AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

kawalarz13579
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr mar 23, 2011 01:14
Lokalizacja: Suwałki

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: kawalarz13579 » śr sie 15, 2012 16:24

Witam wszystkich na forum. Od dłuższego czasu przeglądam te forum ale to mój pierwszy post. Posiadam w swoim aucie silnik o oznaczeniu AAZ 1.9td lecz pompa jest z wersji wolnossącej niestety bez żadnego wejścia, i takie pytanie czy muszę dokupic całą pompę z lda i pin z SB, czy dam rade przełożyć tylko samą głowice jak uda mi sie dorwać gdzieś i pin.
Drugie pytanie mam odnośnie turbiny. Szukałem regulacji lecz zobaczyłem jak by zaślepkę tak jakby nie było żadnej regulacji http://allegro.pl/wv-passat-b3-1-6-1-9- ... 33810.html" onclick="window.open(this.href);return false; w tym miejscu gdzie srubka mam tylko taką wypukłość i zero... Ogólnie patrząc na swój silnik widzę możliwość podkrecenia jedynie dawki paliwa a chciałbym cos więcej uzyskać lecz nie do przesady tylko lekko ''poprawić' fabrykę. Dzięki z góry za pomoc. :grin:


Przepraszam za błąd ale napisałem w dziale TDI. byłbym wdzięczny za przeniesienie tematu do TD.



kawalarz13579
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr mar 23, 2011 01:14
Lokalizacja: Suwałki

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: kawalarz13579 » pt sie 17, 2012 15:30

Sorki za PPP ale nikt nic nie podpowie?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: marcinas1983 » pt sie 17, 2012 17:14

kawalarz13579, trzeba odczytać oznaczenia na pompie wtryskowej czy to jest 8 czy 9mm tłoczek ( przypuszczalnie 9mm ). Można zmienić górę na taką z LDA, ale trzeba trochę przerobić korpus pompy ( dokładniej usunąć ogranicznik dźwigni dozownika ). Jeśli nie masz śruby na k14 to pozostaje kupić MBC i dzięki niemu doregulować sobie ciśnienie doładowania. Jeśli możesz to zrób zdj. tego osprzętu co masz a coś się na pewno wymyśli.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

kawalarz13579
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr mar 23, 2011 01:14
Lokalizacja: Suwałki

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: kawalarz13579 » wt sie 28, 2012 00:46

Dopatrzyłem się regulacja jest na pręcie. A co do pompy da ktoś mi rozwiązanie? Pompa z wolnossącego 1.9d bez miejsca na pin jest. Czy trzeba całą pompe od TD czy da rade zxmienic samą głowiczkę pompy?



arwam

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: arwam » wt sie 28, 2012 22:10

jeśli pompa jest z 1.9D to jest 8mm. w tym wypadku lepiej kupić inną od 1.9TD albo od 1.6TD



kawalarz13579
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr mar 23, 2011 01:14
Lokalizacja: Suwałki

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: kawalarz13579 » pt sie 31, 2012 21:58

A która byłaby wydajniejsza? z Sb czy z AAZ? I takie może pytanie nie na miejscu ale czy spalanie wzrośnie?



arwam

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: arwam » sob wrz 01, 2012 13:37

jak stoisz przed wyborem kupna pompy to bierz z AAZ. a jak masz na stanie od SB to ją zakładaj...



kawalarz13579
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr mar 23, 2011 01:14
Lokalizacja: Suwałki

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: kawalarz13579 » sob wrz 08, 2012 17:31

Nie chcę tworzyć kolejnego tematu ale mam pytanie. Dzisiaj wykręcałem turbo od laguny 2.2dt rodziców która dostała luz i pusciła olej(jak ktos ma na sprzedaż tanio proszę o kontakt, garrett) i zauważyłem ze tam cisnienie chyba powietrza z zimnej strony steruje tą gruszką od zaworku ktory jest w wydechowej stronie który reguluje dym jaki ma dostawac sie do turbiny. W swoim passacie odłączyłem ten wąż zapaliłem kilka razy przegazowałem i jest jak by różnica. Czy jeśli odłącze ten wąz na stałe ktory idzie ze strony ssącej do ''gruszy'' nie uszkodze nic?



kawalarz13579
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr mar 23, 2011 01:14
Lokalizacja: Suwałki

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: kawalarz13579 » śr wrz 26, 2012 22:10

Nikt nie odpowie?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: marcinas1983 » śr wrz 26, 2012 22:16

kawalarz13579, jak go odłączysz to będzie turbo pompować na max'a ile się da. Może się rozlecieć, może auto stracić ducha na wyższych obrotach... bo będzie przeładowane i "zmulone" na wydechu... ogólnie się tego nie powinno robić.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

kawalarz13579
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr mar 23, 2011 01:14
Lokalizacja: Suwałki

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: kawalarz13579 » ndz paź 07, 2012 17:39

Aha. ODłączyłem raz to i jakaś tam różnica jest ale to tylko na taki test. Obecnie troszeczke dzwignąłem dawke paliwa o 1/4 obrotu i troche grzeje mi sie autko (nawet przed dzwignieciem dawki sie troche grzało) i takie pytanko co może byc nie tak? Wspomnę ze mam podłączony tylko jeden ''rzut'' wentylatora ten drugi stopien. Zalany jest wodą, chłodnica oryginalna i 2 wentylatory i wiadomo chciałbym coś modzic lecz to mnie trochę ogranicza. Co może być wadą przegrzewania się silnika? Rozrząd jest dobrze ustawiony bo mienialem tydzien temu pali na dotyk i ogolnie spalanie niskie tylko te grzanie sie... Nie mam czasu na sprawdzanie wszystkiego wiec moze ktos by mial jakis pomysl i od razu cos podsunął na mysl. Termostat otwiera to juz sprawdzone.



arwam

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: arwam » ndz paź 07, 2012 19:42

termostat, sprawdzić czy chłodnica jest czystai drożna. może wirnik pompy obleciał?



kawalarz13579
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr mar 23, 2011 01:14
Lokalizacja: Suwałki

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: kawalarz13579 » pn paź 08, 2012 16:39

wirnik oblecial czyli co?
Kolega w 1.9d ma ten sam probrem z przegrzewaniem...



arwam

AAZ brak regulacji cisnienia i pompa od D

Post autor: arwam » pn paź 08, 2012 20:16

czyli wirnik może sie kręcić na wałku pompy niezależnie od koła pasowego. żadka to przypadłośc ale ja już kilka razy sie z tym spotkałem



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości