M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw paź 04, 2012 22:07

biznes88 pisze:Niestety tak jak arwam napisal w 1.6 jest cienki walek i przy tak wielkim tloczku moze byc cos nie bardzo.... (ryzyko pekniecia-przekrecenia walka tak jak kolega marcinas napisal)

jak ekstremalnie nie kręcimy to wałek raczej się nie ukręci.
ale w 1.6 łożyskowanie wałka napędowego, j est wąskie co powoduje szybkie powstawanie luzu na wałku a to rzutuje na wydajnośc pompki wstępnej a ta na dynamiczny kąt wtrysku,



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » czw paź 04, 2012 22:10

zalezy w jakiej budzie ;) ja ci powiem ze mam paska b4 pompa 11mm z landy turbo narazie t3 ustawione na ok 1.3bara wyregulowane LDA (bo to wazne jest tez) i jest lepszy jak afn mojego kolegi! ps tylko ze on ma ibize II i jest duzo mniejsza i lzejsza od mojego paska. Mysle ze np w Golfie mk2 nawet na tym dozowniku mozesz dorownac vw mmk3 afnie. No zalezy tez jakie turbo no i regulacja wszystkiego bo to jest najwazniejsze. Pamietaj ze nie tylko wielkosc tloka jest wazna! ludzie na 10mm robia cuda :)



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: EnejVW » czw paź 04, 2012 22:12

To napiszcie jeszcze który silnik powinien lepij jeździć na takim osprzęci przy takim samym doładowaniu jr czy 1z ? Dodam jeszcze że nie zamierzam przekraczać 4.5 tyś.

Turbo będzie narazie z TDSa.



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw paź 04, 2012 22:18

zmień wtryski na większe i poskładaj pompe na korpusie od 1.9D/TD ale nie tych półelektronicznych. ja miałem tylko wtryskiwacze AFN'a i myślę że na jak takie małe sikacze nie było źle...



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: EnejVW » czw paź 04, 2012 22:21

Pompy na razie nie mam zamiaru rozbierać bo jest już cała uszczelniona i wystrojona na stole, Pytam tylko czy jet teraz sens robić mtdi, czy pozostać przy td.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » czw paź 04, 2012 22:27

TDiesel power pisze: robić mtdi, czy pozostać przy td.
Ja bym wybrał opcję nr.2 :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: EnejVW » czw paź 04, 2012 22:30

Tylko problem o zdrowego, za to tdików jest od zaj..nia.



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw paź 04, 2012 22:47

TDI jest bardziej odporne, niż TD. ja swojego chyba trochę przez rok umęczyłem. ic jak sie będzie powtórnie silnika wkładać zrzuci się czapke i profilaktycznie przejrzy bebechy motoru



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw paź 04, 2012 22:55

arwam, Ty mi tu lepiej napisz jak rozwiązać problem dynamicznego kąta wtrysku, który nagle gwałtownie opóźnia się przy 4.2 tys obr/min aż jest zgrzyt zaworów/wtrysków :crazy: . Do 4 tys obr/min ciągnie ładnie, jak przekroczę 4 tys obr/min to już łapie muła a jak dojdzie do 4.2 tys obr/min to jest zgrzyt, auto nagle słabnie zaczyna zwalniać i po chwili znów jedzie dobrze oczywiście do 4 tys obr/min.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw paź 04, 2012 23:13

jak będziesz miał małe wtryskiwacze to raczej za wiele nie ugrasz. ja miałem na pompie z przerobionym przestawiaczem, czyli zakres ruchu powiększony w dwie strony, sprzężyna timingu nie dotykana również podkładki,
do tego całkowicie od nowa dostrojone ciśnienie w pompie, i to sie dobrze sprawowało.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw paź 04, 2012 23:18

arwam, 205tki z ASV mam one też są za małe?? To co od razu może 260tki zapodać i będzie dobrze??

Tyming mam ścięty o dobre 5mm, w max położeniu wyprzedzenia kąta wtrysku lekko wystaje po za obudowę. Ten zaworek w środku tymingu co jest nie dotyka dekla tymingu.

Czyli wychodzi na to, że im większe wtryski tym mniej ucieka ciśnienie w pompie??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw paź 04, 2012 23:40

marcinas1983 pisze:arwam, 205tki z ASV mam one też są za małe?? To co od razu może 260tki zapodać i będzie dobrze??

a wiesz jaka różnica jest pomiędzy ASV a AFN?
marcinas1983 pisze:Czyli wychodzi na to, że im większe wtryski tym mniej ucieka ciśnienie w pompie??

to nie ciśnienie ucieka bo tu nie masz pięciu garów zasilanych z 11mm tłoko-rozdzielacza żeby Ci tyle uciekało paliwa. poprostu wraz z obrotami i rosnącą dawką rośnie obciążenie przestawiacza wywierane poprzez kosz z rolkami na skutek rosnących oporów przetłaczania paliwa, przez małe wtryskiwacze w dodatku z dużym ciśnieniem otwarcia wtryskiwacza.

zwiększ zakres ruchu przestawiacza w kierunkku silnika, czyli opuźnienia kąta wtrysku, ponownie ustaw statyczny kąt i wtedy od nowa ustaw ciśnienie w pompie ale nie sugerując się żadnymi wartościami tylko tym co widzisz, słyszysz i czujesz.
powinno być dobrze.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw paź 04, 2012 23:42

arwam pisze:a wiesz jaka różnica jest pomiędzy ASV a AFN?
wiem.... 220/300 i 190/300

Na razie te od ASV mam na testy. W drodze są od AFN'a i wtedy zobaczę jak to będzie jeździć. Czyli wychodzi na to, że jak się chce wysoko zakręcić to trzeba konkret wtryski mieć.

A zmiana statycznego coś da czy nadal wtryski przy pewnych obrotach taki opór będą stawiać, że tyming nie da rady mocniej wyprzedzić kąta wtrysku??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pt paź 05, 2012 11:03

marcinas1983 pisze:A zmiana statycznego coś da czy nadal wtryski przy pewnych obrotach taki opór będą stawiać, że tyming nie da rady mocniej wyprzedzić kąta wtrysku??

właśnie dlatego powiększa się zakres ruchu w obydwie strony, na małych obrotach masz małe opory, więc w dole wystarczy przy mniejszym naprężeniu sprężyny mniejsze ciśnienie, a potem masz mniejszy naciąg sprężyny więc wyrabia ori przestawiacz.

no i jak chcesz wysoko kręcić przydałaby sie fala z transita albo "600" z TD. moment będzie mniejszy ale i bardziej płaski, mi to odpowiadało. najlepiej jeździło mi sie na fali z transita na M-TDI, ale wiadomo kązdy co innego preferuje...



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości