M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 15, 2012 10:57

arwam, może coś w tym być... oryginalnie nurniki od land rovera to taka hybryda... połączenie nurników z TD i TDI, ten element co wkręcasz w głowiczkę i dotyka podkładki miedzianej jest taki sam jak w TD, zaś w środku na wylocie jest podobny do TDI. Później dodam zdj. jak to wygląda po rozebraniu.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » sob wrz 15, 2012 11:09

rozbierz również ori nurniki od TDI i wtedy się przekonasz w czym tkwi szczegół.
te z TD nie ograniczają przepływu, i mozna dzięki nim wysoko kręcić silnik nawet TDI, Nie polecam natomiast szczególnie nurników od 1.9D i TD. tak przepływ jest bardzo mocno dławiony.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 15, 2012 11:20

arwam, wiem o co chodzi... o otwór na wylocie... w TDI jest malutki, zaś w TD jest z 2-3 razy większy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » sob wrz 15, 2012 11:44

marcinas1983 pisze:o otwór na wylocie... w TDI jest malutki, zaś w TD jest z 2-3 razy większy.

nie tylko, chodzi również o samą konstrukcję zaworu odcinającego.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » sob wrz 15, 2012 13:41

arwam pisze:nie tylko, chodzi również o samą konstrukcję zaworu odcinającego.
Chodzi Ci o to, że zaworek odcinający z 1.6td ma 4 rowki i jest w stanie przepuścić więcej paliwa niż zaworek z 3-ma rowkami z TDI?


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 15, 2012 17:11

Przejechałem się na nurnikach od TD... auto wyraźniej dymi niż wcześniej, turbo zamiast 1.1 bara ładuje aż 1.4 bara, chociaż jest MBC i powinien utrzymywać ciśnienie doładowania ( mogę mieć za mocno przykręcone WG ), chciałem sprawdzić ciśnienie w pompie bo coś mi się wydaje, że teraz jest niższe niż standardowo. Do tego doszedł objaw falowania/przebierania na wolnych obrotach. Nie mogę poradzić sobie z ustawieniem gov'a. Jak chcę ustawić na środkowe kreski to muszę śrubę od obrotów prawie na max'a wykręcić, jak bardziej go naciągnę to podczas jazdy czuć, że np. od połowy duszenia na gaz nic się już nie dzieje... :panna: .

P.S.
Założyłem falę od landka statyczny ustawiony na razie na oko, ale tak jak zawsze ustawiałem pompę. Nie ma problemu z "wypadającymi zapłonami" podczas gaszenia co miało miejsce wcześniej.


P.S. 2

Jest problem... nie mogę ustabilizować wolnych obrotów... faluje na obrotach jak benzyna na sportowym ostrym wałku... :panna: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » sob wrz 15, 2012 19:27

Marcinas1983 Ja rowniez zalozylem nurnki od 1.6 (dzieki podpowierzi arwama) zapalam auto i co? Obroty biegu jalowego spadly z ok 800 na 500 wiec srobokret i zwiekszam dawke do tych ok 800 jest OK. Jazda probna- poprostu miazga! auto nie do poznania... cisnienie sie zwiekszylo (wczesniej 0.9 po zmienionych nurniach od 1.6 dmucha 1,5bara!!! - bez zadnego ustawiania MBC) w calym zakresie obrotow jest lekka nadwyzka paliwa tzn przydymia ale nie za bardzo... Teraz jest juz OK.Dodam jeszcze ze pompa jest ori Landy 300 jest tylko lekki gov
PS: ciekaw jestem jakby to chodzilo jeszcze na wtryskach 210 lub 216...



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 15, 2012 19:46

biznes88, jak podkręciłeś dawkę to nie ma się co dziwić, że lepiej jedzie :bajer: , trzeba było obroty podnieść i zobaczyć jak auto będzie na takiej samej dawce a innych nurnikach jechać :bigok: .
biznes88, a wcześniej od czego miałeś nurniki??

Ja założyłem nurniki od ASV i... musiałem zmniejszyć obroty bo silnik po nurnikach z 1.6 miał aż 1.5 tys obr/min :kac: . Szybkie doregulowanie obrotów nie ruszając dawki i powinno być dobrze, bo jeszcze autem nie jechałem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » sob wrz 15, 2012 20:12

Nurniki mialem z tdi tylko nie wiem dokladnie czy 1z czy afn... Marcinas ale jak na tamtych nurnikach (z tdi) podkrecalem dawke to nie dymil i nie mial takiego kopa. (dawka poszla w sumie ok1/2 obr.)



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » sob wrz 15, 2012 20:44

biznes88 pisze:(dawka poszla w sumie ok1/2 obr.)
1/2 obrotu do dość dużo, bo różnice czuć już po 1/8 obrotu.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » sob wrz 15, 2012 21:12

No wlasnie powiem ci ze jak dalem np 1/8 to praktycznie nic sie nie dzialo... powaznie. tamte nurniki z tdi za bardzo "przytykaly" takie mam wrazenie. Orzel a ty jezdzisz na mtdi czy juz nie?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 15, 2012 21:36

biznes88... Orzeł_01 ma m-tdi :hmm: . Gdyby nie jaja z regulacją wolnych obrotów to bym założył te z TD, ale co zauważyłem, musiałem mocno z dawką pojechać żeby po włączeniu klimy nie spadał mocno z obrotów :hmm: .

biznes88, pamiętaj dużo dymu nie oznacza, że auto będzie dobrze jechać :grin:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » sob wrz 15, 2012 22:07

Wiem wiem... musze to jeszcze podregulowac zeby przy doladowaniu tych 1.3-1.5bara nie bylo wogole dymu. dzis juz mi sie nie chce jutro niedziela moze w pon cos poprawie i narazie zostawie. Bardzo mnie ciekawi jak autko by jezdzilo z pompka od LT 2.8tdi :grin: moze ktos ma taka pompe? Bo ciekawe jest to ze np pompa d JR ma 0 460 494 138 a od LTka 0 460 424 138 czyli rozni sie jakby tylko tlokiem... ;/ szkoda kasy na same testy bo bym kupil taka pompe i zobaczyl jakby to chodzilo, oczywiscie wtryski tez wypadalo by zamienic na wieksze... Jutro postaram sie nakrecic cos i wrzucic :)



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 15, 2012 22:27

biznes88, założyłeś te nurniki z pompy od JR'a?? Może te od SB'ka się nie nadają i muszę założyć od jakiegoś innego TD?? :hmm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości