M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

lukas313
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 14:39
Lokalizacja: Siem-ce śl.

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: lukas313 » sob maja 07, 2011 20:42

arwam pisze:
lukas313 pisze:Wiecie co założyłbym elektronike do mojego mtdi (wszystko leży w garażu),ale potem trzeba wydać kase na program zrobi sie jakąś podmianke turbo i znowu trzeba jechać i płacić za korekte i tak w koło macieja przy kolejnych modach a tak mam pompe na linke regulacje robie do danych modów i nie wydaje zbędnie kasy.
ale z M-TDI nigdy nie wyciśniesz tyle ile z TDI na pełnej elektronice jeśli program robi ktoś naprawdę kumaty

arwam dlaczego nie wycisne dego co z tdi ?
to po co przerabiałeś dzwignie do mtdi ?


do sprzedania tłokorozdzielacz 11mm z pompy ahh 038 130 107 j

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: t0mal » sob maja 07, 2011 21:49

Nastawnik ma większy zakres ruchu, można dać wyższą falę.



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » sob maja 07, 2011 23:38

lukas313 pisze:to po co przerabiałeś dzwignie do mtdi ?

dlatego że elektronika była po za moim zasięgiem.

ale za to dobrze zbudowane M-TDI nie sprawia tylu problemów co zwykłe TDI i tu sięnie borykamy z niespodziewanymi spadkami mocy



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Baryla » czw wrz 08, 2011 20:44

panowie poruszaliście temat nagrzewania mtdi. Dziś podłączyłem podgrzewacz, zrobiłem ~15km i wskazówka ledwo była na końcówce białego pola (licznik na dwie wtyczki). Wcześniej bez podgrzewacza w upalny dzień po przejechaniu ~20km silnik wychodził na połowę skali między białym polem, a połową czyli wydaje mi się że było to około 70 stopni, więcej nie udało mi się uzyskać, oczywiście dolny wąż chłodnicy cały czas zimny. Jak przyjdzie zima to nie ma opcji na nagrzanie tego silnika. Czy to normalne w mtdi? Mam podłączony czujnik od tdi (piny 1 i 3, pin 1 do masy a pin 3 do zegarów) do licznika starego typu (na dwie kostki), może to jest przyczyną? Zakupiłem termometr z sondą i jak przyjdzie w przyszłym tygodniu to zmierzę jeszcze temperaturę.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » czw wrz 08, 2011 21:01

bleeee dajcie sobie spokoj z m-tdi:P elektronika nie gryzie:P


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: munior » czw wrz 08, 2011 21:29

Baryla pisze:Jak przyjdzie zima to nie ma opcji na nagrzanie tego silnika. Czy to normalne w mtdi?
Normalne dla silnika z bezpośrednim wtryskiem ,w zimie cięzko go zagrzać do optymalnej temp.dlatego wymyślono znacznie skuteczniejszy wynalazek niż prądożerne i mało efektywne podgrzewacze elektryczne ,mokre podgrzewacze webasto ,jedyne skuteczne urządzenie które jest w stanie szybciutko podgrzać silnik ... np.hydronic D5WZ w mrozy odpalony 10 minut przed wyjściem z domu podgrzewa silnik do ok. 50 stopni .Mnie do załozenia webasto , zmusił fakt pokonywania bardzo krótkich odcinków po mieście ...Jak by ktoś chciał sobie sprawić taki luksus, to mam na zbyciu kompletny zestaw 3 i 5 KW :grin: A co do elektroniki w TDI na pompie vp 37 i jej potencjalnych awari ,to jest prosta jak konstrukcja cepa i jest jej tyle co kot napłakał :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » czw wrz 08, 2011 21:59

munior pisze:
Baryla pisze: A co do elektroniki w TDI na pompie vp 37 i jej potencjalnych awari ,to jest prosta jak konstrukcja cepa i jest jej tyle co kot napłakał :chytry:
dokładnie jak piszesz... też mam webasto na opych, kompletne z wyśwetlaczem...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Baryla » pt wrz 09, 2011 22:12

chwilowo nie mam czasu, ochoty a co najważniejsze pieniędzy żeby przerabiać go na tdi z elektroniką. Mam w garażu pompę z 1,6 TD bez regulacji wydatku szczątkowego itp, regulacja wolnych obrotów poprzez regulacje położenia dźwigni gazu. Mam też całą pompę od transita. Czytałem posty arwama i jeżeli dobrze zrozumiałem to wystarczy w takiej pompie przełożyć sam tłokorozdzilacz 11mm od transita i będzie już widoczna duża poprawa? Jeżeli tak to falę założyć od transita czy jakąś inną?



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » sob wrz 10, 2011 12:21

Baryla pisze: Czytałem posty arwama i jeżeli dobrze zrozumiałem to wystarczy w takiej pompie przełożyć sam tłokorozdzilacz 11mm od transita i będzie już widoczna duża poprawa? Jeżeli tak to falę założyć od transita czy jakąś inną?

tak z tym że do M-TDI trzeba jeszcze przerobić dźwignię dozownika ewentualnie spróbować zaadotptować dozownik z transita



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pn gru 12, 2011 01:40

Ja w swoim M-tdi :food: nie przerabiałem dźwigni dozownika, została oryginalna z pompy AAZ. Moim zdaniem celem do sukcesu budowy pompy jest zastosowanie odpowiedniej grubości podkładki która występuje między między FALĄ a TŁOKO ROZDZIELACZEM. W 1,9 td AAZ ta podkładka ma grubość 2,2mm w 1,6td ktoś pisał, że 2,8mm. W pompie z ASV MK4 110KM którą ja kupiłam na części do budowy pompy 10mm ta podkładka miała 2,5mm. Im grubszą podkładkę zastosujemy tym tłoczek jest bardziej wsunięty w głowiczkę zwiększa się też napięcie sprężyn, ale co za tym idzie mniej jest przysłonięty kanał przelewowy w tłokorozdzielaczu po wciśnięciu gazu a co z kolei za tym idzie auto nie ma mocy. Ja do tłoczka z TDI zastosowałem podkładkę z AAZ a dodatkowo zeszlifowałem ją do grubości 1,9mm, można też pokusić się o taką o grubości 1,8mm mniej to już racze się nie da i nie polecam. Kolejnym celem do sukcesu jest pozbycie się ograniczników dawki paliwa, tak aby dźwignia dozownika mogła się jak najbardziej wychylić. Jednym z ograniczników jest między innymi mechanizm LDA. Ja na razie LDA zostawiłem ale zastosowałem bardzo ostro podcięty BOSTPIN i podtoczyłem dwie strony obudowy tak aby pin miał dużą możliwość ruchu. Po takich jak również innych modach w pompie mój M-tdi ma około 130KM :hmm: i kręci się prawie do 4tys rpm dopiero później czuć spadek momentu, chodzi fajnie równo, szybko schodzi z obrotów, nic nie szarpie ani nie trzęsie. Pedał gazu działa w taki sposób że mam wpływ prawie na każdego konia mechanicznego a to zasługa, że nie przerabiałem dźwigni he :grin:
Jestem pewien że to jeszcze nie 100% z tej pompy ponoć na 10mm można dojść do 150-160km tylko czy wytrzyma to wał a dokładniej podpory wału to nie wiem :bajer:
W pompie z silnika ASV siedziała Fala DE110
I tu pytanie w jakich silnikach siedziała wyższa fala? POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: punxbrygade » pn gru 12, 2011 08:44

Kolego uważaj na silniczek.... Podlałeś paliwkiem, inny timing seryjne graty wtryski itp a ty mowisz ze 130 koni,,,,,,
Stopisz tłoki to sie nauczysz....


ps.mam takie wrażenie że to stały bywalec forum :D spać nie możesz ?


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn gru 12, 2011 09:49

needved pisze: Im grubszą podkładkę zastosujemy tym tłoczek jest bardziej wsunięty w głowiczkę zwiększa się też napięcie sprężyn, ale co za tym idzie mniej jest przysłonięty kanał przelewowy w tłokorozdzielaczu po wciśnięciu gazu a co z kolei za tym idzie auto nie ma mocy.

błędne rozumowanie bo kanał przelewowy jest bardziej ale odsłonięty a dwa że jak zmienisz podkładkę na grubszą to tłoko-rozdzielacz nie pracuje już na tej wysokości co wcześniej i się szybko może rozlecieć, jak podsadzenie będzie za wysokie.


W M-TDI jak nie przerobisz dźwigni dozownika to na skutek wyższego ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy i sprężystości przewodów wtryskowych oraz małego skoku roboczego tłoczka, zostaje mało paliwa wtryśnięte. w pierwszej fazie tłoczenia najpierw przewody się "nadymają" i gromadzą w ten sposób pewną ilość paliwa która potem w trakcie wtrysku jeszcze dodatkowo rośnie wraz ze wzrostem obrotów na skutek dynamicznych ciśnień ( małe otworki wtryskiwaczy i ciśnienie wtrysku 300bar - nie mylić z ciśnieniem otwarcia wtryskiwaczy).
needved pisze:Kolejnym celem do sukcesu jest pozbycie się ograniczników dawki paliwa, tak aby dźwignia dozownika mogła się jak najbardziej wychylić. Jednym z ograniczników jest między innymi mechanizm LDA.

jak słusznie zauważyłeś boostpin jest ogranicznikiem ale jego zostawmy w spokoju. jego zadaniem jest ograniczać zadymienie spalin w momencie kiedy nie mamy jeszcze boostu,

piszesz że kluczem jest zapewnienie max zakresu ruchu dźwignie dozownika a więc i pierścienia dozującego i ingerujesz w obudowę pompy bo to tu masz głównie ograniczniki, czyli najpierw sobie zaprzeczasz a zaraz powtarzasz po kimś.

przeróbka dźwigni dozownika to poprostu inny i to znacznie skuteczniejszy sposób zwiększenia zakresu ruchu dozownika.
przy standardowej dźwignie w momencie kiedy będziesz już miał 0.6-0.7bara to bedzie Ci poprostu brakować paliwa, i tak miał każdy kto przerabiał temat M-TDI.

w 130KM z pompy 10mmz ori dozownikiem, nie bardzo mi się chce wierzyć chyba że sam osobiście bym tym silnikiem ( autem) pojechał na hamownię i tuż po pomiarze zajrzał do pompy.


z pompą 11mm może to jeszcze by było możliwe, z 12mm bezproblemowe ale nie z 10mm ponieważ przy tym samym skoku tłoczka poprostu za mało paliwa będzie trafiać do cylindrów.


Baryla pisze: Jeżeli tak to falę założyć od transita czy jakąś inną?

tłoko-rozdzielacz z transita to fajne połączenie do M-TDI ale będzie jeździć zgoła inaczej niż 11mm z ALH w automacie.
względem tamtego tłoko-rozdzielacza, będziesz miał mniejszy moment obrotowy niż na pompie z ALH ale za to przy dobrym wystrojeniu kąta dynamicznego ( ciśnienie wewnętrzne w pompie wtryskowej.) będzie on wolniej spadał.
obydwaj bez przeróbek dozownika uzyskacie tylko to że auto zacznie przyspieszać od najniższych obrotów ale na skutek dynamicznych ciśnień moc i moment będzie szybko spadała.
punxbrygade pisze:ps.mam takie wrażenie że to stały bywalec forum spać nie możesz ?
Ty wiesz że mam takie samo wrażenie? wiesz o kim myślę? :bigok:



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » wt gru 13, 2011 13:57

Ta tym forum jestem nowy ale przeglądam je od dardzo dawna. Przejrzałem bardzo dużo niformacji temat TD TDI i M-tdi i wszelkich przeróbkach w nich.
W swoim golfie mam zamontowany interculer FMIC Turbo VNT z passata B5 ustawione na 0,9bar wtryski z ASV o ciśnieniu 220- 300bar i otworkach bodajże 0,205 i moim zdaniem mam te 130PS. Wktótce wrzucę jaką fotkę z pod maski. :bigok:



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » wt gru 13, 2011 14:04

A tak po za tym przeróbka dźwigni dozownika to moim zdaniem znacznie większa ingerencja w pompę niż pozbycie się lub odpowiednie wyrególowanie ograniczników dawki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 17 gości