Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

przemu35
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: przemu35 » pn maja 27, 2013 20:21

Witam,
mam problem co do doboru skrzyni biegów do silnika 1.6TD w passacie B3 syncro. Plan jest taki żeby włożyć 1.6TD do tej budy i jest już w trakcie realizowany.
Nie oczekuję odpowiedzi typu "a na co? dlaczego? nie opłacalne" po prostu tak musi być i tyle! Jedeyny problem to dobranie odpowiedniej przekładni skrzyni do diesla tak żeby to miało ręce i nogi. Mam skrzynie od G60 ale tam inne przełożenia, w TD muszą być dłuższe. Idealnie współpracuje tam skrzynia 4t ale jest na wodziki i nie da rady spiąć tego z przekładnią kątową. Proszę o porady i podpowiedzi.
pzdr



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Re: Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: EnejVW » czw maja 30, 2013 14:24

w B# td i d były głównie CHA oraz AOG AYM CEY CEW



przemu35
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: przemu35 » czw maja 30, 2013 19:40

EnejVW, OK, pytanie czy da rade przełożyć bebechy z tych skrzyń do tej z G60...? Robił ktoś takie kombinacje?



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: EnejVW » czw maja 30, 2013 19:46

tego to ci na 100% nie powiem, ale podaj jeszcze oznaczenie tej skrzynki z g60



przemu35
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: przemu35 » czw maja 30, 2013 22:12

Jutro odczytam dokładnie. Tak w ogóle to mam okazje kupić skrzynie od golfa MK3 syncro z silnika TDI. Ma jednak uszkodzony korpus, stąd pytanie czy bebechy podejdą...?EnejVW, masz może gdzies oznaczenia skrzyń z TDIka syncro mk3?



przemu35
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: przemu35 » pt maja 31, 2013 08:55

Witam, mam na oku skrzynie z TDI golf 3 o oznaczeniu CTT04055 i 02G409107 i teraz czy bebechy podejdą do skrzyni z G60...?



arwam

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: arwam » pt cze 07, 2013 00:00

bebchy podejdą ale dla 1.6TD i to w dodatku w ciężkiej budzie B3 jest zadługa, te silniki mająmały moment obrotowy i sątermicznie mocno obciążone, jeśli masz okolice 2700-3000rpm przy 100km/h na piątce to ja bym zostawił.
jeśli wrzucisz skrzynkę od TDI obroty spadną w okolice 2200rpm, ale będziesz jeździł nawet z jednostajnymi prędkościami z głęboko wciśniętym gazem, a synchro jak każdy układ napędu na cztery koła generuje trochę oporów. no chyba że narazie chcesz to włożyć a potem na spokojnie będziesz wkłądał np 1,9TD lub TDI wtedy tak to ma sens, ale jeśli docelowym silnikiem ma być 1.6TD to skrzynkę z TDI bym sobie odpuścił, do tej budy to poprostu za długa skrzynia jest...
do od przekładki to bebechów, będziesz musiał duże koło zębate przełożyć ze skrzynki od Diesla na kosz satelitów od G60, żeby zachować naciąg wstępny łożyskowań, to jest ważne



przemu35
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: przemu35 » pt cze 07, 2013 22:31

arwam, mądrze gadasz i dzięki za wskazówki :) Niestety na złośc docelowo ma tam siedzieć 1.6TD więc teraz już nie wiem co robić zupełnie... Skrzynia już zakupiona z uszkodzona obudową i miałem przekładać bebechy do obudowy z G60. Może da rade jakies tryby podmienić na przekładni...??? Czy może lepiej zostawić tą benzyniaka...?



arwam

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: arwam » ndz cze 09, 2013 22:54

daj symbole z obydwóch skrzyń, zawsze można pomieszać piątką i ewentualnie czwórką przy głębszej rzeźbie



przemu35
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: przemu35 » pn cze 17, 2013 23:15

arwam, skrzynia z TDI golf 3 - CTT04055
z G60 passat - CBC12031
A nie podpasuje trybów np.: od 4T?



arwam

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: arwam » pn cze 17, 2013 23:22

z 4T na pewno nic nie podpasuje



przemu35
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: przemu35 » wt cze 18, 2013 22:39

Więc co sugerujesz? Tak żeby było dobrze - wrzucam bebechy z tdi do g60 i musi dać rade;) Z motoru wykrzesa się więcej Nm i pociągnie. Ogólnie to ma być "dupowóz" a nie kombi do podejmowania walki od świateł do świateł :P



arwam

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: arwam » ndz cze 23, 2013 13:19

jeśli masz skrzynię CTN to powinna dać radę lub lepiej CYP ze względu na krótszą piątkę.
ogólnie chodziło mi o to że przy tej skrzyni to na piątce nie będzie czym przyspieszać i często będzie trzeba redukować. jeśli to ma być tylko tani w utrzymaniu dupowóz to OK.
co do osprzętu żeby w ty m aucie i z długą skrzynią się to jakoś sprawowało to proponowałbym pozostać albo przy fabrycznej T2 i podkręcić ciśnienie doładowania, oraz dawkę albo zbudować większą pompę, ewentualnie turbo jeśli dla Ciebie by nie było wystarczające to zmienić na VNT
ale generalnie, jeśli są takie założenia że auto ma być tanim dupowozem to polecam opcję pierwszą czyli fabryczny osprzęt i ewentualnie większą pompę.



przemu35
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro

Post autor: przemu35 » wt cze 25, 2013 20:44

arwam, Zostaje blok z SB + T3 wyskaluje na 1.1-1.2bar, pina przestawie wyreguluje dawke i bedzie latał :) Myślę, że da rade bez problemu w końcu to dezel. Jak beda problemy to wtedy podziałam z pompą. Poza tym w tych sprzetach były też montowane 2.0 115km i jakoś to sie toczyło... :jezor: Dam znać co i jak to śmiga.
Mam jeszcze pytanie co do zbiornika paliwa, czy cały "wkład" - pływak, węże podejdą od passata TD czy wystarczy jak wyjmę pompe i przedłuże przewody?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości