M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn gru 26, 2011 13:32

Założyłem oryginalną sprężynę tymingu z deklem od SB.... założyłem też zaworek od diesla... dopasowałem ciśnienie wewnętrzne pompy na niższe, tak że przy 2500 obr/min miałem 4 bary i... auto chodziło ładnie... trochę przydymiało na niebiesko jak gazowałem... nie sprawdzałem na jaki kolor dymi jak się rozgrzeje do temp. roboczej. Zgasiłem auto i... już go nie mogłem odpalić... wkręciłem zaworek od SB'ka z standardowym ciśnieniem wewnętrznym i odpaliło auto bez problemu. Muszę na zaworku z SB'ka obniżyć ciśnienie w pompie. Zaworek od 1.6 JP ma twardszą sprężynkę i to może w niej leży problem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Swid3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 25, 2011 23:35

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Swid3r » pn gru 26, 2011 13:56

Witam!
Panie i Panowie, po przeczytaniu kilkunastu tematów o modach w pompach i budowaniu pomp do mTDI jedna rzecz jest dla mnie nie do końca jasna. Większość z was buduje pompę na mtdi na bazie pompy od AAZ, ja natomiast nie mam takiej pompy, mam pompę od 1.6TD z BP. Wydaje mi się, że może być ale wolę się upewnić. Na dawce fali i tłoczków mam 2 pompy 10mm z 1Z i z 2.5 mastera jakiegoś. nr pompy nie mam akurat ale mogę spisać jak będę na warsztacie. W sumie mam 3 kompletne pompy do zbudowania jednej do mTDI.

arwam, w twoim poście popraw ostatnie zdanie bo w końcu nie wiem o które te kąty chodzi:/



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn gru 26, 2011 14:21

Swid3r, chodzi o to, że wpierw ustawiasz statyczny na wybitym zaworku a dopiero później dynamiczny wbijając zaworek.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pn gru 26, 2011 15:32

tomogolf2 pisze:dodam ze zamiast dzwingi przyspieszacza kata wtrysku mam zaslepke , bo jak mialem normalny mechanizm z linka to w kolko mi z tamtad cieklo paliwo mimo nowych oringow...
Mi właśnie w tym miejscu ścinało zabezpieczenie i wywalało oring a to wina twardszych sprężyn. Jak wstawiłeś zaślepkę to nic nie powinno się tam dziać poza dynamicznym kontem wtrysku który jest pewnie za bardzo przyśpieszony.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn gru 26, 2011 15:43

needved, nigdzie nie pisałem tego, ale ja myślałem, że pływający kąt dynamiczny jest winą fali... a dokładniej jej kształtem. W fali od zwykłego diesla masz łagodny najazd i spadek... w fali od TDI masz gwałtowny najazd a spadek łagodny... dlatego myślałem, że ten gwałtowny najazd powoduje pływanie kąta wtrysku... nie podejrzewałem, że to może być wina sprężyn tłokorozdzielacza. Wkładając nawet najtwardszą sprężynę tymingu od transita nadal auto się nie zbiera i teraz pytanie czy przez to, że jest nadal za miękka czy za twarda?? Dodatkowo po zamontowaniu tej od ASV z deklem i podkładką auto zaczęło ciszej chodzić i mniej się trzęsło na biegu jałowym. Niżej też powędrował moment obrotowy. Sprężyna ta była dłuższa, ale miększa niż ta od transita... chyba, że była mocniej ściśnięta niż ta od transita. W każdym razie z poprawnym wyregulowaniem dynamicznego kąta wtrysku jest problem... pytanie do czego jest dobierany dynamiczny kąt wtrysku. Czy do silnika, czy może do fali jaka jest w silniku... czy może do tłokorozdzielacza. Ciekawi mnie też to, że silniki 1.6TD różniące się mocami mają różne ciśnienia wewnątrz pompy... te z większą turbiną typu k24/T3 mają mniejsze ciśnienie wewnątrz pompy.... zaś te z małymi turbinami SB/RA mają większe nie licząc wolnossącego diesla i 1V.

Dodam jako ciekawostkę, że kupiłem pompę wtryskową od omegi 2.3TD... nie dość że pompa kręci się w lewą stronę to ma inną sprężynę tymingu oraz sam tyming inny, ale falę ma taką samą jak pompa z SB. Czyli dynamiczny kąt wtrysku nie jest jakby dobierany do fali. Tylko pompa od omegi miała automatyczny przestawiacz kąta.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pn gru 26, 2011 16:13

Fala od TDI moim zdaniem ma dużo mniejszy wpływ na dynamiczny kont wtrysku niż twardsze sprężyny tłoko-rozdzielacza. Z jakiej pompy zamontowałeś sprężyny?
marcinas1983 pisze:Wkładając nawet najtwardszą sprężynę tymingu od transita nadal auto się nie zbiera i teraz pytanie czy przez to, że jest nadal za miękka czy za twarda??
Jak masz twardsze sprężyny tłoko rozdzielacza to i sprężyna timingu powinna być twardsza dodatkowo ciśnienie w pompie powinno być wyższe.
Radzę Ci wstawić oryginalne sprężyny tłoko-rozdzielacza. Mam ogyginalnie wbity zaworek od ASV i jest dużo bardziej wbity niż widziałem w jakiejkolwiek pompie.
marcinas1983 pisze: pytanie do czego jest dobierany dynamiczny kąt wtrysku. Czy do silnika, czy może do fali jaka jest w silniku... czy może do tłokorozdzielacza
Sprężyna dynamicznego konta wtrysku jest dobierana na pewno do sprężyn tłoko-rozdzielacza, fali i ciśnienia w pompie.
marcinas1983 pisze: Ciekawi mnie też to, że silniki 1.6TD różniące się mocami mają różne ciśnienia wewnątrz pompy... te z większą turbiną typu k24/T3 mają mniejsze ciśnienie wewnątrz pompy.... zaś te z małymi turbinami SB/RA mają większe nie licząc wolnossącego diesla i 1V.
Nie sugerował bym się tu turbinami a na przykład tym czy wszystkie te pompy mają mechanizm LDA. Pompy z AAZ też różną się ciśnieniami wewnętrznymi. Pompa z LDA ma niższe ciśnienie, Eko-pompa bez LDA ma wyższe ćiśnienie.



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn gru 26, 2011 16:27

marcinas1983 pisze: Jak to możliwe, skoro ja mając wczesny kąt wtrysku na seryjnych ustawieniach nawet ustawiając duże doładowanie auto nie zbiera się wcale dobrze... i nic prócz kupy dymu za samochodem nie występuje??

jak masz za wczesny kąt to maksymalne ciśnienie w cylindrze wypada przed OT. przez co ciśnienie w cylindrze nie jest dobrze wykorzystane i silnik się grzeje ale nie jedzie jak powinien. lepiej mieć nieznacznie za późny kąt niż za wczesny.

tomogolf2, ja zakładam zawsze takie sprężyny jak są na tłoko-rozdzielaczu. a sprężynkę z pod krzyżaka najczęściej całkowicie wyrzucam jeśli trzeba zbyt dużego nacisku żeby fala siadła jak należy na rolkach.


tomogolf2 pisze: bo jak mialem normalny mechanizm z linka to w kolko mi z tamtad cieklo paliwo mimo nowych oringow...
wina uszkodzonego łożyskowania dźwigienki


Swid3r pisze:Panie i Panowie, po przeczytaniu kilkunastu tematów o modach w pompach i budowaniu pomp do mTDI jedna rzecz jest dla mnie nie do końca jasna. Większość z was buduje pompę na mtdi na bazie pompy od AAZ, ja natomiast nie mam takiej pompy, mam pompę od 1.6TD z BP. Wydaje mi się, że może być ale wolę się upewnić.
chodzi o to że pompa od 1.9TD czy D ma lepiej rozwiązane łożyskowanie wałka. jak masz luż na wałku a prawie każda pompa od 1.6TD ma luz masz wtedy problem z pływającym kątem wtrysku jak przy ściętym klinie na wale.

po za tym korpus pompy od 1.6 ze względu na zbyt wąskie łożyskowanie wałka i w dodatku znacznie mocniej obciążony niż wcześniej bardzo szybko się zużyje. dlatego ja nawet modząc 1.6 używam jako bazy pomp od 1.9.




needved pisze:marcinas1983 napisał(a):
Ciekawi mnie też to, że silniki 1.6TD różniące się mocami mają różne ciśnienia wewnątrz pompy... te z większą turbiną typu k24/T3 mają mniejsze ciśnienie wewnątrz pompy.... zaś te z małymi turbinami SB/RA mają większe nie licząc wolnossącego diesla i 1V.


Nie sugerował bym się tu turbinami a na przykład tym czy wszystkie te pompy mają mechanizm LDA. Pompy z AAZ też różną się ciśnieniami wewnętrznymi. Pompa z LDA ma niższe ciśnienie, Eko-pompa bez LDA ma wyższe ćiśnienie.


marcinas1983, słuszna uwaga. mniejsze turbiny majamniejszy przelot na gorącej częście więc jest wcześniejszy kąt wtrysku wtedy spaliny są chłodniejsze i jest ich "mniej" pozornie ponieważ mają mniejszą objętość.

właśnie dlateog w wyczynowych silnikach z turbinami jak wiadra stosuje się bandaże i inne sztuczkimające na celu nie tylko obniżyć temp w komorze silnia ale przedewszystkim utrzymać ciepłotę spalin bo mają wtedy większą energię kinetyczną. bo ich prędkośći jest większa niż ta sama masa ale z mniejszą prędkością.

także mniejsze ciśnienie wewnątrz pompy to późniejszy kąt=>późniejszy kąt to gorętsze spaliny=> większa energia spalin=> większa energia spalin=> szybsze wstawanie turbo.

zrób tak jak Ci mówiłem.


jak ustawisz statyczny kąt to wtedy ustaw sobie kąt dynamiczny,

to musi zadziałać, chyba że masz felery zawór zatrzymywania silnika
Ostatnio zmieniony pn gru 26, 2011 16:38 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pn gru 26, 2011 16:36

arwam pisze: wina uszkodzonego łożyskowania dźwigienki
Arwam że mu tam ciekło to nie była wina uszkodzonego łożyskowania dźwigienki tylko tego że zastosował twardsze sprężyny tłoko-rozdzielacza.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pn gru 26, 2011 16:53

marcinas1983 pisze: jakbyś zostawił normalnej długości sprężynkę pod krzyżakiem to zakładając falę od TDI do zwykłej pompy byś ta sprężynkę ścisnął mocno i fala by nie dotykała rolek dokładnie... do tego by ją ścięło po jakimś przebiegu.
Z tym się zgodzę chociaż próbowałem takiego rozwiązania i fala też dobrze opierała się na rolkach ale ta mała sprężynka pod falą była bardzo mocno ściśnięta i by się pewnie rozleciała gdybym tak złożył pompę. Tylko że takiego rozwiązania próbowałem na sprężynach z TDI, na oryginalnych sprężynach mogła by się fala już dobrze nie opierać.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn gru 26, 2011 16:58

needved, sprężyny mam od tłokorozdzielacza... co ciekawe sprężyny w tłokorozdzielaczu z transita były krótsze o 1mm niż sprężyny z tłokorozdzielacza od 1z. Do tego głowiczka od transita ma głębiej osadzenia podkładek i prowadnic sprężyn. Dając sprężyny od TD do głowiczki od TDI/transita spowoduje, to że sprężyny te będą mniej napięte niż w TD.
needved pisze:Nie sugerował bym się tu turbinami a na przykład tym czy wszystkie te pompy mają mechanizm LDA. Pompy z AAZ też różną się ciśnieniami wewnętrznymi. Pompa z LDA ma niższe ciśnienie, Eko-pompa bez LDA ma wyższe ćiśnienie.

Przykłady, które podałem tyczą się pomp z LDA... pompy bez LDA to pompy JP i 1V, które wyłączyłem z porównania.

Fale w swojej pompie wtryskowej mam inną niż seryjna, do tego fala ta ma przebieg taki sam jak fala od SB'ka, ale jest wyższa.

Obrazek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn gru 26, 2011 17:35

needved pisze:Arwam że mu tam ciekło to nie była wina uszkodzonego łożyskowania dźwigienki tylko tego że zastosował twardsze sprężyny tłoko-rozdzielacza.

ja już to nie raz przerabiałem. do tej pory miałe dobrze palące silniki na mrozach ale teraz AAZ'owi będę musiał jednak zaaplikować
przyspieszacz.


P.S. wczoraj skończyłem budowę pompy do 2.5 :food: :food: bedzie ogień :satan: :satan:
marcinas1983 pisze:Do tego głowiczka od transita ma głębiej osadzenia podkładek i prowadnic sprężyn. Dając sprężyny od TD do głowiczki od TDI/transita spowoduje, to że sprężyny te będą mniej napięte niż w TD.
a zrobiłeś takie samo podsadzenie tłoko-rozdzielacza jak było w pompie z której brałeś tłoczek z głowiczka? tylko nie mów że tą samą podkładkę dałeś.
może już poprostu tłoko-rozdzielacz jest gówniany czego efektem jest nijak niedająca się ustawić pompa jeśli faktycznie posdadzenie jest dobre i żadne zmiany nie powodują poprawy.

jak pali na gorącym silniku jak auto postoi z 20-30min po zgaszeniu?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn gru 26, 2011 17:52

arwam, tłokorozdzielacz ma przerysowania, ale nie czuć ich pod paznokciem. Auto jak ma dobrze ustawiony kąt statyczny tak, że odpala z rana dobrze to i po 20-30 min od temp. roboczej odpala dobrze. Podkładkę dałem od pompy z ASV, która była najcieńsza jaką znalazłem u siebie. Ma chyba grubość albo 2.3mm lub 2.25mm.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn gru 26, 2011 18:08

ja pytam czy głębokość od płaszczyzny osadzenia głowiczki do gniazda fali jest taka sama jak w pompie dawcy a nie o grubość podkładki.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: tomogolf2 » pn gru 26, 2011 18:44

arwam pisze:ja zakładam zawsze takie sprężyny jak są na tłoko-rozdzielaczu.
a ja załozone mam najwyzsze i najtwardsze jakie mialem dostepnne pod reka... nie pamietam z czego... 2,5-2,8, fale tez mam dosc wysoka z pezota 1,9, podkladke cieniutka okolo 1,8mm
arwam pisze:wina uszkodzonego łożyskowania dźwigienki
nie wiem co tam bylo uszkodzone, mam zalepke i mi przyspieszacz katu jest niepotrzeby przy tloczku 11 pali czy zimny czy cieply czy nawet jak postoi 20-30min...

ale powiem cos jeszcze co mi sie przypominialo, jak mialem ten mechanizm to pompa wydawala dziwne dzwieki na wolnych jakby w srodku cos latalo, mysle ze to ma zwiazek z tym co mowi needved odnosnie ruchomego tłoczka timingu, po zalozeniu zaslepki problem znikł, ale nie zauwazylem zadnego problemu z ustawianiem kata statycznego, dynamicznego nie ustawialem złozylem i tak jezdze ale bede musial chyba wstawic troche twardsza sprezyne lub dac 1 grubsza podkladke bo na wysokich tak powyzej 5000obr muli sie...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości