Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- karolscania
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: czw mar 10, 2011 21:01
- Lokalizacja: Laskowa
Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
Witam, być może taki temat był poruszany ale nie mogę znaleść informacji na moje pytanie...
Otóż mam do nabycia Jettę A2 bez silnika i skrzyni, Leżał tam 1.6 TD i 5 biegowa skrzynia.
I tu moje pytanie, żeby wykonać takiego swapa co będzie potrzebne oprócz silnika i skrzyni??
Przeguby będą innne?? Bo przecież Golf mk3 jest szerszy.
Z instalacją będzie duży kłopot??
Układ wydechowy też trzeba przełożyć?? Podobno wyczytałem że jest większy przelot.
Mile widziane odpowiedzi na temat:)
Z góry dziękuje.
Otóż mam do nabycia Jettę A2 bez silnika i skrzyni, Leżał tam 1.6 TD i 5 biegowa skrzynia.
I tu moje pytanie, żeby wykonać takiego swapa co będzie potrzebne oprócz silnika i skrzyni??
Przeguby będą innne?? Bo przecież Golf mk3 jest szerszy.
Z instalacją będzie duży kłopot??
Układ wydechowy też trzeba przełożyć?? Podobno wyczytałem że jest większy przelot.
Mile widziane odpowiedzi na temat:)
Z góry dziękuje.
Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
jeśli w tej jettcie masz przeguby z półosiami to trzeba będzie tylko wewnętrzne przeguby zmienić na takie o średnicy 100mm.
po za tym reszta będzie pasować.
jeśli tylko brak silnik i skrzyni to już nic więcej nie potrzebujes. oczywiście pod warunkiem że nowy silnik będzie miał cały osprzęt towarzyszący jak altek, czy pompa wspomagania jeśli jetta takowe posiada.
jeśli w tej jettcie nie był 1V lub 1.6D lub inna mała benzynka to możesz podłączyć bezpośrenio do starego układu..]
choć powiem że jeśli założysz T3 zamiast T2 czy K14 to przelot o fabrycznej średnicy jeśli nie planujesz grubych modów będzie najlepszym rozwiązaniem. u mnie było ciszej niż na fabrycznym wydechu z MK2.
instalację zapinasz tak jak do 1.6D czy 1.6TD. nie będzie tu problemów.
ale mógłbyś trochę więcej info udzielić np.z którego roku jest dawca i biorca.
po za tym reszta będzie pasować.
jeśli tylko brak silnik i skrzyni to już nic więcej nie potrzebujes. oczywiście pod warunkiem że nowy silnik będzie miał cały osprzęt towarzyszący jak altek, czy pompa wspomagania jeśli jetta takowe posiada.
jeśli w tej jettcie nie był 1V lub 1.6D lub inna mała benzynka to możesz podłączyć bezpośrenio do starego układu..]
choć powiem że jeśli założysz T3 zamiast T2 czy K14 to przelot o fabrycznej średnicy jeśli nie planujesz grubych modów będzie najlepszym rozwiązaniem. u mnie było ciszej niż na fabrycznym wydechu z MK2.
instalację zapinasz tak jak do 1.6D czy 1.6TD. nie będzie tu problemów.
ale mógłbyś trochę więcej info udzielić np.z którego roku jest dawca i biorca.
Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
chyba AAZ miał przeguby 80arwam pisze:wewnętrzne przeguby zmienić na takie o średnicy 100mm
Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
tovdi1, wewnętrzne przeguby są100mm chyba że z początków produkcji MK3 to się nie będę sprzeczał. ale przeważająca większość miała 100 nawet wolnossące diesle z późniejszych lat produkcji MK3
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
arwam pisze:jeśli w tej jettcie masz przeguby z półosiami to trzeba będzie tylko wewnętrzne przeguby zmienić na takie o średnicy 100mm.
po za tym reszta będzie pasować.
Niestety tutaj się nie zgodzę. Jeśli fabrycznie były przeguby 90mm i do tego odpowiednie półośki to nie założy na nie 100mm, znaczy się założy ale już nie naciśnie na nie zabezpieczenia. Sam się o tym przekonałem gdy zmieniałem skrzynię na ASD i musiałem zmienić przeguby wewnętrzne z 90mm na 100mm. Problem polegał na tym, że przegub jako tako nacisnąłem na wieloklin, ale już nie było miejsca na zabezpieczenie. Całe szczęście, że znajomy miał półośki pod przeguby wewnętrzne 100mm i udało mi się auto złożyć. Półośki te różnią się: długością ( są minimalnie krótsze od tych pod przeguby 90mm ) oraz mają dłuższy wieloklin pod przegub wewnętrzny, dzięki temu można założyć zabezpieczenie bez żadnego problemu.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
arwam, a ja przechodziłem u siebie i miałem taki problem . Moje półosie były od 1.6D rok 86
Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
i może tu jest problem.
ja miałem od KR'a z tym ze ori przeguby już śmietnikowe były i zamawiałem nowe
ja miałem od KR'a z tym ze ori przeguby już śmietnikowe były i zamawiałem nowe
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
arwam, jak miałeś od KR'a to wcześniej na nich musiały być 100mm, może ktoś założył 90mm?? I właśnie one są krótsze i mają dłuższy wieloklin dzięki czemu można bez problemu założyć 100mm .
Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
moje mk3 jest z 93, a mówię o tym co widziałem u siebie, tak więc honor zwracam arwam,arwam pisze:tovdi1, wewnętrzne przeguby są100mm chyba że z początków produkcji MK3 to się nie będę sprzeczał
Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
marcinas1983, również na półoski od JR'a spokojnie wchodzą. też zmieniałem a następny właściciel pierwszego AAZ'a ukręcił to półośkę jak kiełbasę
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
i tu sie arwam mylisz, marcinas1983 ma racje, tez probowlem zalozyc 100 na ori poloski i niestety przeguby sa za szerokie, musialem zostac przy 90, i teraz mam problem bo bede zakladal skrzynie 02A, i z tego co piszecie potzrebne bylyby poloski od 16v, lub zmiana wachaczy poloski na te z mk3 ale za tym idzie zmiana tylniej belki
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
Swap Mk II z 1.6 TD na 1.9 TD AAZ
albo zabieraki na 90, a te poloski to tylko mk2 16v?
to znow musze szukac, skrzynia i wszystko co potzrebne juz jest, zawsze pod gorke
edit
a jak mialaby sie sprawa z tylnia belka? mam wachacze z mk3, maglownice z mk3 mam juz zalozona, mam 2 belki z mk3, wiadomo ze belka tylnia z mk2 jest szersza, a jak ma sie mocowanie amortyzatorow? niesa wtedy pod katem ustawione? jak mocowanie do karoserii? sruby wchodza tak samo?
to znow musze szukac, skrzynia i wszystko co potzrebne juz jest, zawsze pod gorke
edit
a jak mialaby sie sprawa z tylnia belka? mam wachacze z mk3, maglownice z mk3 mam juz zalozona, mam 2 belki z mk3, wiadomo ze belka tylnia z mk2 jest szersza, a jak ma sie mocowanie amortyzatorow? niesa wtedy pod katem ustawione? jak mocowanie do karoserii? sruby wchodza tak samo?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości