Strona 9 z 10

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: pn gru 24, 2012 23:58
autor: marcinas1983
arwam, jeśli chodzi o pompe z landka... w tej pompie nie narasta szybko ciśnienie ponieważ:
- po pierwsze... ma ona śrubę przelewową o większym otworku
- po drugie... nie ma ośki regulatora z dodatkowym kanałem
- po trzecie... fala w tej pompie jest taka, że ona sama w sobie wyprzedza statyczny kąt wtrysku i dla tej pompy statyczny to 1.4 z EGR i 1.54 bez EGR'a
- po czwarte sprężyna w zaworku ciśnienia wewnętrznego jest bardzo twarda i po podmiance na tą z 1.6TD ciśnienie w pompie potrafi znacznie szybciej narastać.
Dlatego śmiem twierdzić, że... w pompie od bezpośredniego wtrysku ciśnienie w pompie jak i wyprzedzenie kąta wtrysku jest wolniejsze, zaś w pompie od pośredniego wtrysku jest na odwrót, ale... jeśli zastosuje się te dwie pompy zamiennie to może być tak jak piszesz.
arwam pisze:a no ma dla kąta wtrysku. przy bezpośrednim masz większą progresję przyrostu ciśnienia, wewnątrz pompy, a po założeniu na pośredni dynamiczny kąt będzie za wczesny.

Czytając to co napisałeś nie wiadomo do czego się odnieść... raz piszesz o bezpośrednim, za chwile o pośrednim... jakbyś napisał, że po zastosowaniu pompy z bezpośredniego wtrysku do pośredniego zajdzie zjawisko za szybko wyprzedzającego się kąta wtrysku to każdy by zrozumiał, a że wyszło z tego masło maślane to należy to sprostować.

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: wt gru 25, 2012 00:19
autor: arwam
marcinas1983,
wszystko ładnie pięknie, a twardość sprężyny przestawiacza?

może też być łagona fala i wtedy aż tak ciśnienie nie bedzie narastać szybko bo będziesz miał wczesny statyczny kąt, chodziło mi pompy na takich samych bebechach, strojone pod silnik z pośrednim i bezpośrednim wtrysku.

nie ma co też generalizować czy tu ciśnienie rośnie szybciej czy nie, bo na to wpływa bardzo dużo czynników.


a oś regulatora obrotów jesli jest z otworkami to nie ma to wpływu na szybkośc narastania ciśnienia, jesli masz dobrze wystrojone, a jedynie ma korygować w niewielkim stopniu kąt wtrysku przy zwiększającym sie obciążeniu, ponieważ zwiększając dawke, zwiększa sie obciążenie przestawiacza, i żeby, skorygować opóźnienie kąta wtrysku, przez większe obciążenie, stosuje się właśnie taki układ powiązany z regulatorem obrotów.

nie ma on wpływu na max uzyskane ciśnienie. jedynie w niewielkim stopniu koryguje kąt wtrysku w zależności od obciążenia.

marcinas1983 pisze: jakbyś napisał, że po zastosowaniu pompy z bezpośredniego wtrysku do pośredniego zajdzie zjawisko za szybko wyprzedzającego się kąta wtrysku

i o to mi chodziło ale mam nawyk analizowania wszystkiego, i czasem jest mi się trudno wysłowić w sposób łatwo zrozumiały :pub: :pub:

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: czw sty 03, 2013 15:33
autor: witboy
panowie to jak z tymi koncowkami, chce zmienic koncowki monarki 33 zl za te merce, a 45 zl bosch za sb-ki , i w koncu nie wiem na co zmienic, fmic chce dac w tym mc od saaba pompa tez bedzie lekko zmieniona wiec chce cos dac aby byly nowe koncowki i wydajniejsze od tych z aaz

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: czw sty 03, 2013 15:48
autor: Michał_1977
Do pompy 9-ki wystarczy jak założysz SB-ki w korpusach od 1,6D/TD lub 1,9D

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: czw sty 03, 2013 16:19
autor: piotrekgal
Michał_1977, a może jednak mimo tego i merca? Przy odpowiednio skręconej dawce paliwa- na 9tce, do maks, można byloby może więcej tego paliwa przerobić i nie mieć problemów z obrotami ?

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: czw sty 03, 2013 16:22
autor: witboy
michal pompa 10 zmodzona przez arwam bedzie, zeby byl lekki hard... na tyle ile da sie wycisnac z 10 do jazdy wmiare na codzien :hmm:

Większe wtryski do AAZ

: pn lut 11, 2013 23:04
autor: bartek2013
Witam, przeczytałem waszych tematów troche, podoba mi sie dużo i obszernie piszecie co i jak zrobić żeby cieszyć się swoim autem a jeszcze większą satysfakcją jest jak się samemu poprawi osiągi itp, jeśli chodzi o mój silnik(omega 2.5td) to kazdy jedynie robi chipa i po sprawie a w necie od 2.5tds nie ma nic o pompach jedynie że siadają i tyle, chciałbym popróbowac z innej strony ale nie wiem czy dobrze robię, czytałem też o tdi-podmianie wtrysków na te z wyższym ciśnieniem itp i idąc waszym tropem chciałem też przy swojej omedze 2.5td coś niecoś poprawić, niestety co prawda do tego silnika nie ma aż tyle róznego osprzętu jak do 1.9tdi ale od początku, dałem wtryski do regeneracji i po chwili jezdzenia zeby wyczuc auto podniosłem ciśnienie z 150bar na 180bar, po założeniu wtrysków musiałem podnieść dawkę bo była za mała, ustawiłem na wartość fabryczną i silnik wyraźnie pracuje bardziej miękko, podczas jazdy rwie odczuwalnie mocniej(nie w sensie jak rakieta) w całym zakresie obrotów oraz jest bardziej czuły na dodanie pedału gazu co zaczyna mi się podobać, pojezdziłem tak troche i za wczesnie zeby powiedziec o spalaniu ale raczej jest w normie, jeśli mógłby ktoś doradzić czy poma wytrzyma przy podniesionym ciśnieniu na wtryskach? i co by jeszcze mozna zrobic poza chipem
sprawdzałem ciśnienie wewnątrz pompy-też pisaliście w innym temacie co i jak, na wolnych obrotach jest ok 6bar a na 4 000obr/min prawie 12bar- zmieniac tu coś?

Większe wtryski do AAZ

: wt lut 12, 2013 13:48
autor: t0mal
Trzeba zmnienić mapy w sterowniku, nic innego nie wykombinujesz. Zwiększone ciśnienie na wtryskiwaczach nie przyniesie żadnych korzyści, prowadzi jedynie to nadmiernego obciążenia pompy i rozrządu, może doprowadzić do obniżenia mocy silnika.

Większe wtryski do AAZ

: wt lut 12, 2013 22:42
autor: witboy
jako iz mialem tds - ja zrobilem mega program, brak wydechu tylko koncowy przelotowy zaslepiony egr, cis turbo ok 1,4 ustawilem, plus do tego dawka skorygowana po programie cos w okolicy 3,3 mg czy jakos tak ... bardzo dymna dawka tak dymna ze 10 km i pare razy redline i zderzak do mycia .. ale kopa mialo ale i wir w zbiorniku dlatego juz nie jezdze bmw tylko golfem ;]

Większe wtryski do AAZ

: śr lut 13, 2013 00:21
autor: bartek2013
wiem ze wirusa najłatwiej, ale to mam daleko żeby jechać do kogoś kumatego, to co zrobiłem daje odczuwalny przyrost mocy od dołu do końca obrotów, egr od zawsze mam zaślepiony, ciśn turbo ok 1.3bar, zależy mi na tym żeby spalanie zostało jak w serii, praktycznie znikome zadymienie ma na mocnym przygazowaniu, dawka na ok 5.5mg, przy większym ciśnieniu na wtryskach niz w seri trzeba opóźnić kąt wtrysku?

Większe wtryski do AAZ

: śr lut 13, 2013 10:16
autor: arwam
przyspieszyć a nie opóźnić

Większe wtryski do AAZ

: śr lut 13, 2013 19:51
autor: bartek2013
mam ustawiony zamiast 3.5 przed GMP na ok4-5 st przed GMP, podczas jazdy zawsze jest o ok 1-1.5stopnia więcej niż trzeba, ale porównywając ciąg do tego co przedtem było to robi duża róznice, co można jeszcze ruszyć żeby poprawić ciąg?

Większe wtryski do AAZ

: sob lut 23, 2013 21:48
autor: bartek2013
chwilowo dałem 225bar na wtryskach, ale odjazd z miejsca niezły był, zrobiłem ok 200km ale wróciłem do 175bar bo bałem się o pompę, pompiarz mówił że końcówki wykończe i tera zostało na 175bar, wydaje mi się że tera spalanie spadło, bo już przejechałem ok 400km na 175bar
z tego co wyczytałem im większe ciśnienie na wtrysku to lepsze rozpylanie paliwa a z tym idzie szybsze spalanie paliwa czyli nie jest wskazany większy kąt wtrysku, chyba ze się mylę, bo jak dałem ok 1.5stopnia na więcej nie czuć różnicy a troszkę głośniej klekocze

Większe wtryski do AAZ

: pn mar 04, 2013 00:20
autor: JABcok20
225bar na wtrysku pośrednim? To chyba tylko spalanie pójdzie w góre. Z tegocopamietamtousstawiali na około 160-165 żeby nie przesadzać.