Regulacja LDA
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Regulacja LDA
Koledzy, jestem po wymianie pina w AAZ (Golf III, przebieg 270 tys.). Pin ze stożkiem z allegro na mimośrodzie. Ustawiony najagresywniejszą stroną.
Oryginalny pin miałem taki (podobno rzadko spotykany), zdjęcie pożyczone od kolegi CMK:
Wszystko pozostałe w pompie oryginalne, była plastikowa podkładka a podobno występują one tylko w pompach z 1.6TD, wywalić ją?. Przyznam szczerze, że nie zauważyłem różnicy większej, jak mu przycisnę to od 2500 czuć, że ciągnie ale... na codzień jeżdzę raczej spokojnie. Nie mam w zwyczaju męczyć silnika więc może nie mam punktu odniesienia. Wczoraj popróbowałem dać mu mocniej po garach i mam wrażenie że nie ma się czym podniecać. Nie wydaje mi się żeby było to czuć aż tak jak koledzy na forum piszą więc doszedłem do wniosku, że coś nie działa. Mam drugie auto, Xantia z silnikiem 2.1TD 109KM (ok. 300kg cięższe niż Golf) i porównując do Golfa jest duża różnica w przyśpieszeniu. Współczynnik moc/masa w Xantii to ok. 80KM/tonę, w Golfie przy 75KM to ok. 70KM/tonę a przy 90KM powinno być podobnie jak w Xantii a ja tego nie czuję.
Ogrom forum (sam ten wątek to prawie 100 stron) utrudnia dokopanie się do czegoś konkretnego ale rzuciło mi się na oczy wspomnienie o tej dźwigni na przodzie pompy pod wspornikiem od linki w tym temacie (viewtopic.php?t=123868" onclick="window.open(this.href);return false;) i że to może być przyczyną braku zauważalnej różnicy po wymianie pina. Nie bardzo jednak rozumiem jak usunąć tę dźwignię. Czy trzeba do tego zdejmować górę pompy czy można to zrobić z zewnątrz. We wspomnianym wątku autor pisze że wykręcenie śruby o którą zapiera się dźwignia niewiele pomoże więc jeszcze tego nie zrobiłem.
Tu obrazek na którym zaznaczyłem śrubę i dźwignię o której piszę:
Jednym słowem mam dylemat co dalej zrobić żeby zmiana pina była odczuwalna.
Oryginalny pin miałem taki (podobno rzadko spotykany), zdjęcie pożyczone od kolegi CMK:
Wszystko pozostałe w pompie oryginalne, była plastikowa podkładka a podobno występują one tylko w pompach z 1.6TD, wywalić ją?. Przyznam szczerze, że nie zauważyłem różnicy większej, jak mu przycisnę to od 2500 czuć, że ciągnie ale... na codzień jeżdzę raczej spokojnie. Nie mam w zwyczaju męczyć silnika więc może nie mam punktu odniesienia. Wczoraj popróbowałem dać mu mocniej po garach i mam wrażenie że nie ma się czym podniecać. Nie wydaje mi się żeby było to czuć aż tak jak koledzy na forum piszą więc doszedłem do wniosku, że coś nie działa. Mam drugie auto, Xantia z silnikiem 2.1TD 109KM (ok. 300kg cięższe niż Golf) i porównując do Golfa jest duża różnica w przyśpieszeniu. Współczynnik moc/masa w Xantii to ok. 80KM/tonę, w Golfie przy 75KM to ok. 70KM/tonę a przy 90KM powinno być podobnie jak w Xantii a ja tego nie czuję.
Ogrom forum (sam ten wątek to prawie 100 stron) utrudnia dokopanie się do czegoś konkretnego ale rzuciło mi się na oczy wspomnienie o tej dźwigni na przodzie pompy pod wspornikiem od linki w tym temacie (viewtopic.php?t=123868" onclick="window.open(this.href);return false;) i że to może być przyczyną braku zauważalnej różnicy po wymianie pina. Nie bardzo jednak rozumiem jak usunąć tę dźwignię. Czy trzeba do tego zdejmować górę pompy czy można to zrobić z zewnątrz. We wspomnianym wątku autor pisze że wykręcenie śruby o którą zapiera się dźwignia niewiele pomoże więc jeszcze tego nie zrobiłem.
Tu obrazek na którym zaznaczyłem śrubę i dźwignię o której piszę:
Jednym słowem mam dylemat co dalej zrobić żeby zmiana pina była odczuwalna.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Regulacja LDA
...
Ostatnio zmieniony ndz lis 30, 2014 00:03 przez drakula500, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Regulacja LDA
drakula500 pisze:Musisz zrzucić górę i wywalić tą dźwignie tak jak jest napisane w linku, uważaj bo w środku jest spręzynka która potrafi wpaść do pompy. Po odkręceniu śrub, delikatnie podnieś i przez szparę zobacz co masz zrobić.... Nie jest to trudne..
NO chyba faktycznie będzie trzeba tak zrobić, wczoraj wykręciłem całkowicie śrubę na której opierała się dźwignia i nie zauważyłem żeby się coś zmieniło. Zrobię jeszcze test jakie mam przyśpieszenie ale wydaje mi się, że mocy nie przybyło.
Regulacja LDA
morghul, na początek przekręć pina o 180*, największym wycięciem ma być w stronę rozrządu. i sprawd czy po naciśnięciu pedału gazu do podłogi dźwignia na pompie opiera się o śruby regulacyjne, jeśli masz wszystko dobrze i wykręciłeś śrubę regulacyjną do dodatkowej dźwigni to nie ma bata, różnica musi być...
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Regulacja LDA
...
Ostatnio zmieniony ndz lis 30, 2014 00:03 przez drakula500, łącznie zmieniany 1 raz.
Regulacja LDA
drakula500 pisze: dźwignie trzeba usunąć
drakula500, przy podkręcniu jedynie ompy do codziennej eksploatacji nie ma takiej potrzeby, co innego jak walczymy o jak największą wydajność paliwową.
Regulacja LDA
Pin mam wstawiony największym wycięciem. Ślad na nowym pinie ma ok. 7mm długości więc jak wyczytałem tak jak powinno być. Mam w pompie plastikową podkładkę na pinie ograniczającą ruch membrany i jak ją przymierzyłem to po jej usunięciu ruch rysika mieściłby się jeszcze w stożku na pinie więc nie wiem czy jej nie wyrzucić. Koledzy pisali o jej szlifowaniu itp. ale skoro zakres ruchu powinien się mieścić na stożku to może warto spróbować?
Koledzy arwam i drakula500, macie podzielone zdania co do konieczności usunięcia dźwigni i nie wiem czyim zdaniem się kierować .
Koledzy arwam i drakula500, macie podzielone zdania co do konieczności usunięcia dźwigni i nie wiem czyim zdaniem się kierować .
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Regulacja LDA
...
Ostatnio zmieniony ndz lis 30, 2014 00:03 przez drakula500, łącznie zmieniany 1 raz.
Regulacja LDA
drakula500, może w przeciwieństwie do Ciebie nie każdy odrazu chce z auta na codzień robić potwora który potem generuje spore koszty eksploatacji , z powodu dużego momentu przy napędzie na jedną oś,
mi duży moment już od niskich obrotów i to w dodatku z napędem na jedną oś bokiem wyłazi, jak nie poduszki pod silnikiem, to szybko zużywające się przguby, sprzęgło, a o oponach już nie wspomnę, i u mnie nie ma ruszania z piskiem na krzyżówkach, brak trakcji na pierwszych trzech biegach skutecznie, ścierał opony,
lepiej nieco momentu ująć ale pociągnąć go możliwie wysoko, właśnie dlatego w benzyniakach mimo mniejszego momentu mamy znacznie wyższe moce, moment obrotowy duży jest fajny do jazdy na codzień, ale w ograniczonych ilościach.
a wracając do tematu, sprawdź czy dźwignia gazu na pompie dochodzi do końca jak wciśniesz pedał do spodu.
mi duży moment już od niskich obrotów i to w dodatku z napędem na jedną oś bokiem wyłazi, jak nie poduszki pod silnikiem, to szybko zużywające się przguby, sprzęgło, a o oponach już nie wspomnę, i u mnie nie ma ruszania z piskiem na krzyżówkach, brak trakcji na pierwszych trzech biegach skutecznie, ścierał opony,
lepiej nieco momentu ująć ale pociągnąć go możliwie wysoko, właśnie dlatego w benzyniakach mimo mniejszego momentu mamy znacznie wyższe moce, moment obrotowy duży jest fajny do jazdy na codzień, ale w ograniczonych ilościach.
a wracając do tematu, sprawdź czy dźwignia gazu na pompie dochodzi do końca jak wciśniesz pedał do spodu.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Regulacja LDA
...
Ostatnio zmieniony ndz lis 30, 2014 00:04 przez drakula500, łącznie zmieniany 1 raz.
Regulacja LDA
Sprawdzę cięgno, sprawdzę. Czy mam rozumieć że jeśli po wykręceniu wspomnianej śruby, dźwignia na zewnątrz opiera się o korpus pompy to i tak za mały zakres ruchu wewnątrz mamy? A nie prościej uciąć jej lewe ramię na zewnątrz?
Kolego arwam, nie przesadzasz Ty przypadkiem z tym nadmiarem mocy . Ja nie będę tam miał nie wiadomo jakiego momentu, nie butuję na każdych światłach, można powiedzieć, że jeżdżę jak emeryt ale te 75KM w Golfie to zdecydowanie za mało.
Kolego arwam, nie przesadzasz Ty przypadkiem z tym nadmiarem mocy . Ja nie będę tam miał nie wiadomo jakiego momentu, nie butuję na każdych światłach, można powiedzieć, że jeżdżę jak emeryt ale te 75KM w Golfie to zdecydowanie za mało.
Regulacja LDA
drakula500, koszta eksploatacyjne to nie tylko paliwo, to także części które się zużywają, w tym opony również,
w przypadku pompy 9mm usunięcie tej blokady całkowicie nie wiele Ci da po za obfitym dymieniem, ponieważ prędkość podawania paliwa jest stosunkowo mała, a przeciągnięcie okresu czasu wtrysku nie da Ci nic po za wysokim EGT, można sobie rozciągać okres czasu wtrysku mając większe tłokorozdzielacze, wtedy paliwo jest lepiej rozpylane,
a kto powiedziałże ja na każdych światłach butuję, btw ja też kiedyś zaczynałem od 70KM
a co do usuwania tej dźwigni owszem na to sens ale z większym tłoko-rozdzielaczem, inaczej jeśli nie założysz większego turbo i nie będziesz kręcił wysoko ponad 5000rpm lub pompował dużych spręży nie spalisz w całości tego paliwa, będzie sporo dymu i wysokie temperatury...
chcąc wykorzystać potencjał pompy 9mm trzeba wysoko kręcić lub pompować dość duże ciśnienie doładowania
podetnij lewe ramie, nie ma potrzeby usuwać go całkowicie, ewentualnie, podkręć dawkę, P.S. governora masz?
inaczej działanie boost pina odczujesz tylko w niższych obrotach o ile turbo ładnie wstaje
w przypadku pompy 9mm usunięcie tej blokady całkowicie nie wiele Ci da po za obfitym dymieniem, ponieważ prędkość podawania paliwa jest stosunkowo mała, a przeciągnięcie okresu czasu wtrysku nie da Ci nic po za wysokim EGT, można sobie rozciągać okres czasu wtrysku mając większe tłokorozdzielacze, wtedy paliwo jest lepiej rozpylane,
morghul pisze:Kolego arwam, nie przesadzasz Ty przypadkiem z tym nadmiarem mocy . Ja nie będę tam miał nie wiadomo jakiego momentu, nie butuję na każdych światłach, można powiedzieć, że jeżdżę jak emeryt ale te 75KM w Golfie to zdecydowanie za mało.
a kto powiedziałże ja na każdych światłach butuję, btw ja też kiedyś zaczynałem od 70KM
a co do usuwania tej dźwigni owszem na to sens ale z większym tłoko-rozdzielaczem, inaczej jeśli nie założysz większego turbo i nie będziesz kręcił wysoko ponad 5000rpm lub pompował dużych spręży nie spalisz w całości tego paliwa, będzie sporo dymu i wysokie temperatury...
chcąc wykorzystać potencjał pompy 9mm trzeba wysoko kręcić lub pompować dość duże ciśnienie doładowania
podetnij lewe ramie, nie ma potrzeby usuwać go całkowicie, ewentualnie, podkręć dawkę, P.S. governora masz?
inaczej działanie boost pina odczujesz tylko w niższych obrotach o ile turbo ładnie wstaje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości