Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » pn lis 12, 2012 13:43

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:40 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » pn lis 12, 2012 17:18

ciepek pisze:ciapek to taki pies ja to ciEpek
nie koniecznie pies ,mój kolega ma taką ksywkę i fajny koleszka z niego jest :) ,a tak na poważnie to wybacz ,ale nie zauważyłem ....
ciepek pisze:tak z muszla gorąca omega b z rozwierconym na max wg
muszla gorąca ok ,ale jaka strona zimna ? kompresor oryginalny z BMW 2,5 TDS ?
ciepek pisze:ja tez mam do Ciebie pytanie
z mapy kompresora 13 t (o ile to ten sam co mój) która znalazłem tu http://www.squirrelpf.com/turbocalc/" onclick="window.open(this.href);return false; wynika ze to turbo jest w stanie wyprodukowac max 190 litrów powietrza na sek przy cisnieniu 1,2 bar .wynika z tego tez ze w zakresie cisnien 1.2-1,5 bar jego wydajnosc utrzymuje sie podobna natomiast spada ze wzrostem ponad 1,5 bar .ja pompuje 1,7 -1,8 bar a wiec na granicy przyzwoitej sprawnosci i wydajnosci 180l/min
mapa podaje wydajnosc dla 20 st celecjusza - domyslam sie na ssaniu .
wiadomym jest ze powietrze na wylocie z turbo ma duzo wieksza temperature i inna gęstość ale jego cisnienie w kazdym miejscu dolotu jest takie samo (prawo pascala). z obliczen wyszło mi ze potrzebuje przy 5 tys rpm 220l/sek a tdo4 13 zadaje mi 180l/sek czyli obstaje mi do 4tys rpm

powiem , ci szczerze że nie obliczałem nigdy turbosprężarek ,zawsze bardziej wzorowałem się na jakiś sprawdzonych tematach ,ewantualnie jakieś drobne modyfikacje ........
.... z tego co widzę to ten program http://www.squirrelpf.com/turbocalc/" onclick="window.open(this.href);return false; ,po wpisanu wszelkich niezbędnych danych dobiera nam odpowiednią turbosprężarkę ,ale pamiętaj że istotna jest też strona gorąca ,ponieważ podawane są tam prędkości wirowania układu wirująceo ,a w zależności od strony gorącej zastosowanej do danego silnika te prędkości mogą być np. nieosiągalne ,lub osiągalne w innych przedziałach obrotów . Pamiętaj ,że ciśnienie doładowania w układzie dolotowym to jedno ,a drugie to to ile silnik jest w stanie przyjąć tego powietrza . Jeśli jest mała strona gorąca ,to turbo dobrze wstaje w dole ,ale w górze spaliny już mają problem z ujściem i silnik nie przyjmuje wtedy już świeżego powietrza ,stąd różne moce w autach przy tych samych ciśnieniach ,a innych turbosprężarkach . Ty możesz dmuchać 1,7 bara i uzyskać np. 150 KM (piszę przykładowo) ,a ktoś kto ma większe turbo będzie miał ta sama moc przy np. 1,3 bara ,bo Twoje cisnienie 1,7 jest tylko w układzie dolotowym ,a nie wiadomo ile tak naprawę silnik pochłonie tego powietrza ........
.....nie widzę też na tej stronie ,aby podawano konkretny model turbosprężarki ,widzę tylko typ ,a pod tym samych typem może być kilka konfiguracji wirników i kompresorów .........

pytanie czy po obnizeniu temp z np 100 na wlocie do ic do 40 st przez wydajny ic -bo taki mam (teraz schładza do temp otoczenia) moge zakładac ze objetosc powietrza wyliczona stad http://wipos.p.lodz.pl/baza/08-01.html" onclick="window.open(this.href);return false; zwiekszy sie srednio o 20% przy tym samym cisnieniu ? czyli zamiast 180l/min trafi ok 220l/sek a wiec dokładnie tyle ile mi potrzebne? czy lepiej zapodac tdo4 15 które bez ceregieli to zapewni ?


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EMP-TURBO » pn lis 12, 2012 17:27

na oficjalnej stronie Garretta ,w dziale na temat turbosprężarek do aut sportowych ,pokazują też takie urządzenie do mierzenia '"backpressure" ,ciśnienia spalin w kolektorze wydechowym .Wykonując taki pomiar można stwierdzić ,czy turbo nie jest zbyt małe ,czy strona gorąca nie jest zbyt "ciasna" ,lub zbyt "luźna ,czyli czy dane turbo nie jest zbyt małe ,lub zbyt duże ........

" onclick="window.open(this.href);return false;


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: ciepek » pn lis 12, 2012 18:04

0
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 19:40 przez ciepek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EnejVW » pt lis 23, 2012 19:34

Cześć mam pytanie odnośnie turbiny z Astry G 2.0 dTI 16v mam możliwość taką nabyć, jak sprawowała by się w mtdi?



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » pt lis 23, 2012 20:48

jeśli się nie mylę i myślę to turbo GT18 jest WG sterowane PODCIŚNIENIEM, ( tak podciśnieniem, nie nadciśnieniem)
po zmianie samego siłownika na nadciśnieniowy, albo po dołożeniu takiego sterowania, jak u mnie do VNT jesli nie celujesz w jakieś duże moce to będzie OK, ale w Twoim wypadku wystarczy załozyć zwykłą gruszkę, np od uszkodzonej turbiny T2 z audi 80 B3 z TD'kiem pod maską...



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EnejVW » pt lis 23, 2012 20:50

a nie będzie to za małe, i ile może dmuchać, według mnie powinno szybko wstawać.



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » pt lis 23, 2012 21:04

myślę że okolice 1,4-1,6bara powinno znieść, powiedz w jaką moc celujesz, dopiero wtedy mozna powiedzieć czy jest za małe czy za duże...



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EnejVW » pt lis 23, 2012 21:16

130 o ile szpryce z afna dają rady potem coś większego



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » pt lis 23, 2012 21:31

to zakładaj ją spokojnie. po delikatnej rzeźbie siądzie ładnie na kolektorze z AAZ'a od K03.
w najgorszym wypadku tylko dystans z grubej blachy między turbo a kolektor dać, jakby co to możesz dać znać, to Ci moge taką flanszę zrobić.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: EnejVW » pt lis 23, 2012 21:44

arwam, ok, teraz jeszcze muszę poczekać bo to auto od znajomego po wypadku i trzeba wszystkie formalne sprawy z nim załatwić, jak będzie w dobrym stanie to biorę i testuję, myślę że będzie bardziej wykorzystane w mtdi niż td04 13g bo taką planuję kupić lecz na razie nic ciekawego mi w ręce nie wpadło.



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: biznes88 » pt lis 23, 2012 22:54

TDiesel power, mi sie wydaje ze w oplu jest garrett gt15 (moj tesciu ma taki silnik i takie jest turbo - nie warto zakladac bo jest male chyba ze byly jeszcze inne) do 130koni to zakladaj sprawdzonego TD04-11stki znajdziesz predzej w lepszy stanie niz 13stke! Ja na tym smigam i jestem zadowolony do jazdy na codzien super - jest elastyczna a jak depniesz do podlogi to wskazówka boostu momentalnie jest ma max! (u mnie wyglada t tak ze jade sobie spokojnie na 2 biegu np 1.5tys obr i tak: wciskam gaz do podlogi i jak silnik przekroczy 2tys to wskazowka pokazuje odrazu rzadane cisnienie i samochodzik poprostu jedzie)... musze sie pobawic jeszcze z pompa bo mam narazie 1.1-1.2bara i juz brakuje paliwa bo nie ma dymu ;/



arwam

Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: arwam » sob lis 24, 2012 01:32

biznes88,

przerób jak nalezy dozownik, a turbo sie obydwóm nam podobnie zachowuje, z tym że u Ciebie mniejsz trzyma silnik na wydechu zanim osiągnie zadane doładowanie niż u mnie...



Matiuas
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: wt maja 12, 2009 10:26
Lokalizacja: Jarosław

Re: Turbosprężarki - pomoc techniczna.

Post autor: Matiuas » sob lis 24, 2012 02:27

EMP-TURBO pisze:
SZOPENN pisze:spokojnie, actuator będzie w miare w osi, częsć gorącą na dzień dorby musiałem przestawić bo spływ wadził o kolektor, teraz jeszcze musze i już actuator bedzie w symetrii...
lekka odchyłka od osi może być ,byle nie szło to pod mocnym kątem ,bo może wtedy się zacinać itd.
Jak duże może może być odchylenie od osi aby actuator działał dalej prawidłowo ? Powiedzmy 15 stopni będzie w porządku?
Sory ze nawiązuję do tak starego postu bo aż z maja tego roku, niestety bardzo mało informacji jest na temat obracania muszli zimnej w turbinie garrett t2.

SZOPENN, czy miałeś jakieś problemy z obróceniem zimnej muszli, pytam bo mam podobny problem tylko u mnie wylot turbiny jest zbyt blisko ściany grodziowej, z góry dzięki za informacje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości