Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mateusz.995
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 512
Rejestracja: sob mar 23, 2013 17:04
Lokalizacja: Leszno

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: mateusz.995 » pn gru 09, 2013 20:54

właśnie zauważyłem że rurka która idzie na turbo na foto http://img02.tablica.pl/images_tablicap" onclick="window.open(this.href);return false; ... -biala.jpg po lewej jest zaslepiona po prawej idzie wężyk do pompy u mnie czy to ma jakiś związek z takim późnym załączaniem nie wiem czy mam wejście na ten wężyk w króćcu na kolektorze dolotowym bo mam dołożony ic i ten króciec jest odwrócony


mk2 20vt ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=582221" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: Developers » pn gru 09, 2013 22:30

foto nie działa... popraw link


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Awatar użytkownika
mateusz.995
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 512
Rejestracja: sob mar 23, 2013 17:04
Lokalizacja: Leszno

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: mateusz.995 » pn gru 09, 2013 23:09

http://img02.tablica.pl/images_tablicap ... -biala.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


mk2 20vt ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=582221" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: Developers » wt gru 10, 2013 12:09

tak ma byc podłączone. czyli zwiekszenie cisnienia. ale samym powietrzem duzo nie zdziałasz... Jak zwiększysz dawkę paliwa to turbo szybciej się załączy... A Turbina w jakiej kondycji jest ??

Obrazek


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Awatar użytkownika
dominik29a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob sie 10, 2013 08:22
Lokalizacja: Krk

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: dominik29a » wt gru 10, 2013 18:09

Witam, mam pytanie do znawców :). Mianowicie mam turbo k24 niestety to pompka do oleju .... i mam drugie turbo vnt 20 z 2.5tdi, nie mam czasu zrobić sterowania zmienna geometria. I tu moje pytanie czy można zamontować turbo i sztangę ustawić mniej więcej na połowie żeby nie ładowało za dużo albo za mało??(rozwiązanie oczywiście chwilowe).



silnik 1v po modach.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EnejVW » wt gru 10, 2013 18:16

dominik29a, Można by tak zrobić, z tym że kierownice mogły by być tylko lekko uchylone żeby nie przeładowywała, będzie wtedy raczej dosyć późna wstawać, no i po jakimś czasie może ci się zapiec ta turbina(tzn. łopatki). Najlepiej zrób na szybko jakieś prowizoryczne sterowanie np. gruszka ciśnieniową.



Awatar użytkownika
mateusz.995
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 512
Rejestracja: sob mar 23, 2013 17:04
Lokalizacja: Leszno

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: mateusz.995 » wt gru 10, 2013 18:27

turbina jest ok nie ma luzów ani jakiś większych wycieków oleju rozrząd był robiony i ustawiany kąt wtrysku na słuch ale odpala i pracuje ładnie spróbuje zwiększyć dawkę paliwa


mk2 20vt ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=582221" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » wt gru 10, 2013 18:30

można spróbować też zrobić ciśnieniowe sterowanie ale ciśnieniem z wydechu, z tego co zacząłem czytać też powinno się ciekawie zachowywać, jednak przy dużych maksymalnych spręzach nie sprawdza się tak jak i tradycyjne ciśnienieowe sterowanie, ja się kiedyśbawiłem w ten sposób, ale z ustawionym dużym ciśnieniem reakcja na pedał gazu była sporo lepsza ale jazda na średnich obciążeniach i małych też powodowała zatykanie wydechu, przy mniejszych myślkę że powinno się sprawdzić



Awatar użytkownika
mateusz.995
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 512
Rejestracja: sob mar 23, 2013 17:04
Lokalizacja: Leszno

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: mateusz.995 » wt gru 10, 2013 21:24

zwiekszenie dawki dało tyle ze autko troche lepiej jechalo szarpniecie turbo podobnie przy 3000 ujemny efekt to to im wiecej bylo obciazenia elektrycznego tym nizsze byly wolne obroty


mk2 20vt ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=582221" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
dominik29a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob sie 10, 2013 08:22
Lokalizacja: Krk

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: dominik29a » wt gru 10, 2013 21:31

Dzięki za odpowiedz. Opisze bardziej moją sytuacje :P. Musze założyć to turbo i przejechać 250km w tracie (autostrada), i później wrócić i wtedy coś wykombinować . A w trasie jadąc 120-140 to raczej nie bede go męczył ze wstawaniem turba i tez nie zależy mi aż tak na mocy, i właśnie tez sie martwię o łopatki.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EnejVW » wt gru 10, 2013 21:56

dominik29a,to mało spalisz na takim dystansie, a łopatki się wyczyści



Awatar użytkownika
dominik29a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob sie 10, 2013 08:22
Lokalizacja: Krk

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: dominik29a » śr gru 11, 2013 13:40

Ciekawy i prosty sposób sterowania vnt udostępnił arwam, tylko boli mnie efekt uboczny ... słabszy hamulec (i tak rewelacji nie ma) . Myślałem nad zastosowaniem drugiej pompy vacum.



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » śr gru 11, 2013 15:38

dominik29a, efekt osłabienia hamulców jest bardzo nieznaczny i to przeważnie wtedy jak spoczynkowe ciśnienie ustawimy tak że przy puszczonym pedale gazu sztanga jest mocno wypuszczona.
ja delikatnie to tylko odczuwałem w tracie jazdy w korkach, jak już jedziesz jest to raczej mało odczuwalne, dodatkowo można dać na przyłączu do magistrali podciśnieniowej zwężkę i tego efektu już nie powinno być.

u mnie było to odczuwalne tylko na turbo CAHA z tego względu że miała małe gabaryty wirnika i zaczynała już pompować na postoju bez dotykania gazu, więc ją wypuszczałem żeby przy gaszeniu silnika nie cierpiało turbo na skutek tego że po zatrzymaniu silnika jest przerywana dostawa oleju, i żeby się nie niszczyło turbo na skutek zatrzymywania na "sucho" jak podciągniesz sztangę to tego efektu niemal nie ma.



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: DANIEL LHR » ndz mar 02, 2014 21:48

orentujecie sie jakby wstawała turbina gt20 westgate z merca 2,2 td 125km w 1,9 tdi 150-160km pompa 11. Chodzi mi jakby to wstawało , interesuje mnie czy napompuje 1 bar przy 1800obr moze byc z małym dymkiem? Czy to jest turbo t3 podobne do tego z 1,6 td ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości