M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
arwam, a jak myślisz jaka fala DE 633 jest ?? Dużo jej do DE 110 czy DE 015 brakuje, właśnie jest płaska nie jakaś super ekstra wysoka. Gdzieś miałem zdj.
Po lewej fala z land rovera.... jak dla mnie niska w porównaniu do DE 185.
Po lewej fala z land rovera.... jak dla mnie niska w porównaniu do DE 185.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marcinas1983, wysokość to nie wszystko, najważniejszy jest kształt krzywki, czyli charakterystyka przebiegu wtrysku...
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
a o tym to też wiem, ale niestety nie mam fali z transita a wsadzając falę DE 185 z reni do mojej pompy to miałem masakrę a nie pracę silnika. Dlatego jest wszystko ponownie na starych częściach złożone tak jak fabryka przewidziała. Moja pompa ma końcówkę 099 zaś montowałem do innego m-tdi pompę od land rovera i już końcówka byłą 132 i tam fala była DE 643/644arwam pisze:marcinas1983, wysokość to nie wszystko, najważniejszy jest kształt krzywki, czyli charakterystyka przebiegu wtrysku...
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
arwam, napisales zeby dal fale z TD a przeciez td rozni sie od tdi tym ze ma lagodny wyjazd - lagodny zjazd, bedzie to lepiej chodzic??? Marcinas1983 Ja jak zalozylem wtryski 210 z aela to lepiej zaczal chodzic na wysokich bez ingerencji w pompie (czyli nie dawalem wiekszej dawki) poprostu tylko wtryski i proba jezdy, gaz do dechy i auto inaczej jezdzi - wczesniej go dlawilo w okoicach 4tys teraz tego nie ma! Przypomne ze nie ruszalem timingu wogole!!!
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
biznes88, czyli na razie pojeżdżę na 205 ale z AFN'a a później przesiadka na coś większego. Też zauważyłem, że na tych z SDI auto traciło moc przy 3.8 tys obr/min a na tych z ASV jednak ciągnie do tych 4.2 tys obr/min. Jak założę z AFN'a to napisze czy lepiej jedzie niż na tych z ASV. Chociaż na tych wtryskach z SDI miałem nurniki od SDI a nie tak jak teraz od land rovera.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marcinas1983, no wlasnie nie wiadomo jak bylo by na tamtych nurnikach z sdi. Ty chyba za duzo kombinujesz kolego przed chwila sprawdalem jak auto jedzie (niestety nie mam jak nagrac bo nie mam towarzysza zeby trzymal kamerke ) wiec tak na 2biegu ciagnie do 5tys, na 3 biegu do ok 4.6tys i nei ma ani dymu ani "zgrzytania" . . .wczesniej na wtryskach 1z nie bylo sensu krecic powyzej 3.8tys bo nie jechalo wiec nie wiem czy bylby zgrzyt na ponad 4tys... Sprobuje zalozyc jeszcze inne nurniki i zobaczymy co sie bedzie dzialo... marcinas1983, jak masz zalozonego pina? tzn w ktora strone jest obrocony - w najwiekszym wycieciu???
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
tak mam założonego najagresywniejszą strona, ale mam innego niż ten z land rovera... mam pina z fiata ducato .biznes88 pisze:marcinas1983, jak masz zalozonego pina? tzn w ktora strone jest obrocony - w najwiekszym wycieciu???
To jeszcze bym musiał spróbować na nurnikach z TD, ale tych krótkich, ale wpierw załóż te od land rovera i napisz jak auto na nich jedzie .
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Ok ale juz dzis nie dam rady ;/ jutro sie pobawie i ci powiem. Apropo mozesz mi pokazac (obrazek badz foto) jak wyglada ten pin z ducato ;p
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Założyłem nurniki od TD... te krótkie, lipa na max'a... po odpaleniu auto dostało wyższych obrotów, puściło większą chmurę dymu. Jazda próbna... owszem auto jedzie, ale mocniej dymi niż wcześniej... odcięcie ze zgrzytem wcześniej niż na nurnikach z landka. Doładowanie dobijało do 1.4 bara. Kumpel jechał za mną i widziałem co się dzieje przed tym odcięciem... najpierw pojawia się dym... a później jest zgrzyt, zupełnie jak na tym filmiku co wkleiłem. Założyłem ponownie nurniki od landka... zupełnie inna jazda jest niż na tych z TD. Po pierwsze po odpaleniu mniej dymi, jak i mniej dymi podczas jazdy, doładowanie lekko spadło do 1.3 bara. Musiałem trochę dawkę podkręcić bo po założeniu tych od TD musiałem znów ją obniżyć. Jak dla mnie na landkowych jeździ się najlepiej. Co ważne... po włączeniu klimy nie spadają obroty tak mocno jak na tych z TD, lekko obroty zafalują ale nic więcej jak to miało miejsce na tych z TD.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Właśnie przeczytałem 10 pierwszych stron i nadal nic nie wiem Więc zapytam jeszcze raz doświadczonych w tym temacie. Idzie do mnie pompa z JRa z Bebechami od LT 2.8(fabryczne mtdi tłoczek 12mm), pompa ma wywalony przyśpieszacz i przerobioną regulacje biegu jałowego na cięgno gazu, gov mod i timing. Czy jak włożę jo do np AFN to ile może ubyć ze 110km i 235Nm?
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
TDiesel power, Z kad wiesz ze ubedzie? mozy przybyc i to sporo. zobacz na wykres Marcinasa przy ori pompie z Discovery mial 110 i 260nm przy walnietym WG wiec u ciebie moze byc ciekawie (wczesniej pisalem ze moze byc za slaby walek ale to sie okaze w praniu) z racji na duzego tloka raczej nie licz ze bedziesz krecil wysoko silnik bo max moze 4tys ale bedie duzy moment z dolu. Powiedz mi jeszcze czy dozownik zostal z JR czy z LT bo jesli jest to LT to powinienes byc zadowolony
"przerobioną regulacje biegu jałowego na cięgno gazu" tego nieczaje za bardzo. Pamietaj ze AFN to to samo co 1z (jesli chodzi o sam slupek) roznia sie pompa,turbina i wtryskami. Jakie chcesz tam dac turbo bo to tez jest wazne...?
"przerobioną regulacje biegu jałowego na cięgno gazu" tego nieczaje za bardzo. Pamietaj ze AFN to to samo co 1z (jesli chodzi o sam slupek) roznia sie pompa,turbina i wtryskami. Jakie chcesz tam dac turbo bo to tez jest wazne...?
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
biznes88, no właśnie z JRa do jasności dopiszę że z LT jest fala tłoczek i głowica. Kręcić wysoko tego nie mam zamiaru skrzynia ASD.
Turbo będzie z TD04 11-g lub nawet 13-g.
Turbo będzie z TD04 11-g lub nawet 13-g.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
biznes88,
to że niema tego pier***nika z tyłu pompy na którym się reguluje obroty biegu jałowego, tylko regulacja jest na dźwigni gazu."przerobioną regulacje biegu jałowego na cięgno gazu" tego nieczaje za bardzo
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
A ja już tyle razy o tym pisałem...marcinas1983 pisze:Założyłem nurniki od TD... te krótkie, lipa na max'a... po odpaleniu auto dostało wyższych obrotów, puściło większą chmurę dymu. Jazda próbna... owszem auto jedzie, ale mocniej dymi niż wcześniej.
Jak z głową poskładana i wystrojona,to powinno zapieprzać.TDiesel power pisze:z JRa do jasności dopiszę że z LT jest fala tłoczek i głowica.
Turbo będzie z TD04 11-g lub nawet 13-g.
Ewentualnie została sama dźwigienka przy górze pompy z dwiema śrubkami regulacyjnymi.Ja tak zrobiłem w 10-ce.TDiesel power pisze:niema tego pier***nika z tyłu pompy na którym się reguluje obroty biegu jałowego, tylko regulacja jest na dźwigni gazu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości