M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » śr wrz 26, 2012 22:22

jak masz trochę pojęcia i wyczucia można samemy założyć. ale najlepiej że by pompiarz założył na stole i czujnikiem zegarowym ustawił jak ma to być...



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » śr wrz 26, 2012 22:27

No tak najszybciej ... :bigok: ale mozna by tez bylo + - zobaczyc jak wypada na kole i probowac zalozyc ...



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » śr wrz 26, 2012 22:43

W landku blokuje się wałek pompy w odpowiednim położeniu, ustawiasz rozrząd na znaki i wtedy dokręcasz nakrętkę piasty. Podobnie jak z kołem wałka rozrządu w TD/TDI.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » czw wrz 27, 2012 22:04

Wiec tak: zmienilem wtryskiwacze na 0.210 z volvo 2.5tdi, proba przejazdu bez ruszania czegokolwiek w pompie: efekt- zwawszy silnik, liepiej pracuje na wysokich obrotach (wczesniej ni ebylo sensu krecic wyzej jak 3.800 teraz spokojnie do 4.500) takze fajnie ale ze czlowiek ciekawy to zwiekszylem dawke o ok 3/8 obrotu (miedzy 1/4 a 1/2) i auto zapier... tylko ze chyba jest sporo dymu (nie wiem ile dokladnie bo juz ciemno jest) Jutro jeszcze zdam relacje co i jak... Aha auto chodzi tak bardziej twardo na wolnych (cos jak mesiu 190diesel :jezor: ) Wydaje mi sie ze zmiana warta zachodu :) pozdrawiam



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw wrz 27, 2012 22:23

biznes88, wtryskiwacze masz z końcówką F w oznaczniach.



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » czw wrz 27, 2012 22:26

tak zgadza sie 048 130 201 F a czemu pytasz...? cos nie tak?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw wrz 27, 2012 22:47

biznes88, nadal masz problemy z gaszeniem auta tzn. jakby dostawał samozapłony?? Chyba trzeba będzie przeprosić górę pompy od land rovera i założyć ją ponownie bo mnie to już dobija. Pytanie tylko czy ta dodatkowa dźwignia co jest połączona z dźwignią gazu nie ogranicza w jakimś stopniu skoku dźwigni dozownika... :panna: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » czw wrz 27, 2012 23:00

marcinas1983, Nie juz jest OK! Jak zapalam to tez poprostu od strzala :bigok: Zakladaj gore od landy! Ja ta dzwignie wywalilem (odcialem boshem od srodka :jezor: ) Byl chwile problem z wolnymi obrotami ale juz jest ok (chyba bylo cos zapowietrzone) Kurde martwi mnie to ze autko tak Dymi ;/ czyzby trzebabylo ujac dawke ;( . . . ???



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw wrz 27, 2012 23:26

biznes88, gdy miałem tłoczek z landka i górę bez tej dodatkowej dźwigni to bardzo rzadko mi się to pojawiało, ale to tak jakby zrobił pół dodatkowego obrotu po wyłączeniu stacyjki. Jak zapodałem tłoczek od reni to się to nasiliło. Nie jest to wina zaworka... założyłem dzisiaj inny od TDI AHU i to samo. Problem polega na tym, że ja tą dźwignię ściągnąłem z wieloklinu i nie wiem jak poprawnie ją ustawić :panna: . Może za mocno naciągnięty gov powoduje takie kijowe gaśnięcie auta??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » pt wrz 28, 2012 08:27

Mozliwe jest ze przez gova! Ja mam mnimalnie ok 2-3mm i jest ok. A nurniki masz od SDI? Bo mi na tych TDI tez czasem tak "niegasl" tzn wylaczamm samochod a on jeszcze pracuje z 2sek.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt wrz 28, 2012 09:06

biznes88, a ja nie mam żadnych podkładek... mam jedynie twardszą sprężynę dłuższą od SB'ka i to wszystko. Bardziej chodziło mi o naciąg gov'a poprzez za małą dawkę a za mocno wykręconą śrubę od wydatku resztkowego/obrotów.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pt wrz 28, 2012 09:30

biznes88 pisze:tak zgadza sie 048 130 201 F a czemu pytasz...? cos nie tak?

nie, wszystko w porządku, ale często sprzedający wtryski od 115Km opisują jako 140KM.
marcinas1983 pisze:Problem polega na tym, że ja tą dźwignię ściągnąłem z wieloklinu i nie wiem jak poprawnie ją ustawić . Może za mocno naciągnięty gov powoduje takie kijowe gaśnięcie auta??

problem jest taki że dawka w bardzo niskch obrotach jest za duża i przy gaśnięciu nadal działa regulator obrotów który usiłuje utrzymać obroty, po to właśnie między innymi jest ta dźwignia.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt wrz 28, 2012 10:32

arwam, ale ona odpowiada tylko za gaszenie auta czy ogranicza też skok dźwigni dozownika... bo jeśli tylko jej zadaniem jest umożliwienie gaszenia auta to ją zamontuje... jeśli odpowiada za ograniczenie dość spore dźwigni dozownika to wtedy muszę się porządnie zastanowić czy ją zakładać.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » pt wrz 28, 2012 10:40

marcinas1983, Moim zdaniem ta dzwignia nie ogranicza dawki (a jesli juz to w bardzo malej ilosci) wiem bo ucialem i tak naprawde nie odczulem wielkiej roznicy... (minimalnie moze tak ale tylko w tedy jak depne do podlogi pedal) arwam, Co do wtryskow: Dlatego zamawialem i szukalem z volvo bo w volvo byly tylko 140konne silniki, chcialem wlasnie uniknac nieporozumienia (tak jak napisales sprzedaja 115 a pisza ze sa to 140)

PS: Poradzilem sobie z dymkiem :) teraz dymi ale tylko troszke na szaro (przy srednim bucie) Jak deptam to jest czarny dymek ale duzooo mniej niz wczesniej. Co zrobilem...? poprostu bardziej napialem sprezyne w lda! wczesniej wciskalo membranke juz przy 0.2bara! (niepotrzebnie) Teraz ja wciska jak jest ok. 0.4bara... aha autko nie stracilo przy tym na mocy!



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości