013 22:22

Michał_1977, ja sobie przerobiłem śrubę od VW fi 55 i na niej pomiary robiłem te co wcześniej zacytowałeś, ale też sprawdzałem ciśnienie wewnętrzne w pompie land rovera ze śrubą od VW i było na jałowych 1.9 bara, sam jestem ciekaw ile by pokazało po zastosowaniu śruby od land rovera i pomiarze ciśnienia. Z tego co pamietam sama zmiana sprężyny w zaworku od land rovera na tą od SB spowodowała wzrost ciśnienia przy tak samo wbitym jak dla land rovera. Żeby ciśnienie w pompie na zaworku z land rovera i sprężynce od SB ustawić na wartości dla land rovera to musiałem w nim wybić tłoczek prawie na równi z zaworkiem. Więc sprężynka w zaworku ma znaczenie na szybkość narastania ciśnienia w pompie. Najlepiej to by było założyć taki co na jałowych i średnich obrotach jest późniejszy zaś na max obrotach wyprzedza jak najwięcej.... wtedy powinno turbo szybciej wstawać z dołu i na wysokich obrotach powinna być moc.

:dol:
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=24407.150" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s702.beta.photobucket.com/user/e ... r.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s702.beta.photobucket.com/user/e ... r.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » wt sty 08, 2013 18:26

marcinas1983, zmieniłem sprężynkę w zaworku od Iveco i włożyłem tą od 1Y.Ustawiłem ciśnienie na jałowym takie jak było w ori Iveco.Pomiar ciśnienia w wyższych partiach obrotów przyniósł mniejsze wartości,niż ze sprężynką Iveco.
Jazda próbna i....kupa...auto nie zbiera się tak jak na ori Iveco (nawet na ori AAZ jechał lepiej). Ciśnienie doładowania bez zmian
Później zwiększyłem na jałowych o 0,2bara i było nieco lepiej.Znów zwiększyłem o 0,2bara i było też lepiej,ale z kolei dół się pogorszył i to znacznie.
Teraz z powrotem złożyłem dokładnie zaworek Iveco jak był ori.Jazda próbna i auto ma power jak wcześniej,czyli na ori jest o niebo lepiej.
Zastanawiam się,czy nie obrać drogi w przeciwnym kierunku,czyli może by tak zwiększyć ciśnienie.Może silnik po prostu nie nadąża spalać tak potężnej dawki :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt sty 08, 2013 19:06

Michał_1977, po tym co na zdj. pokazałeś wychodzi że sprężynka od 1y spełniła swoje zadanie... czyli było mniejsze ciśnienie w pompie... i jak zauważyłeś to kiepsko jechał... dlatego musi być tak jak napisałem wcześniej... spróbuj założyć taką, która daje wyższe ciśnienie przy 4 tys obr/min ( wypada, że ta od iveco jest najlepsza ). Weź jeszcze może zapodaj taką od 1.6 i sobie porównaj ciśnienia przy 4 tys obr/min względem tego co daje iveco.

Sprawdzałeś wskazania ciśnienia w pompie dla poszczególnych obrotów dla śruby fi 55 i fi 75??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » wt sty 08, 2013 19:21

marcinas1983 pisze:Sprawdzałeś wskazania ciśnienia w pompie dla poszczególnych obrotów dla śruby fi 55 i fi 75??
Nie mam takiej na 75. W Iveco,AAZ,Jr są na 55.Zobaczę jeszcze w pompie 11mm od Rover-a.Zaworek ciśnienia od Rover-a też sprawdzę :bajer:
slawko333 ma pompę Iveco 12mm,może w niej jest ciekawszy zawór :satan:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt sty 08, 2013 20:51

Michał_1977, czy Ty przypadkiem nie wkładałeś jakiś dodatkowych podkładek w tyming??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » wt sty 08, 2013 21:07

marcinas1983 pisze: przypadkiem nie wkładałeś jakiś dodatkowych podkładek w tyming??
Nie,absolutnie.
Zawsze budując jakąś pompę,unikam jak ognia ingerowania w regulację timingu.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » pt sty 11, 2013 21:01

Wypróbowałem zaworek od Iveco 12mm.Niestety ma takie same wartości jak ten od 11mm.
Na nyplu 75 tak samo... :-(


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości