needved pisze: Im grubszą podkładkę zastosujemy tym tłoczek jest bardziej wsunięty w głowiczkę zwiększa się też napięcie sprężyn, ale co za tym idzie mniej jest przysłonięty kanał przelewowy w tłokorozdzielaczu po wciśnięciu gazu a co z kolei za tym idzie auto nie ma mocy.
błędne rozumowanie bo kanał przelewowy jest bardziej ale odsłonięty a dwa że jak zmienisz podkładkę na grubszą to tłoko-rozdzielacz nie pracuje już na tej wysokości co wcześniej i się szybko może rozlecieć, jak podsadzenie będzie za wysokie.
W M-TDI jak nie przerobisz dźwigni dozownika to na skutek wyższego ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy i sprężystości przewodów wtryskowych oraz małego skoku roboczego tłoczka, zostaje mało paliwa wtryśnięte. w pierwszej fazie tłoczenia najpierw przewody się "nadymają" i gromadzą w ten sposób pewną ilość paliwa która potem w trakcie wtrysku jeszcze dodatkowo rośnie wraz ze wzrostem obrotów na skutek dynamicznych ciśnień ( małe otworki wtryskiwaczy i ciśnienie wtrysku 300bar - nie mylić z ciśnieniem otwarcia wtryskiwaczy).
needved pisze:Kolejnym celem do sukcesu jest pozbycie się ograniczników dawki paliwa, tak aby dźwignia dozownika mogła się jak najbardziej wychylić. Jednym z ograniczników jest między innymi mechanizm LDA.
jak słusznie zauważyłeś boostpin jest ogranicznikiem ale jego zostawmy w spokoju. jego zadaniem jest ograniczać zadymienie spalin w momencie kiedy nie mamy jeszcze boostu,
piszesz że kluczem jest zapewnienie max zakresu ruchu dźwignie dozownika a więc i pierścienia dozującego i ingerujesz w obudowę pompy bo to tu masz głównie ograniczniki, czyli najpierw sobie zaprzeczasz a zaraz powtarzasz po kimś.
przeróbka dźwigni dozownika to poprostu inny i to znacznie skuteczniejszy sposób zwiększenia zakresu ruchu dozownika.
przy standardowej dźwignie w momencie kiedy będziesz już miał 0.6-0.7bara to bedzie Ci poprostu brakować paliwa, i tak miał każdy kto przerabiał temat M-TDI.
w 130KM z pompy 10mmz ori dozownikiem, nie bardzo mi się chce wierzyć chyba że sam osobiście bym tym silnikiem ( autem) pojechał na hamownię i tuż po pomiarze zajrzał do pompy.
z pompą 11mm może to jeszcze by było możliwe, z 12mm bezproblemowe ale nie z 10mm ponieważ przy tym samym skoku tłoczka poprostu za mało paliwa będzie trafiać do cylindrów.
Baryla pisze: Jeżeli tak to falę założyć od transita czy jakąś inną?
tłoko-rozdzielacz z transita to fajne połączenie do M-TDI ale będzie jeździć zgoła inaczej niż 11mm z ALH w automacie.
względem tamtego tłoko-rozdzielacza, będziesz miał mniejszy moment obrotowy niż na pompie z ALH ale za to przy dobrym wystrojeniu kąta dynamicznego ( ciśnienie wewnętrzne w pompie wtryskowej.) będzie on wolniej spadał.
obydwaj bez przeróbek dozownika uzyskacie tylko to że auto zacznie przyspieszać od najniższych obrotów ale na skutek dynamicznych ciśnień moc i moment będzie szybko spadała.
punxbrygade pisze:ps.mam takie wrażenie że to stały bywalec forum spać nie możesz ?
Ty wiesz że mam takie samo wrażenie? wiesz o kim myślę?