Strona 74 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 22:07
autor: arwam
biznes88 pisze:Niestety tak jak arwam napisal w 1.6 jest cienki walek i przy tak wielkim tloczku moze byc cos nie bardzo.... (ryzyko pekniecia-przekrecenia walka tak jak kolega marcinas napisal)

jak ekstremalnie nie kręcimy to wałek raczej się nie ukręci.
ale w 1.6 łożyskowanie wałka napędowego, j est wąskie co powoduje szybkie powstawanie luzu na wałku a to rzutuje na wydajnośc pompki wstępnej a ta na dynamiczny kąt wtrysku,

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 22:10
autor: biznes88
zalezy w jakiej budzie ;) ja ci powiem ze mam paska b4 pompa 11mm z landy turbo narazie t3 ustawione na ok 1.3bara wyregulowane LDA (bo to wazne jest tez) i jest lepszy jak afn mojego kolegi! ps tylko ze on ma ibize II i jest duzo mniejsza i lzejsza od mojego paska. Mysle ze np w Golfie mk2 nawet na tym dozowniku mozesz dorownac vw mmk3 afnie. No zalezy tez jakie turbo no i regulacja wszystkiego bo to jest najwazniejsze. Pamietaj ze nie tylko wielkosc tloka jest wazna! ludzie na 10mm robia cuda :)

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 22:12
autor: EnejVW
To napiszcie jeszcze który silnik powinien lepij jeździć na takim osprzęci przy takim samym doładowaniu jr czy 1z ? Dodam jeszcze że nie zamierzam przekraczać 4.5 tyś.

Turbo będzie narazie z TDSa.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 22:18
autor: arwam
zmień wtryski na większe i poskładaj pompe na korpusie od 1.9D/TD ale nie tych półelektronicznych. ja miałem tylko wtryskiwacze AFN'a i myślę że na jak takie małe sikacze nie było źle...

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 22:21
autor: EnejVW
Pompy na razie nie mam zamiaru rozbierać bo jest już cała uszczelniona i wystrojona na stole, Pytam tylko czy jet teraz sens robić mtdi, czy pozostać przy td.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 22:27
autor: Michał_1977
TDiesel power pisze: robić mtdi, czy pozostać przy td.
Ja bym wybrał opcję nr.2 :bajer:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 22:30
autor: EnejVW
Tylko problem o zdrowego, za to tdików jest od zaj..nia.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 22:47
autor: arwam
TDI jest bardziej odporne, niż TD. ja swojego chyba trochę przez rok umęczyłem. ic jak sie będzie powtórnie silnika wkładać zrzuci się czapke i profilaktycznie przejrzy bebechy motoru

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 22:55
autor: marcinas1983
arwam, Ty mi tu lepiej napisz jak rozwiązać problem dynamicznego kąta wtrysku, który nagle gwałtownie opóźnia się przy 4.2 tys obr/min aż jest zgrzyt zaworów/wtrysków :crazy: . Do 4 tys obr/min ciągnie ładnie, jak przekroczę 4 tys obr/min to już łapie muła a jak dojdzie do 4.2 tys obr/min to jest zgrzyt, auto nagle słabnie zaczyna zwalniać i po chwili znów jedzie dobrze oczywiście do 4 tys obr/min.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 23:13
autor: arwam
jak będziesz miał małe wtryskiwacze to raczej za wiele nie ugrasz. ja miałem na pompie z przerobionym przestawiaczem, czyli zakres ruchu powiększony w dwie strony, sprzężyna timingu nie dotykana również podkładki,
do tego całkowicie od nowa dostrojone ciśnienie w pompie, i to sie dobrze sprawowało.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 23:18
autor: marcinas1983
arwam, 205tki z ASV mam one też są za małe?? To co od razu może 260tki zapodać i będzie dobrze??

Tyming mam ścięty o dobre 5mm, w max położeniu wyprzedzenia kąta wtrysku lekko wystaje po za obudowę. Ten zaworek w środku tymingu co jest nie dotyka dekla tymingu.

Czyli wychodzi na to, że im większe wtryski tym mniej ucieka ciśnienie w pompie??

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 23:40
autor: arwam
marcinas1983 pisze:arwam, 205tki z ASV mam one też są za małe?? To co od razu może 260tki zapodać i będzie dobrze??

a wiesz jaka różnica jest pomiędzy ASV a AFN?
marcinas1983 pisze:Czyli wychodzi na to, że im większe wtryski tym mniej ucieka ciśnienie w pompie??

to nie ciśnienie ucieka bo tu nie masz pięciu garów zasilanych z 11mm tłoko-rozdzielacza żeby Ci tyle uciekało paliwa. poprostu wraz z obrotami i rosnącą dawką rośnie obciążenie przestawiacza wywierane poprzez kosz z rolkami na skutek rosnących oporów przetłaczania paliwa, przez małe wtryskiwacze w dodatku z dużym ciśnieniem otwarcia wtryskiwacza.

zwiększ zakres ruchu przestawiacza w kierunkku silnika, czyli opuźnienia kąta wtrysku, ponownie ustaw statyczny kąt i wtedy od nowa ustaw ciśnienie w pompie ale nie sugerując się żadnymi wartościami tylko tym co widzisz, słyszysz i czujesz.
powinno być dobrze.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw paź 04, 2012 23:42
autor: marcinas1983
arwam pisze:a wiesz jaka różnica jest pomiędzy ASV a AFN?
wiem.... 220/300 i 190/300

Na razie te od ASV mam na testy. W drodze są od AFN'a i wtedy zobaczę jak to będzie jeździć. Czyli wychodzi na to, że jak się chce wysoko zakręcić to trzeba konkret wtryski mieć.

A zmiana statycznego coś da czy nadal wtryski przy pewnych obrotach taki opór będą stawiać, że tyming nie da rady mocniej wyprzedzić kąta wtrysku??

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt paź 05, 2012 11:03
autor: arwam
marcinas1983 pisze:A zmiana statycznego coś da czy nadal wtryski przy pewnych obrotach taki opór będą stawiać, że tyming nie da rady mocniej wyprzedzić kąta wtrysku??

właśnie dlatego powiększa się zakres ruchu w obydwie strony, na małych obrotach masz małe opory, więc w dole wystarczy przy mniejszym naprężeniu sprężyny mniejsze ciśnienie, a potem masz mniejszy naciąg sprężyny więc wyrabia ori przestawiacz.

no i jak chcesz wysoko kręcić przydałaby sie fala z transita albo "600" z TD. moment będzie mniejszy ale i bardziej płaski, mi to odpowiadało. najlepiej jeździło mi sie na fali z transita na M-TDI, ale wiadomo kązdy co innego preferuje...