Strona 83 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt gru 04, 2012 10:58
autor: arwam
nie. jesli chcesz żeby dawka była mała na dole a duża w górze to yulko przeróbka boostpina.
albo odpowiednie regulowanie gazem :helm:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt gru 04, 2012 13:13
autor: marcinas1983
arwam, bardziej mi chodzi o to, żeby podczas odpalania nie śmierdziało niespaloną ropą jakby kąt wtrysku był za późny i żeby więcej nie kopciło niż teraz, ale zaznaczam, że chodzi tylko o rozruch. No to teraz drugie pytanie... czy zwiększając dawkę główną śrubą auto po odpaleniu dostaje max dawkę ( rozruchową ) jaką ustawiliśmy tą śrubą pytam bo to mnie zawsze ciekawiło... czy może przy odpalaniu nie jest to brane pod uwagę??

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt gru 04, 2012 15:17
autor: arwam
można to też zmienić poprzez zmianę sprężynki na inną w dźwigni dozownika...


tak zwiększając dawkę zwiększamy również i rozuchową

samą rozuchową można jeszcze zmniejszyć poprzez max wkręcenie osi regulatora obrotów...

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz gru 09, 2012 19:54
autor: marcinas1983
arwam pisze:samą rozuchową można jeszcze zmniejszyć poprzez max wkręcenie osi regulatora obrotów...
możesz coś na ten temat napisać?? Podobno ośką regulatora odśrodkowego wpływa się też na dynamiczny kąt wtrysku... gdzieś wyczytałem coś takiego na forum... chętnie bym zmniejszył u siebie dawkę rozruchową bo jest trochę za duża. Moja dźwignia dozownika nie posiada sprężynki od dawki rozruchowej.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn gru 10, 2012 01:19
autor: arwam
na kąt dynamiczny wpływasz jeśli masz oś z kanałami w środku, jesli masz pełną to jej wkręceniem regulujesz tylko dawkę rozruchową, o to też w nie wielkim stopniu.


dawka rozruchowa w większości pomp bez dodatkowej dźwignie ograniczającej dawkę jest największą, większą nawet niż dawka pod pełnym obciążeniem i pełnym doładowaniem.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn gru 10, 2012 01:32
autor: marcinas1983
arwam pisze:na kąt dynamiczny wpływasz jeśli masz oś z kanałami w środku
no właśnie ja taką mam i ten sposób co opisałeś już odpada w przedbiegach.
arwam pisze:dawka rozruchowa w większości pomp bez dodatkowej dźwignie ograniczającej dawkę jest największą, większą nawet niż dawka pod pełnym obciążeniem i pełnym doładowaniem.
mówisz o dźwigni dozownika z dwoma dźwigniami?? Mam taką dźwignię w swojej pompie i ta dźwignia nie jest do ograniczania dawki rozruchowej a do jej zwiększenia pod pełnym obciążeniem.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn gru 10, 2012 01:49
autor: arwam
nie mówię o dodatkowej dźwigni na zewnątrz pompy. w pompach VW służy ona do ręcznego zatrzymywania sinlika, atomiast w pompach od landka ogranicza max dawkę w zależności od stopnia wciśnięcia gazu,

wkręcając oś regulatora podbijasz nieco ciśnienie.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob gru 29, 2012 19:53
autor: golysk
Witam wszystkich po dłuższej nieobecności.
1Z na pompie z JPka jakoś się toczył dziś w końcu poskładałem pompkę z cromy trochę to trwało ale napotkałem troszkę problemów jak już wsadziłem pompę do auta dalej nie ciągła paliwa aż w końcu uruchomiłem wszystko na stole :grin:
Autko kreci się do 5,5 ale ciągnie do 4800. Teraz jak już wiem ze chodzi :hmm: to mogę zaczynać zabawę pojeżdżę kilka dni potem pompa znów zawita na stole mam fale z tłoko rozdzielaczem z 1Z jest wyraźnie wyższa, myślałem nad wsadzeniem tego zestawu do tego jutro pobawię się jeszcze z LDA

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob gru 29, 2012 22:50
autor: biznes88
golysk, a powiedz jak dokladnie wyglada fala w tej twojej pompie od cromy? tzn ma taki sam najazd jak i zjazd czy najazd jest ostry z zjazd lagodny? jak z moca jest duzo lepiej jak na pompie z 1.6td?... co bylo nie tak ze nie ciagnela paliwa?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz gru 30, 2012 10:33
autor: golysk
biznes88, fala z cromy jest taka jak ta z fotki

Obrazek


po lewej foto zapożyczone od marcinas1983
w pompie 1.6 D niestety nie wiem nie rozbierałem, a fala z 1Z ma ostry najazd i łagodny zjazd, tłoko rozdzielacze z cromy i 1Z oba 10mm

hmmmm z mocą lepiej nawet dużo lepiej ale jeszcze mało miałem pompę z 1.6 D nie td

paliwa nie ciągła bo była zastana a dokładnie zastane (schowane) łopatki na pompce odśrodkowej (wstępnej)
pierwsza próba na aucie była po składaniu pompy na oleju hydraulicznym, potem poprawiłem się i poskładałem na ropie olej zbyt się klei i oddziela od ropy

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz sty 06, 2013 09:23
autor: abrams
zna ktoś wartość kąta statycznego w 1Z ?? w mm ??

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz sty 06, 2013 10:04
autor: Michał_1977
marcinas1983 pisze:zaworek z omegi:
1400 obr/min 4 bary
2500 obr/min 5 barów

zaworek z transita:
1400 obr/min 2.1 bara
2500 obr/min 3.1 bara

zaworek od sb:
1400 obr/min 2.9 bara
2500 obr/min 4.1 bara
marcinas1983, mierzyłeś może na zaworze od AAZ?
Mam taki zawór z pompy pół elektronicznej i zastanawiam się nad nim... :-k

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz sty 06, 2013 11:53
autor: marcinas1983
Michał_1977, niestety nie miałem zaworu od AAZta a pomiar był dokonywany na śrubie z VW.
abrams pisze:zna ktoś wartość kąta statycznego w 1Z ?? w mm ??
w temacie o modzie łukiego są jakieś dane dla 1z

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz sty 06, 2013 13:16
autor: Michał_1977
Założyłem go dzisiaj tak na chybił-trafił i sam nie wiem... :?
Troszkę gorzej odpala na ciepłym i zostawia trochę niebieskawego dymu gdy się rozpędza,a na postoju czarno.
Nie ma co się męczyć i główkować.
Zrobię manometr,zmierzę ten z IVECO na wolnych,później też na wolnych ustawię na taką samą wartość ten z AAZ i porównam jak ciśnienie narasta wraz z obrotami.
Bez jakiegokolwiek pomiaru,wszelkie próby nie mają sensu...