M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » śr gru 28, 2011 01:57

arwam, mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie... chodzi mi dokładnie o ośkę regulatora odśrodkowego... w 1.6TD jest ona z kanałem i otworkami tak samo w korpusie pompy tam gdzie się wkręca ośkę regulatora odśrodkowego jest kanał, zaś w pompie od transita jest ośka bez otworów jak i w korpusie pompy nie ma żadnych otworków. Pytanie po co jedna ośka regulatora odśrodkowego ma otwory a druga nie... dodam, że u siebie mam wkręconą ośkę bez otworów, a wcześniej jeździłem na takiej z otworami jak to fabrycznie montowano w pompach od 1.6TD. Jakoś różnicy między jedną a drugą nie widzę... może Ty arwam będziesz wiedział po co jest ośka z otworkami i bez.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw gru 29, 2011 00:23

marcinas1983 pisze:Jakoś różnicy między jedną a drugą nie widzę... może Ty arwam będziesz wiedział po co jest ośka z otworkami i bez.
jakbym wiedział to bym Ci powiedział a że nie wiem to Ci nie powiem :jezor:
a na poważnie to szczeże mówiąc domyślam się tylko że ośki bez otworów są po to żeby poprawić rownobieżność silnika na wolnych obrotahc przy dźwigni z dużym zakresem przestawiania dozownika. tak myślę ale mogę się mylić



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw gru 29, 2011 00:27

arwam, w jakimś temacie odnośnie pomp do mTDI polecają zalać otworki cyną czy czymś tam podobnym, żeby zrobić ośkę bez otworków. Michał_1977 w swojej pompie od iveco nie miał przypadkiem ośki bez otworków?? W jego temacie jest pokazane zdj. ośki ale zdj. jest tak zrobione, że nie widać czy są otworki czy ich nie ma.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Swid3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 25, 2011 23:35

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Swid3r » czw gru 29, 2011 00:59

Dzisiaj trochę porozbierałem obie pompy i wyszło parę małych usterek. Zaworek od przestawiania kąta jednak nie działa jak powinien, w sumie chodzi luźno ale nie cofa się do zabezpieczenia tylko zostaje z 1mm nad. W lda zablokowany jest pręcik co zwiększa dawkę, ale szybko dało się to naprawić. Ta pompa od 1.6 to na nie złym "towarze" musiała jeździć bo brud sam w środku i nic więcej.

Te wodziki co są na zdjęciach są niby takie same, ale od mastera (jaśniejszy) mam 20mm a od 1.6 ma 19 więc dałem ten dłuższy, tylko po założeniu cięgna od gazu i dokręceniu do końca nakrętki nie mogłem ruszyć dźwignią gazu, widać że od 1.6 jest deko wyższy.

Dodaję zdjęcia jeszcze przodu pompy, oraz parę dodatkowych. :bajer:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » czw gru 29, 2011 01:43

Z tego co wyczytałem i się domyśliłem to tyle ze ośka regulatora odśrodkowego ma wpływ na szybkośc wzrastania cisńienienia w pompie, z podłączonym manometrem kręciłem regulatorem odśrodkowym i zależnie od jego wkręcenia albo wykręcenia ciśńienie wstawało szybciej lub później, potrafiło nawet nie osiągnąć maksymalnej wartośći dla danej pompy. czemu nie czuć róznicy bez otworu i z otworem?
tego nie wiem ale na manometrze są widoczne. już się nie bawię w m-tdi bo jestem szczęsliwym posiadaczem tdi ale korci mnie żeby na próbę założyć pompę od iveco tdi którą mam na stanie choć nie wiem czy jest ok. oczywiście korpus nie pasuje ale co to za problem:D


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw gru 29, 2011 09:16

Swid3r, przełóż sobie do dźwigni od Iveco układ sprężynek od 1.6TD,



JABcok20, jak tą ośką kręciłeś? w trakcie pracy silnika?



JABcok20 pisze: z podłączonym manometrem kręciłem regulatorem odśrodkowym i zależnie od jego wkręcenia albo wykręcenia ciśńienie wstawało szybciej lub później, potrafiło nawet nie osiągnąć maksymalnej wartośći dla danej pompy. czemu nie czuć róznicy bez otworu i z otworem?

możesz przybliżyć?



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: tower » czw gru 29, 2011 09:41

JABcok20 pisze:zależnie od jego wkręcenia albo wykręcenia ciśńienie wstawało szybciej lub później, potrafiło nawet nie osiągnąć maksymalnej wartośći dla danej pompy.
Ciśnienie wzrastało szybiciej przy wkręcanej ośce czy wykręcanej?


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » czw gru 29, 2011 09:48

podczaspracy silnikia nie da się kręcić, wiadomo, ale można poluźnić nakrętkę i dwoma płaskimi śrubokrętami obracać tą mufą, u mnie nie miało to wpływu na obroty jałowe.
Z tego co wiem to mufa blokuje jakby kanał przelewowy z zaworka ciśnienie .
Tak jak piszą
You must adjust the axis so that the small holes on the regulator sleeve (look between the wings of the governor with a strong lamp) mask completely the hole approximately 0.25 to 0.5mm before arriving at the end of travel.

If you hear the engine clatter to much at ¾ throttle, unscrew a little bit the axis.

Wiem że lortprodigy całkiem zaślepiał tą mufę cyną , po co nie wiem, możliwe że po to aby można było łatwiej wyregulować ciśnienie w pompie ew, poza tym mufa spełnia zadanie cos w rodzaju : zależnie od wciśnięcia gazu zwiększa troszkę ciśnienie w pompie.
Jeśli mam 3000 i jadę spokojnie to mufa nie jest dociśnięta a jeśli chcę jechać "nerwowo" dociskam mufę i kąt jakby się przypiesza bo większe ciśnienie jest podawane na układ przyśpieszacza.
Myślę że w większych tłoczkach tego nie ma bo sam tłoczek sporo przyśpiesza inne ciśnienie w trysku a może jest inny powód nie wiem.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » czw gru 29, 2011 09:51

tower pisze:
JABcok20 pisze:zależnie od jego wkręcenia albo wykręcenia ciśńienie wstawało szybciej lub później, potrafiło nawet nie osiągnąć maksymalnej wartośći dla danej pompy.
Ciśnienie wzrastało szybiciej przy wkręcanej ośce czy wykręcanej?
chyba przy wkręconej , ale nie róbcie tego bez manometra.
Ostatnio zmieniony czw gru 29, 2011 10:12 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw gru 29, 2011 10:02

Panie Moderatorze. myślę że czas najwyższy przenieść temat do odpowiedniego działu Speed TDI lub założyć odpowiedni dział dla silników z pośrednim wtryskiem paliwa jak to ma miejsce choćby na forum VWdiesel.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » czw gru 29, 2011 10:26

Jak w kleiłem tekst w powyższym poście, jak zasłonicie całiem otwór to nie ma sensu wkręcać dalej mufy, mufe ma swoją regulację tylko do momentu zaślepienia otworu. U mnie miałem problem z głośna pracą silnika na niskich obrotach, silnik 1.7 , wtryski afn , tłoczek 11mm ale mufe zostawiłem z cromy która pracowala na wyższym ciśnieniu i układ przyśpieszacza z pompy 1.9 z tym elektrozaworem na pokrywce timingu( który i tak uciełem szlifierką). Jeszcze pamiętam przekładałem koło rozrządu o ząbek względem vag a skoro miałem fale od afn więc coś musiało być nie teges. Nie szło tego ustawić zadowalająco. przy fali z afn samochód kopcił na zimnym silniku niespaloną ropą( tak mi się wydawało) gdy spadła temperatura jesienią. Założyłem elektronike. Koledze robiłem pompe m-tdi 10mm, jeździł pół roku, ostatecznie założyłem elektronike 1z i mówił że różnica była taka że w m-tdi szybciej wzrastał moment( wiadomo brak ograniczeń dawki=kwestia ustawienia).


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Swid3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 25, 2011 23:35

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Swid3r » czw gru 29, 2011 16:13

arwam, tak zrobie i odrazu pytam w czym są lepsze?:)



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw gru 29, 2011 21:08

Swid3r pisze:arwam, tak zrobie i odrazu pytam w czym są lepsze?:)

chodzi Ci o moją wypowiedź o sprężynkach? jak tak to juz mówię że nie będziesz dzięki temu miał problemów z wyregulowaniem wolnych i maksymalnych obrotów. co do M-TDI to nie polecam kręcić powyżej 5000-5500rpm. potem licz sięz możliwością zejścia pompy z tego świata :hmm: ja już jedną zamordowałem. z wyliczeń według przełożeń i średnic kół wychodziło że pompa 11mm zmarła przy około 7200rpm



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » czw gru 29, 2011 22:51

Swid3r pisze:Te wodziki co są na zdjęciach są niby takie same, ale od mastera (jaśniejszy) mam 20mm a od 1.6 ma 19 więc dałem ten dłuższy, tylko po założeniu cięgna od gazu i dokręceniu do końca nakrętki nie mogłem ruszyć dźwignią gazu, widać że od 1.6 jest deko wyższy.
Dobrze zrobiłeś, że założyłeś ten dłuższy, tylko musisz zrobić tak aby dało się obracać dźwignią gazu. Ja w M-TDI wydłużyłem tą dźwignię o 3mm bez tego nie można było wykorzystać potencjału pompy i ruchu dźwigni dozownika którą mam nie przerabianą i teraz na moc nie narzekam.

Nie miałem czasu wcześniej napisać jak powstał mój M-tdi a powstał w następujący sposób:
Wcześniej miałem silnik AAZ trochę przy nim modziłem doszedłem to tego że seryjne sprzęgło nie wytrzymało, więc wzmocniłem docisk i dalej co jakiś czas przy nim modziłem. Kopcił mi trochę na czarno przy bucie w podłogę przy doładowaniu 1,1bar oczywiście nie miałem jeszcze IC FMIC. Więc pewnego dnia wpadłem na pomysł że ustawię taki bost aby wcale nie było dymu. Ustawiłem 1,5bar nie przejmowałem się tym i tak dłuższy czas jeżdziłem. Niestety na takiego ciśnienia nie wytrzymała głowica AAZ i po prostu pękła. W wężach chłodzenia wytwarzało się duże ciśnienie i non stop temperatura około 100-110*C Więc uważajcie na te głowice.
W silniku AAZ zmieniłem tłoki z korbowodami i głowicę na te z TDI dorwałem częściowo uszkodzony powypadkowy silnik TDI więc drogo nie było i tak powstał M-tdi
po tym swapie zrobiłem bez problemów ok 15tys km z tego dużą część na pompie z TD (9mm) i też miał jakieś 90KM ale pompa miała już sporo modyfikacji.
Ostatnio zmieniony pt gru 30, 2011 00:02 przez needved, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości