M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » sob kwie 21, 2012 21:02

Wygląda na to, że będziesz musiał położyć ją na stół i rozkręcać :food: albo zwrócić poprzedniemu właścicielowi.
Od jakiego auta to pompa?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob kwie 21, 2012 21:10

pompa jest od land rovera 2.5 TDI... jutro wyciągnę ją z auta i zajrzę do środka... wcześniej do tego do czego miałem dojście to rozruszałem, bo tłoczek tymingu stał w miejscu nie szło go ruszyć dopiero odkręcając z drugiej strony dekiel poszło go wypchnąć i rozruszać. Rolki też były sklejone starą ropą, pierścień dozownika też musiałem rozruszać, zaworek ciśnienia wewnętrznego też rozruszałem :helm: . Ogólnie pompa w środku wygląda bardzo ładnie, miała też szczątkowe ilości ropy, ale... za długo leżała ze starą ropą i się co nie co pokleiło :panna: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » sob kwie 21, 2012 21:31

Ważne aby w środku ładnie wyglądała i nie miała brudu albo rdzy bo i tak się zdarza. Jeśli wygląda ładnie to jest nadzieja, że zacznie współpracować
Pompa pasowała do silnika bez większych przeróbek?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob kwie 21, 2012 21:33

needved, trzeba było rozwiercić łapę trzymającą pompę na 68mm, zrobić fasolki w uszach pompy, lub zdobyć kółko od VW regulowane z osadzeniem, dorobić i przykręcić podpórkę na dole pompy, bo w landku inaczej jest montowana i kombinacje z linką od gazu.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » sob kwie 21, 2012 21:44

Więc było trochę przeróbek z tą pompą, jaki to tłoczek? Ustawiałeś kąt wtrysku na czujnik?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob kwie 21, 2012 21:53

needved, 11mm, kąt wtrysku dla tej pompy zaczerpnięty ze stronki to 1.4mm bez EGR z EGR 1.54mm


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » sob kwie 21, 2012 22:09

Na początek nie ustawiał bym więcej niż 1,2mm przyspieszyć zawsze można jeśli będzie podkapcać. Powodzenia w modyfikacjach.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob kwie 21, 2012 22:43

needved, to nic nie pomaga :D ... wydaje mi się, że pompa jest zastana i łopatki pompki wstępnej przykleiły się do bieżni... jutro to sprawdzę dokładniej.


EDYTA:

Rozebrałem dzisiaj pompę i...
- zatarty regulator odśrodkowy
- zatarty kosz z rolkami co przestawia kąt wtrysku
- jedna łopatka w pompce wewnętrznej miała też brunatny nalot.

Właściwie to te elementy nie były zatarte a sklejone czymś brunatnym ala rdza, ale łatwo było to zeskrobać/wyczyścić. Za chwilę pójdę składać pompę i auto do reszty :helm: .


EDYTA 2:

Auto zmontowane, chodzi już równo ale jest inny problem... sam się wkręca na obroty... dźwigni gov'a nie mogę już cofnąć bo o coś się opiera w środku pompy... :panna: .



EDYTA 3:

Auto chodzi... :helm: o wiele lepiej niż na pompie składaku, ale trzeba tą dopracować bo czuć, że tnie dawkę przy wyższych obrotach :helm: .

ObrazekObrazek

[youtube][/youtube]


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

olszak1000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 11:14
Lokalizacja: koszalin

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: olszak1000 » śr kwie 25, 2012 09:02

Witam i jak tam auto wszystko już do grane?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » śr kwie 25, 2012 10:04

olszak1000, jak na razie nic przy pompie nie robiłem... jest tak jak seryjnie ją wyprodukowali. Doładowanie mam ustawione na 0.7-0.8 bara, land rover fabrycznie ma około 1 bara.


Wczoraj udało mi się coś nagrać...

[youtube][/youtube]


Mam wrażenie, że ten filmik pokazuje wolniejsze przyspieszenie niż jest w rzeczywistości. W piątek postaram się nagrać coś lepszego jakościowo.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

olszak1000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 11:14
Lokalizacja: koszalin

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: olszak1000 » pt kwie 27, 2012 10:56

Kolego jak możesz to napisz co zrobiłeś z pompą ewentualnie z silnikiem co motałeś.A odnośnie filmiku ostatniego to dość wysoko się kręci .



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt kwie 27, 2012 11:40

olszak1000, obrotomierz oszukuje o około 500 obr/min, ale nie ma problemu z wkręcaniem się na obroty. Pompa to seria nie licząc podkładki między falą a tłoczkiem, którą dałem cieńszą o 0.3mm. Do tego wcześniej miałem pina z omegi, który działa trochę inaczej niż ten z TD/TDI tam dół był na równi ze stópką, zaś im wyżej tym bardziej agresywnie, ten z land rovera ma w agresywnym położeniu położenie początkowe cofnięte względem stópki co już daje większy zakres ruchu dźwigni dozownika, do tego ku górze idzie pod mniejszym kątem. W środę wywaliłem podkładkę między pinem a słoneczkiem, pina od land rovera dałem na agresywną stronę i przy tych samych ustawieniach turbo k24 rozkręca się do 1.5 bara :helm: . Wcześniej na seryjnych ustawieniach pina dobijało do 0.8 bara. Mój m-tdi to dokładnie SDI z dołożonym turbo k24, pompa z land rovera 2.5tdi, kolektor ssący AWX, wtryski seria od SDI, skrzynia biegów ASD, lekkie koło zamachowe.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

olszak1000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 11:14
Lokalizacja: koszalin

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: olszak1000 » sob kwie 28, 2012 12:25

Właśnie odnośnie koła zamachowego masz jedno czy dwu masowe? A z tym wkręcaniem na obroty te 5 tyś. to i tak dużo jak na diesla , raz że hałasuje jak cholera a dwa że raczej nie zdrowe na dłuższą metę .A jak myślisz ile kucy masz na tym zestawie teraz ?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob kwie 28, 2012 13:12

olszak1000, fabrycznie w SDI koło zamachowe jest takie jak w mk2, ja mam od 1z stoczone i wyważone, wagowo jest to samo co z mk2.
olszak1000 pisze:A z tym wkręcaniem na obroty te 5 tyś. to i tak dużo jak na diesla , raz że hałasuje jak cholera a dwa że raczej nie zdrowe na dłuższą metę
eee... niby dlaczego?? Wbrew pozorom nie hałasuje :grin: , ja tam nie wiem jak mogłoby zaszkodzić silnikowi kręcenie do 5 tys rpm. Ile to ma mocy tego nie wiem... jak będzie jakieś grupowe hamowanie to na pewno pojadę zmierzyć. Wczoraj przykręciłem doładowanie i przesadziłem, bo z 1.5 bara obniżyłem do 0.7bara... muszę ustawić tak 1.2 bara i zostawić.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości