Uturbić 1.9D AEF???

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: Enten » pt sie 24, 2012 08:55

tovdi1 pisze:
Enten pisze:Skrzynia od polo gabarytowo taka sama. Różnica taka, że łapa od polo będzie wadziła o linki z caddy.
hmm, byłem pewien że nie wyda :jezor:
ale skoro tak to trzymam kciuki, czekam na foto :hmm:
nie ma rzeczy niemożliwych ;) trzeba by przerobić łapę tak, żeby omijała linki i zda egzamin.
Na razie puszczę ją na ori skrzyni - nie chcę się wkręcać w szczegóły.

bardziej mnie interesuje problem z łapą od rozrządu - mogę liczyć na jakąś podpowiedź? Dziś zdejmę rozrząd i pierwsze przymiarki do gwintowania.


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

tovdi1
I'm Darek
Posty: 2188
Rejestracja: czw gru 24, 2009 10:58
Lokalizacja: WSC

Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: tovdi1 » pt sie 24, 2012 09:07

Enten pisze:mogę liczyć na jakąś podpowiedź?
może dać cieńsze śruby z AHU, i dorobić tulejki żeby łapa nie latała :bigok:
Enten pisze:nie ma rzeczy niemożliwych ;)
jak to mówią, jak masz łeb i spawarkę to wszystko zrobisz :grin:



Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: Enten » sob wrz 01, 2012 09:58

... no i doszedłem do rozstaju dróg :helm:

Kwestia osadzenia silnika - podstawa ale nie przemyślałem tego w połączeniu ze skrzynią.

1. Silnik pochylony do przodu - tak jak w polo + skrzynia polo

mocowanie łapy do bloku silnika - już przerobiłem blok pod łapę z polo
mocowanie skrzyni zostaje ori polo
reszta dupereli - się poskłada ;)
smok, miska zmienione

2. Silnik pochylony do tyłu - tak jak w caddy + skrzynia caddy

mocowania muszą podejść z caddy - czy belka zawieszenia z caddy będzie mi pasowała do polo - mierzyłem i raczej to samo
belka przednia - wejdzie chyba na styk albo nie wejdzie wcale i będę musiał ciąć, spawać....
skrzynia z caddy, więc przerobienie linek i lewarka - to już mniejsza robota ale zawsze coś

Byłem zdecydowany na opcję pierwszą ale decydujące raczej jest sprzęgło.
Wczoraj przyłożyłem obydwie tarcze do siebie i nie muszę mówić jak wygląda porównanie 170mm do 230mm :hmm:


Tdi chyba szybko zje tą 170mm, prawda? Czy pójść na łatwiznę i zostawić tę 170mm i skrzynię z polo? Wszystko mi spasuje, złożyć i jeździć.
Czy wrzucać ori 230mm i kombinować z belkę zawieszenia (o ile jest szansa, że mogę ją wymienić bo pasuje) i dorabiać/przerabiać belkę przednią?


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

arwam

Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: arwam » sob wrz 01, 2012 13:52

lepiej nie idz po linni najmniejszego oporu chyba że masz naprawde kogoś kumatego kto Ci mocno ograniczy moment obrotowy zeby nie zniszczyło Ci sprzęgła i spkrzynki biegów. ale za to pociągnie moc do góry.

jak masz możliwość zakładaj duże sprzęgło i układ napędowy od TDI



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: t0mal » sob wrz 01, 2012 22:35

Nie ma o czym dyskutować, sprzęgło 230 i mocniejsza skrzynia.
Rób tak, żebyś nie musiał później niczego żałować.

Miej na uwadze że tdi ma wysoki moment przy niskich obrotach, a dodatkowo paliwo spala dość gwałtownie, przez co drgania skrętne wału są silniejsze niż na przykład w silnikach z komorami wirowymi. Dlatego w tdi są mocniejsze skrzynie i ciężkie koła zamachowe, przeważnie dwumasy, które lepiej tłumią drgania, niż klasyczne sprzęgła z tłumikami w tarczy. Dodatkowo warto zastanowić się nad założeniem koła ze sprzęgłem jednokierunkowym na alternator, co znacznie wydłuży żywotność paska wielorowkowego, koła z tłumikiem drgań na wale, jak i napinacza paska wielorowkowego.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: wesol » ndz wrz 02, 2012 08:04

Oj widze z enie doceniaja starego poczciwego AEF'a. Silnik moz ei nie za mocny ale na jalowych jest dosc agresywny/nerwowy. Z racji iz jest wlasnie na wtrysku posrednim ma wysoki stopien sprezania. Dość glosno klekocze wlasnie z tego powodu. TDIki sa cichsze z racji iz masz wtrysk dwufazowy no i nieco odprezony silik. Wydaje mi sie ze Enten spoojnie sprawe ogarnie a rozwiazanie to bedzie tymczasowe z tą skrzynią.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: Enten » pn wrz 03, 2012 17:16

sprawdzę dziś belkę zawieszenia - jeśli pasuje to skrzynia z tdi. Jeśli nie to i tak będzie z tdi :D
Przednią przerobię - cięcie i spawanie :helm:

doceniam AEF - jak na diesla to baaaardzo fajny silnik i bardzo go doceniłem. Podupadł trochę jednak na zdrowiu - jakiś niefart u nowego właściciela, a że sprzedałem go w rodzinie ( :goof: ) to na gwarancji :crazy: zmienię już na tdi - chciał mocniej dłubać a taniej wyjdzie go puki co swap na tdi i ew. program.


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: Enten » pn wrz 10, 2012 11:08

... i poległem. Belki są zupełnie inne a silnik/skrzynia za szerokie.
Jeśli chodzi o sinik to trzebaby pozmieniać osprzęt (pompa wspomagania jest na dodatkowym pasku klinowym) i napinacz bo mocno wystają.
Dupka skrzyni jest 'za gruba' w górnej części.

Reasumując - trzeba ciąć podłużnice na co nie zgadza się właściciel.

Zatem dawca tdi do wzięcia :)

... a ja wracam do tematu kochane AEF w wersji turbo :)


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

tovdi1
I'm Darek
Posty: 2188
Rejestracja: czw gru 24, 2009 10:58
Lokalizacja: WSC

Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: tovdi1 » pn wrz 10, 2012 11:46

Enten pisze:trzeba ciąć podłużnice na co nie zgadza się właściciel.
a na poprzedniej stronie napisałem
tovdi1 pisze:skrzynię od mk3 TD, weszłaby, gdyby nie jedna mała przeszkoda która się nazywa podłużnica :grrr:
pozdrawiam :bigok:



Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: Enten » pn wrz 10, 2012 13:41

masz rację tovdi1 :bigok:

ja u siebie bym ciął :helm:


no nic - tak jak napisałem - ja odpuszczam temat tdi w 6n


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

tovdi1
I'm Darek
Posty: 2188
Rejestracja: czw gru 24, 2009 10:58
Lokalizacja: WSC

Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: tovdi1 » pn wrz 10, 2012 14:45

Enten pisze:ja odpuszczam temat tdi w 6n
ale temat AEF turbo będziesz drążył mam nadzieję???
choć w sumie już przyzwyczaiłem się do powolności 6nki :banghead:



Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: Enten » pn wrz 10, 2012 15:03

tak, będę drążył. Z tym, że zdaję się na wiedzę i umiejętności Arwama :grin:


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

arwam

Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: arwam » ndz lut 10, 2013 15:01

Enten, coś w temacie nowego?

bo auto do mnie nie dotarło...



Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Uturbić 1.9D AEF???

Post autor: Enten » pn lut 11, 2013 22:38

z autem i jego właścicielem rozstałem się w niemiłych okolicznościach - ale czego nie robi się dla 'przyjaciół' :banghead:

dalej będę drążył temat mk1 i tdi, więc pewnie do uturbiania aef'a już nie wrócę :(

w sumie pięknie dziękuję za pomoc i wytrwałość. Miałem to trudniejsze zadanie, że nie mój samochód a właściciel....... no nic.
Było, minęło - wreszcie czas na swoje zabawki :bigok:


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości