Regulacja LDA

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt lis 17, 2006 19:10

Widzę cała polska tuninguje TD :bajer:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

arti CCCO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:42
Lokalizacja: niedaleko Starogardu

Post autor: arti CCCO » pt lis 17, 2006 21:07

a pewno że tak :pub: nieraz taki stary klekot potrafi dac baty niby lepszej furce :satan:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw gru 14, 2006 14:02

Patrzyłem dzis u mnie na ten trik z pompą ale nie odwarzyłem sie go zrobić !!!!
Obróciłem tylko bolec tak zeby miał max wcięcie po stronie tego co sie wysówa bo nie był ta obrócony !!



Awatar użytkownika
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » czw gru 14, 2006 14:24

To_mas pisze:Patrzyłem dzis u mnie na ten trik z pompą ale nie odwarzyłem sie go zrobić !!!!
Obróciłem tylko bolec tak zeby miał max wcięcie po stronie tego co sie wysówa bo nie był ta obrócony !!
nie napisałeś najważniejszego: jakie efekty (np. wciska w fotel, kopci jak lokomotywa, a może wszystko bez zmian)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw gru 14, 2006 14:40

To_mas napisał/a:
Patrzyłem dzis u mnie na ten trik z pompą ale nie odwarzyłem sie go zrobić !!!!
Obróciłem tylko bolec tak zeby miał max wcięcie po stronie tego co sie wysówa bo nie był ta obrócony !!

nie napisałeś najważniejszego: jakie efekty (np. wciska w fotel, kopci jak lokomotywa, a może wszystko bez zmian)
Napisze jak pojade :PP narazie to golfik stoi jak stał :PP Ale dzis wieczorem bedzie juz jasne :P a w fotel to i bez tego wciskało :PPPP hehe szczegolnie pod wieczór jak jest zimno :bigok: :bajer:

Nie chciałem od razu go piłować tylko tak stopniowo :) widziałęm tą ryce co robi bolec i jest zwyla krótka ale narazie obróciłem tylko :)
zobaczymy:D



pablo2303
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob gru 16, 2006 18:36
Lokalizacja: WLKP

Post autor: pablo2303 » sob gru 16, 2006 19:26

Witam
Przy okazji odkrycia tego tematu doszedłem do wniosku, że w moim AAZ jest źle podłączony wężyk od kolektora dolotowego. Zamiast do "gruszki" przy pompie był podłączony do elektrozaworka EGR!!! Natomiast wężyk z "gruszki" łączył się z przewodem pompy hamulcowej!!! Przewody te zamieniłem i autko od razu dostało innego ducha :grin:

Jednak silnik zaczął głośno pracować na niskich obrotach, więc rozłączyłem kostkę od sterowania EGR (pod filtrem paliwa). Teraz pracuję ciszej, jednak nie ma już takiej dynamiki jak z EGR - wydaje mi się że powinno być na odwrót!! Poza tym silnik chodzi inaczej niż na samym początku.

Tak więc sam już nie wiem czy dobrze zrobiłem z tą zamianą???

PS. Jestem pod dużym wrażeniem fachowości porad na tym forum!!! Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość.



arti CCCO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:42
Lokalizacja: niedaleko Starogardu

Post autor: arti CCCO » czw gru 21, 2006 23:36

u mnie popuściłem sprężyne naciągu membrany LDA tak że bost pin już się rusza przy niskim ciśnieniu doładowywania i się okazało że teraz turbina pompuje dobre 2 bary na piątym biegu a dawka paliwa niejest zbytnio duża ,kopci mało.W dolnym zakresie obrotów jest super ale w górnym już tak nieciągnie..musze z tym powalczyc,może w pompie trzeba wypieprzyc to ograniczenie dawki na wyższych obrotach jak pisał Ventil #-o



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw gru 21, 2006 23:59

arti CCCO, jakie masz turbo? kurde, ladnie Ci musi chodzic ta maszynka, 2.0 pojemnosci 2 bary, pompa 10mm.... :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

arti CCCO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:42
Lokalizacja: niedaleko Starogardu

Post autor: arti CCCO » pt gru 22, 2006 21:03

turbo jest KKK jaki model niemam pojęcia ale spisze numery i zapodam to może ktosik będzie obcykany w tym temacie,sam jestem ciekaw.Budowa kolektora jest taka że kanały łączą się po dwa+ jeden(piąty garek) następnie zaraz u wylotu są takie trzy przewężenia-dysze,wydech o średnicy seryjnej lecz przelotowy i sportowa wkładka filtra powietrza K&N.Turbina niewydaje takiego gwizdu,siedząc w środku to po stronie pasażera pod konsolą robi się takie wśśśśśśśŚŚŚŚŚŚŚŚŚŚ jakby jakieś pompy w fabryce,ci co niewiedzą o co chodzi to niemają pojęcia o co chodzi :rolleyes: w miarę zwiększania dawki to ŚŚŚŚŚ cichnie i robi się ciutko basowo w kabinie(chociaż to też zależy od innych regulacji), po przegazowaniu zakopci w zależności od dawki.Na zewnątrz niewiem ale chłopaki mówią że też niema zbytnio gwizdu tylko taki przelot dużej ilości powietrza słychac.
Pozdrowionka.



MADMAXOG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
Lokalizacja: chojna- zachodniopom.

Post autor: MADMAXOG » sob gru 23, 2006 01:09

Cześć chłopaki! Właśnie przeleciałem ten temat i podobne w tym forum. W moim JR już trochę podłubałem- wymieniłem turbo na to z silnika CY (VW T2), podkręciłem dawkę, przekręciłem pina w "gruszce" i wywaliłem całkiem podkładkę nad sprężyną, no i IC od silnika SB zamontowany. Jest nieźle, ale: turbina dmucha porządnie od ok 2500 obr/min, a do tych obrotów to niestety kopci - nie daje ciśnienia . Może pokręcę nakrętką pod membraną do góry, bo ją kiedyś opuściłem i temu kopci. Ciśnienie max to ok. 1.2 bar. Zawór na koletkorze max skręcony i podkładek pod śrubkę nałożyłem co nie miara;)).
Powiedzcie mi jeszcze co to za oznaczenia 9mm, 12mm odnośnie pomp wtryskowych. O co tu chodzi?
Jaki typ turbiny da większe ciśnienie? 1.2 to mało trochu. Piszecie o ciśnieniach 1.5-1.7bar. Skąd to wziąć? (zawór upustowy na turbinie jest zablokowany na maxa, tzn. w ogóle się nie otwiera). Czy są turbiny , które podadzą jakieś sensowne ciśnienie (rzędu 0.4-0.6 bar już przy ok. 2000 obr/min)?
Co do spalania to rozpiętość dość duża: przy spoko jeździe 4,7l , a przy ostrej to prawie siódemkę łyknie. Ale 160km/h to buja bez większego wysiłku. Trzeba mu tylko obroty trzymać między 2800 a 4000 obr/min.
Jak by co kto wiedział to dajcie cynk.
Pozdro dla wszystkich TD-rowców!



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob gru 23, 2006 01:39

hmm przestawiłem ten bolec stozkowaty znaczy obróciłem zeby był jeszcze większym nachyleniem w kierynku tego co sie wysówa i jakby mi zaczął bardziej dymić:/// a poprawy nie zauwazylem jakiejś i jutro obróce spowrotem na standard chyba:)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob gru 23, 2006 09:58

To_mas, teraz rusz cisnienie


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob gru 23, 2006 10:51

NAJPIERW CIŚNIENIE PÓŻNIEJ RESZTA ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości