M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt sty 03, 2012 20:15

needved pisze:PS. Pompa z transita to na pewno obsługuje wtrysk pośredni? Czy może bezpośredni?

ważne że się sprawdza i to bardzo bobrze. swego czasy jeśdziłem na pompie 11mm z falą od AAZ'a na większe gniazdo tłoczka i też to się fajnie sprawowało



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » wt sty 03, 2012 21:10

Moim zdaniem na większym tłoczku trzeba założyć timing o jak najwyższym ciśnieniu na biegu jałowym czyli chyba od sb bo on ma ok 3,5 bara o ile dobrze pamietam.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » wt sty 03, 2012 21:29

JABcok20 pisze:Moim zdaniem na większym tłoczku trzeba założyć timing o jak najwyższym ciśnieniu na biegu jałowym czyli chyba od sb bo on ma ok 3,5 bara o ile dobrze pamietam
w m-TDI może tak, ale w TD nic to nie daje prócz zwiększonego spalania i kiepskiej dynamiki...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt sty 03, 2012 21:43

JABcok20 pisze:Moim zdaniem na większym tłoczku trzeba założyć timing o jak najwyższym ciśnieniu na biegu jałowym czyli chyba od sb bo on ma ok 3,5 bara o ile dobrze pamietam.

wtedy pompa będzie za szybko przyspieszaćkąt wtrysku i na wyższych obrotach bedziesz miał za wczesny kąt a na wolnych możesz mieć nawet za późny ustawiony. poprostu kąt będzie za szybko przestawiany.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » wt sty 03, 2012 22:02

Czemu ma zbyt szybko przyśpieszać? skoro zaworek i timing są zsynchronizowane. Wiem że jak podkładałem dodtakową podkładkę do timingu bez względu na jej grubość to samochód niżej się kręcił. chodzil ciszej nie klekotał na niższych ale było zauważalne zwłaszcza na piątym biegu jak brakowało mocy w wyższych partiach.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt sty 03, 2012 22:23

chodzi o to że jak będzie sprężyna za miękka a dodatkowo ciśnienie podniesiesz to wtedy pompa będzie za szybko wyprzedząc kąt wtrysku.

P.S. ja już rzz zbudowałem pompę która potrafiła wysoko zakręcić M-TDI. i naprawdę to jeździło. niestety nie przeżyła testów jak chciałem zobaczyć przy jakich obrotach zaczną parametry spadać.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » wt sty 03, 2012 22:51

właśnie ciśnienie zostawiałem ori , to samo zaworek, tylko tak jak pisałem wcześniej dobre rozwiązanie na podniesienie ciśnienia na jałowym i naprężenie sprężyny to podłożenie podkładki od strony silnika pod timing ( jakoś ją tam upchnąć i zamontować)


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: t0mal » wt sty 03, 2012 23:24

JABcok20 pisze:naprężenie sprężyny to podłożenie podkładki od strony silnika pod timing ( jakoś ją tam upchnąć i zamontować)
Pomiędzy tłoczek a sprężynę oczywiście, a nie od strony dawno wywalonego przyspieszacza?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » wt sty 03, 2012 23:38

Właśnie nie o to mi chodzi, jeśli dasz podkładke pomiezy spręzyne a tłoczke to na pewno układ timingu nie przebędzie tej samej drogi co na ori podkładkach dlatego bo zaworek cały czas ogranicza ciśńienie w pompie i timing na np. 7 barach na ori timingu przebędzie 3cm a na podłożonej podkładce 2,8 cm.
dlatego właśnie zastanawiałem się nad podłożeniem podkładki pod tłoczek timingu od strony przyśþieszacza. dasz tam np. 0,3mm , ustawisz na nowo kąt statyczny, ciśnienie będziesz musiał podnieść troszkę ale kąt dynamiczny nie ulegnie zmianie bo masz nadal ori układ timingu i wiesz że tłoczek przebędzie całą tą drogę no może poza tym o,3mm co podłożyłeś podkładke.
Dzisiaj odpaliłem swojego mk1 po ponad półrocznym remoncie blacharki, klepanie tyłu i przodu, lakier itp. Dotychczas jeździłem passatem b4 90km i widzę że 1.7 a 1.9 to oromna róznica w wkręcaniu się silnika, 1.7 to masakra w porówniu do 1.9, nie wiem czy aż taką różnice robi program w moim sdi ale wkręca się jak szalony.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt sty 03, 2012 23:46

JABcok20 pisze:1.7 a 1.9 to oromna róznica w wkręcaniu się silnika, 1.7 to masakra w porówniu do 1.9, nie wiem czy aż taką różnice robi program w moim sdi ale wkręca się jak szalony.

program swoja drogą ale pod tym względem nigdy silnik długoskokowy nie dogoni krótko skokowego.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: t0mal » wt sty 03, 2012 23:58

JABcok20 pisze:zastanawiałem się nad podłożeniem podkładki pod tłoczek timingu od strony przyśþieszacza
Wbije tylko ją w tłoczek i tyle z tego będzie.

A próbowaliście mieszać osiami regulatora odśrodkowego? Kanał w środku jest nie bez powodu, ustawienie osi decyduje o tym kiedy pompa zacznie wyprzedzać wtrysk (chodzi o to żeby nie wyprzedzała, kiedy silnik nie ma obciążenia).



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » śr sty 04, 2012 00:20

t0mal, ja mam oś regulatora odśrodkowego bez kanału... jakoś wielkiej różnicy nie odczułem po przesiadce z takiego co miał kanały... no może po gwałtowniejszym depnięciu w gaz i sprawdzeniu ciśnienia wewnątrz pompy wskaźnikiem jest różnica w tym jak wskazówka się gwałtownie wychylała i później wraca do żądanego ciśnienia względem obrotów. Teraz na tej osi pełnej na pewno nie skacze tak gwałtownie jak wcześniej... co mnie zastanawia... dlaczego wtryski do merca tak głośno klepią?? Czy to może nadal wina zbyt mocno przyspieszonego dynamicznego kąta wtrysku??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » śr sty 04, 2012 01:11

t0mal, to jest układ obciążeniowy czy cuś, jak depniesz gaz pompa szybciej wyprzedza kąt.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » śr sty 04, 2012 13:34

A ja dzisiaj znowu miałem awarię pompy. Już trzeci raz ścieło pierścień osadczy na dźwigni przyspieszacza kąta wtrysku po czym ciśnienie paliwa wypchneło oring i z pompy wyciekło paliwo. Wcześniej myślałem że powodem są twardsze sprężyny tłoko-rozdzielacza. Zmieniłem sprężyny na oryginał i auto jeździło dobrze ale do dnia dzisiejszego. Powodem problemów jest chyba fala od TDI... nie pozostaje mi nic innego jak zmienić falę na oryginał albo zrezygnować z przyspieszacza i zastosować w tym miejscu zaślepkę. Awaria mnie zmusiła do szybszej budowy pompy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości