Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Zastanawiałem się ostatnio nad IC z merca sprintera. Podobno montują go w MKII G60. Ciekawe czy by spasował w 1.6TD? Czy ktoś już takowego zamontował??
[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
adam16v, narazie tez o tym mysle...
narazie znalazlem kilka fotek. Jak widac w tym przypadku wloty zostaly przerobione na metalowe. Od innej osoby slyszalem, ze trzeba cofnac chlodnice, nie wiadomo czy alternator nie bedzie przeszkadzal, trzeba wszystko wymierzyc i pomyslec
narazie znalazlem kilka fotek. Jak widac w tym przypadku wloty zostaly przerobione na metalowe. Od innej osoby slyszalem, ze trzeba cofnac chlodnice, nie wiadomo czy alternator nie bedzie przeszkadzal, trzeba wszystko wymierzyc i pomyslec
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
Zakupiłem właśnie używany intercooler. Na dniach będę go montował. Zastanawiam się tylko z jakiego to auta? wymiary rdzenia to 26cm na 28cm, wloty to 4.5cm średnicy.
[ Dodano: 10 Sty 2007 18:49 ]
No i właśnie dzisiejszego przedpołódnia zabrałem się za montowanie IC. Troszkę było z tym roboty ale po 7h pracy wszystko śmiga jak trzeba .
Przejechałem się trochę dla testów. Jeśli chodzi o wrażenia to spodziewałem się może trochę więcej, ale ogólnie jest spoko. cięgnie fajnie od niskich obrotów i na wyższych zrobił sie chyba trochę mocniejszy. Co mnie zastanowiło, to że IC po wszystkim był letni. Nawet nie było czuć żeby się coś nagrzał. Ciśnienie idzie z turbinki takie jak było więc jest wszystko chyba szczelne. Co prawda jeździłem dziś jakieś 15 min w ramach testów, ale zobaczymy jeszcze z czasem jekie są zmiany z IC
[ Dodano: 10 Sty 2007 18:49 ]
No i właśnie dzisiejszego przedpołódnia zabrałem się za montowanie IC. Troszkę było z tym roboty ale po 7h pracy wszystko śmiga jak trzeba .
Przejechałem się trochę dla testów. Jeśli chodzi o wrażenia to spodziewałem się może trochę więcej, ale ogólnie jest spoko. cięgnie fajnie od niskich obrotów i na wyższych zrobił sie chyba trochę mocniejszy. Co mnie zastanowiło, to że IC po wszystkim był letni. Nawet nie było czuć żeby się coś nagrzał. Ciśnienie idzie z turbinki takie jak było więc jest wszystko chyba szczelne. Co prawda jeździłem dziś jakieś 15 min w ramach testów, ale zobaczymy jeszcze z czasem jekie są zmiany z IC
Ostatnio zmieniony śr sty 24, 2007 14:39 przez adam16v, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
Ja u siebie zauważyłem po 700km na trasie że spalił trochę mniej, przy tankowaniu zobaczymy ile. Ale tak ogólnie to silniik zyskał wigoru. Lepiej ciągnie już od niższych obrotów. Kiedyś przywymiał na szaro teraz już nie więc efeky większej dawki tlenu mamy. Minusem jest większy lag, coś jakby turbo-dziura. Wcześniej jakby szybciej reagował na dodanie gazu, a teraz jakby z minimalnym opóźnieniem z pewnością z powodu większej pojemności układu dolotowego po wstawieniu IC. Ale ogólnie było warto. Warto wystawić IC przed chłodnicę bo jest efekt. U mnie rura od IC do kolektora dolotowego jest zimna!!UserGoofy pisze:czy IC zmnieszja zużycie paliwa?
A tak przy okazji nie wie ktoś z jakiego auta jest mój IC?
[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
Ja na początku tez myślałem o seryjnym IC w seryjnym miejscu ale doszedłem do wniosku że jak inwestować i przerabiać to tak żeby to miało sens i żeby efekt był wymierny, a IC przed chłodnicą to najlepsze dla niego miejsce.vw_vandal pisze:Ja zakładam seryjny IC i może nawet w tym tygodniu. Zobaczymy jak się autko zachowuje
[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
Witam. Czytam ten temat i skusiłem sie założyć u siebie ic, mam maly z forda mondeo 1.8td, zamontowalem go w zdeżaku, pasuje idealnie. I tu moje pytanie, czy nie przesadziłem z dokładnoscia mojej instalacji, a mianowicie, wyeliminowalem do min połączenia gumowe, poniewaz wydaje mi sie ze wąz gumowy bedzie puchł przy cisnieniu co wedłóg mnie jest niekozystne. W moim układzie sa tylko 4 kawalki złączki gumowej na kazdym koncu rury. Po drugie, czytam dosc czesto o rurach ze sklepu meblowego, ja zastosowalem rury oraz spawy ze stali nierdzewnej. Wiem ze w ukladzie jest zawsze jakas ilosc oleju ale wedłóg mnie po dłózszym postoju rury takie moga od wewnatrz zardzewieć. Jak myslicie czy przypadkiem nie przesadzilem z dokładnoscia, Chodzi mi o to ze kolega chce sobie zrobic tez taki uklad a moj uklad pochlonal dosc duza ilosc $$. Czy robiąc tanszy na rurach meblowych lub calkowicie z weżów gumowych uklad też sprawuje sie nienagannie. Z góry dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam
sorry ale czemu ignorujecie nowych użytkowników, już trzeci raz o coś pytam czy tak ciężko odpowiedzieć? może tym razem ktoś zechce pomóc - widziałem kiedyś na forum spis wszstkich pomp do 1.6TD ale nie mogę tego znaleść, moje pytanie to czy pompa o tym oznaczeniu 0460494182 jest dobra do 1V i czy są "lepsze" i "gorsze"? no i cały czas moje pytanie - jak połączyć z kolektorem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości