M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
nie. jesli chcesz żeby dawka była mała na dole a duża w górze to yulko przeróbka boostpina.
albo odpowiednie regulowanie gazem
albo odpowiednie regulowanie gazem
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
arwam, bardziej mi chodzi o to, żeby podczas odpalania nie śmierdziało niespaloną ropą jakby kąt wtrysku był za późny i żeby więcej nie kopciło niż teraz, ale zaznaczam, że chodzi tylko o rozruch. No to teraz drugie pytanie... czy zwiększając dawkę główną śrubą auto po odpaleniu dostaje max dawkę ( rozruchową ) jaką ustawiliśmy tą śrubą pytam bo to mnie zawsze ciekawiło... czy może przy odpalaniu nie jest to brane pod uwagę??
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
można to też zmienić poprzez zmianę sprężynki na inną w dźwigni dozownika...
tak zwiększając dawkę zwiększamy również i rozuchową
samą rozuchową można jeszcze zmniejszyć poprzez max wkręcenie osi regulatora obrotów...
tak zwiększając dawkę zwiększamy również i rozuchową
samą rozuchową można jeszcze zmniejszyć poprzez max wkręcenie osi regulatora obrotów...
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
możesz coś na ten temat napisać?? Podobno ośką regulatora odśrodkowego wpływa się też na dynamiczny kąt wtrysku... gdzieś wyczytałem coś takiego na forum... chętnie bym zmniejszył u siebie dawkę rozruchową bo jest trochę za duża. Moja dźwignia dozownika nie posiada sprężynki od dawki rozruchowej.arwam pisze:samą rozuchową można jeszcze zmniejszyć poprzez max wkręcenie osi regulatora obrotów...
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
na kąt dynamiczny wpływasz jeśli masz oś z kanałami w środku, jesli masz pełną to jej wkręceniem regulujesz tylko dawkę rozruchową, o to też w nie wielkim stopniu.
dawka rozruchowa w większości pomp bez dodatkowej dźwignie ograniczającej dawkę jest największą, większą nawet niż dawka pod pełnym obciążeniem i pełnym doładowaniem.
dawka rozruchowa w większości pomp bez dodatkowej dźwignie ograniczającej dawkę jest największą, większą nawet niż dawka pod pełnym obciążeniem i pełnym doładowaniem.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
no właśnie ja taką mam i ten sposób co opisałeś już odpada w przedbiegach.arwam pisze:na kąt dynamiczny wpływasz jeśli masz oś z kanałami w środku
mówisz o dźwigni dozownika z dwoma dźwigniami?? Mam taką dźwignię w swojej pompie i ta dźwignia nie jest do ograniczania dawki rozruchowej a do jej zwiększenia pod pełnym obciążeniem.arwam pisze:dawka rozruchowa w większości pomp bez dodatkowej dźwignie ograniczającej dawkę jest największą, większą nawet niż dawka pod pełnym obciążeniem i pełnym doładowaniem.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
nie mówię o dodatkowej dźwigni na zewnątrz pompy. w pompach VW służy ona do ręcznego zatrzymywania sinlika, atomiast w pompach od landka ogranicza max dawkę w zależności od stopnia wciśnięcia gazu,
wkręcając oś regulatora podbijasz nieco ciśnienie.
wkręcając oś regulatora podbijasz nieco ciśnienie.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Witam wszystkich po dłuższej nieobecności.
1Z na pompie z JPka jakoś się toczył dziś w końcu poskładałem pompkę z cromy trochę to trwało ale napotkałem troszkę problemów jak już wsadziłem pompę do auta dalej nie ciągła paliwa aż w końcu uruchomiłem wszystko na stole
Autko kreci się do 5,5 ale ciągnie do 4800. Teraz jak już wiem ze chodzi to mogę zaczynać zabawę pojeżdżę kilka dni potem pompa znów zawita na stole mam fale z tłoko rozdzielaczem z 1Z jest wyraźnie wyższa, myślałem nad wsadzeniem tego zestawu do tego jutro pobawię się jeszcze z LDA
1Z na pompie z JPka jakoś się toczył dziś w końcu poskładałem pompkę z cromy trochę to trwało ale napotkałem troszkę problemów jak już wsadziłem pompę do auta dalej nie ciągła paliwa aż w końcu uruchomiłem wszystko na stole
Autko kreci się do 5,5 ale ciągnie do 4800. Teraz jak już wiem ze chodzi to mogę zaczynać zabawę pojeżdżę kilka dni potem pompa znów zawita na stole mam fale z tłoko rozdzielaczem z 1Z jest wyraźnie wyższa, myślałem nad wsadzeniem tego zestawu do tego jutro pobawię się jeszcze z LDA
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
golysk, a powiedz jak dokladnie wyglada fala w tej twojej pompie od cromy? tzn ma taki sam najazd jak i zjazd czy najazd jest ostry z zjazd lagodny? jak z moca jest duzo lepiej jak na pompie z 1.6td?... co bylo nie tak ze nie ciagnela paliwa?
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
biznes88, fala z cromy jest taka jak ta z fotki
po lewej foto zapożyczone od marcinas1983
w pompie 1.6 D niestety nie wiem nie rozbierałem, a fala z 1Z ma ostry najazd i łagodny zjazd, tłoko rozdzielacze z cromy i 1Z oba 10mm
hmmmm z mocą lepiej nawet dużo lepiej ale jeszcze mało miałem pompę z 1.6 D nie td
paliwa nie ciągła bo była zastana a dokładnie zastane (schowane) łopatki na pompce odśrodkowej (wstępnej)
pierwsza próba na aucie była po składaniu pompy na oleju hydraulicznym, potem poprawiłem się i poskładałem na ropie olej zbyt się klei i oddziela od ropy
po lewej foto zapożyczone od marcinas1983
w pompie 1.6 D niestety nie wiem nie rozbierałem, a fala z 1Z ma ostry najazd i łagodny zjazd, tłoko rozdzielacze z cromy i 1Z oba 10mm
hmmmm z mocą lepiej nawet dużo lepiej ale jeszcze mało miałem pompę z 1.6 D nie td
paliwa nie ciągła bo była zastana a dokładnie zastane (schowane) łopatki na pompce odśrodkowej (wstępnej)
pierwsza próba na aucie była po składaniu pompy na oleju hydraulicznym, potem poprawiłem się i poskładałem na ropie olej zbyt się klei i oddziela od ropy
- abrams
- VR6 Driver
- Posty: 1198
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
- Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
zna ktoś wartość kąta statycznego w 1Z ?? w mm ??
Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marcinas1983, mierzyłeś może na zaworze od AAZ?marcinas1983 pisze:zaworek z omegi:
1400 obr/min 4 bary
2500 obr/min 5 barów
zaworek z transita:
1400 obr/min 2.1 bara
2500 obr/min 3.1 bara
zaworek od sb:
1400 obr/min 2.9 bara
2500 obr/min 4.1 bara
Mam taki zawór z pompy pół elektronicznej i zastanawiam się nad nim...
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Michał_1977, niestety nie miałem zaworu od AAZta a pomiar był dokonywany na śrubie z VW.
w temacie o modzie łukiego są jakieś dane dla 1zabrams pisze:zna ktoś wartość kąta statycznego w 1Z ?? w mm ??
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Założyłem go dzisiaj tak na chybił-trafił i sam nie wiem...
Troszkę gorzej odpala na ciepłym i zostawia trochę niebieskawego dymu gdy się rozpędza,a na postoju czarno.
Nie ma co się męczyć i główkować.
Zrobię manometr,zmierzę ten z IVECO na wolnych,później też na wolnych ustawię na taką samą wartość ten z AAZ i porównam jak ciśnienie narasta wraz z obrotami.
Bez jakiegokolwiek pomiaru,wszelkie próby nie mają sensu...
Troszkę gorzej odpala na ciepłym i zostawia trochę niebieskawego dymu gdy się rozpędza,a na postoju czarno.
Nie ma co się męczyć i główkować.
Zrobię manometr,zmierzę ten z IVECO na wolnych,później też na wolnych ustawię na taką samą wartość ten z AAZ i porównam jak ciśnienie narasta wraz z obrotami.
Bez jakiegokolwiek pomiaru,wszelkie próby nie mają sensu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości