Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Daj sobie siana z VNT z mechaniczną pompą, szkoda kombinować. Pamiętaj że jeśli założysz turbosprężarkę z silnika z bezpośrednim wtryskiem to osiągniesz na niej mniejszą moc niż tą która była możliwa do osiągnięcia na silniku - dawcy. Są tylko trzy opcje do jazdy na codzień:
- biturbo (wady: komplikacja, masa, koszty)
- turbo kompresor (wady większa komplikacja niż biturbo, masa i koszy)
- VNT + elektorniczna pompa, komp, i całe sterowanie z tdi (wady spory koszt, konieczność okiełznania programowania sterownika)
- biturbo (wady: komplikacja, masa, koszty)
- turbo kompresor (wady większa komplikacja niż biturbo, masa i koszy)
- VNT + elektorniczna pompa, komp, i całe sterowanie z tdi (wady spory koszt, konieczność okiełznania programowania sterownika)
Re: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Kurde, nie wiem co napisać, aby docenić Twoje podpowiedzi i jednocześnie powiedzieć, że będę chciał wsadzić rękę w ogień, o którym wiem, że parzy.
Chłopaki w Czechach wkładają turbiny z kierownicami do Patrol’i Y60 2,8 TD zY61 3,0 lub VW.
Y60 2,8 kręci bardo fajnie, ale niestety tylko powyżej 3000 rpm. Podczas zabawy w terenie jest to duża niedogodność – te miejsca, które można zrobić taś-taś’em - trzeba kopać glebę. Knedliki rozwiązali sprawę turbiną z kierownicami – kręci dużo niżej, lecz trochę mało czasu poświęcili ustawieniu sprężarki, przez co ten swap działa nieźle, ale ma jeszcze wielkie zasoby.
W moim przekonaniu dobre ustawienie „otwarcie kierownic – ciśnienie – wyprzedzenie wtrysku - dawka „ w silniku VW z mechaniczną pompą i VNT będzie robić, szczególnie na niskich i średnich obrotach .
Chłopaki w Czechach wkładają turbiny z kierownicami do Patrol’i Y60 2,8 TD zY61 3,0 lub VW.
Y60 2,8 kręci bardo fajnie, ale niestety tylko powyżej 3000 rpm. Podczas zabawy w terenie jest to duża niedogodność – te miejsca, które można zrobić taś-taś’em - trzeba kopać glebę. Knedliki rozwiązali sprawę turbiną z kierownicami – kręci dużo niżej, lecz trochę mało czasu poświęcili ustawieniu sprężarki, przez co ten swap działa nieźle, ale ma jeszcze wielkie zasoby.
W moim przekonaniu dobre ustawienie „otwarcie kierownic – ciśnienie – wyprzedzenie wtrysku - dawka „ w silniku VW z mechaniczną pompą i VNT będzie robić, szczególnie na niskich i średnich obrotach .
Wojtek
Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Zrobisz jak zechcesz, twój cyrk twoje małpy. Osobiście nie spotkałem się z turobdieslem VW w którym VNT by działało bez problemów.
Niemniej jednak nie mam zamiaru Cie zniechęcić, może dasz radę jakoś to ogarnąć.
Odnośnie twoich poprzednich postów 1,7 bara z K14 z 1.6 to zdecydowanie za dużo, pozatym ta sprężarka zmula silnik bo ma zbyt małą szczelinę wydechową, co powoduje muła przy niskich prędkościach obrotowych, następnie jest gwałtowny wzrost momentu i po chwili silnik stopniowo słabnie wraz z wzrostem obrotów. Na dużej sprężarce jest inaczej dół jest mocniejszy, bardziej przypomina silnik wolnossący, moment narasta łagodniej i jeśli odpowiednio przygotujesz pompę i nie przesadzisz z doładowaniem, to bez problemu dokręcisz motor poza czerwone pole na obrotomierzu. Wiadomo, większe obroty -> większa moc.
Jeśli będziesz kupował VNT to nie dobieraj mniejszej niż GT20. Przed zakupem musisz dobrze pomierzyć turbo bo może być mało miejsca. A ten twój patent z urządzeniem, które rozrusza mechanizm nie jest taki zły - bo podczas normalnej spokojnej jazdy z taką dużą sprężarką kierownice spalin przeważnie pozostają ciągle w jednej pozycji, co dodatkowo zwiększa ryzyko zapieczenia się ich.
Niemniej jednak nie mam zamiaru Cie zniechęcić, może dasz radę jakoś to ogarnąć.
Odnośnie twoich poprzednich postów 1,7 bara z K14 z 1.6 to zdecydowanie za dużo, pozatym ta sprężarka zmula silnik bo ma zbyt małą szczelinę wydechową, co powoduje muła przy niskich prędkościach obrotowych, następnie jest gwałtowny wzrost momentu i po chwili silnik stopniowo słabnie wraz z wzrostem obrotów. Na dużej sprężarce jest inaczej dół jest mocniejszy, bardziej przypomina silnik wolnossący, moment narasta łagodniej i jeśli odpowiednio przygotujesz pompę i nie przesadzisz z doładowaniem, to bez problemu dokręcisz motor poza czerwone pole na obrotomierzu. Wiadomo, większe obroty -> większa moc.
Jeśli będziesz kupował VNT to nie dobieraj mniejszej niż GT20. Przed zakupem musisz dobrze pomierzyć turbo bo może być mało miejsca. A ten twój patent z urządzeniem, które rozrusza mechanizm nie jest taki zły - bo podczas normalnej spokojnej jazdy z taką dużą sprężarką kierownice spalin przeważnie pozostają ciągle w jednej pozycji, co dodatkowo zwiększa ryzyko zapieczenia się ich.
Re: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Dokładnie tak było, do 3500 nic się ni działo oprócz zasłony dymnej, w przedziale 3500-4500 szedł jak pocisk, a potem do 6-ciu tylko gorzej.t0mal pisze:Odnośnie twoich poprzednich postów 1,7 bara z K14 z 1.6 to zdecydowanie za dużo, pozatym ta sprężarka zmula silnik bo ma zbyt małą szczelinę wydechową, co powoduje muła przy niskich prędkościach obrotowych, następnie jest gwałtowny wzrost momentu i po chwili silnik stopniowo słabnie wraz z wzrostem obrotów.
1,7 bara - bo w zamyśle była VNT – więc nie oszczędzałem K14-tki
Napisałem poprzednio GT19 mając na myśli GT20 sorki.t0mal pisze:Na dużej sprężarce jest inaczej dół jest mocniejszy, bardziej przypomina silnik wolnossący, moment narasta łagodniej i jeśli odpowiednio przygotujesz pompę i nie przesadzisz z doładowaniem, to bez problemu dokręcisz motor poza czerwone pole na obrotomierzu. Wiadomo, większe obroty -> większa moc.
Jeśli będziesz kupował VNT to nie dobieraj mniejszej niż GT20.
Głównie szukam sposobu na poprawę charakterystyki momentu przy niskich prędkościach obrotowych, stąd moje obawy o wytrzymałość podpór wału.
Czy płyty pod blok można gdzieś nabyć komercyjnie, czy pozostaje tylko własnoręczna rzeźba ?
Wygrzebałem w starych wątkach
Czyżby podpory były dociśnięte tylko płytą bez nakrętek lub tulejek w miejscach gdzie w ori są łby śrub ?
t0mal pisze:Przed zakupem musisz dobrze pomierzyć turbo bo może być mało miejsca.
Tym ważniejsze, że to miejsce będzie musiała dzielić z przekładnią kątową wraz z jej łapą i przegubem.
Przy sterowaniu z N75, wystarczy mu podać 2-3 impulsy 1-sekundowe pełnego 12V po zgaszeniu silnika i kierownice powinny same sobie sadzę oskrobać w całym zakresie ich ruchu. (pewnie 1 impuls też wystarczy)t0mal pisze:A ten twój patent z urządzeniem, które rozrusza mechanizm nie jest taki zły - bo podczas normalnej spokojnej jazdy z taką dużą sprężarką kierownice spalin przeważnie pozostają ciągle w jednej pozycji, co dodatkowo zwiększa ryzyko zapieczenia się ich.
Przy sterowaniu ciśnieniem z przerobioną gruszką - dodatkowy elektrozawór trójdrożny np. z EGR lub przepustnicy gaszenia TDI i zbiorniczek z nadciśnieniem, gdzie problemem staje się dawca nadciśnienia. Ciśnienie złapane przy max wydatkach turbiny może być za małe do wykonania pełnego ruchu kierownic.Generalnie bardziej skomplikowane.
Wojtek
Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Trzeba dorobić nowe dłuższe śruby do podpór i dodatkowe tulejki pomiędzy płytę a podpory. Widziałem też, że niektórzy dorabiali nowe podpory.Czyżby podpory były dociśnięte tylko płytą bez nakrętek lub tulejek w miejscach gdzie w ori są łby śrub ?
Samej płyty raczej nie kupisz, do niektórych benzyniaków można coś takiego dostać, np do hondy - jest to dostawka - odlew razem z podporami wału. Spytam się w Tabalu w Lublinie czy by mi takiej nie wycieli na waterjecie, i założę do swojego złoma.
Zastanawiam się też nad ciśnieniem oleju, czy lepiej nie podnieść, może te przypadki połamania podpór wynikają także z tego, że wał przerwał film olejowy i zaparł się o panewkę, ta się obróciła i zniknęło całkiem smarowanie i stąd taka awaria.
Re: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Zdaję sobie sprawę, ale chodziło mi o to załączone zdjęcie. Wygląda jakby tam nic nie było, ani nakrętki, ani tulejki. Chyba, że to fotka z przymiarki.Trzeba dorobić nowe dłuższe śruby do podpór i dodatkowe tulejki pomiędzy płytę a podpory. Widziałem też, że niektórzy dorabiali nowe podpory.
W moim 1V panewka w pękniętej podporze od strony ślizgowej (czopu) wyglądała dobrze, a przynajmniej identycznie, jak reszta panewek. Po stronie podpory miała ślady wbitych drobinek wykruszonych z miejsca pęknięcia. Na pewno nie była obrócona.Zastanawiam się też nad ciśnieniem oleju, czy lepiej nie podnieść, może te przypadki połamania podpór wynikają także z tego, że wał przerwał film olejowy i zaparł się o panewkę, ta się obróciła i zniknęło całkiem smarowanie i stąd taka awaria.
Pęknięcie podpory mogło nie być spowodowane modowym przeciążeniem silnika, lecz może podczas wbijania urwanego grzybka w głowicę przez tłok.
Trzeba by się dokładnie przyjrzeć panewkom (jeżeli w ogóle coś z nich zostaje) z jakiegoś połamanego motora, jak np. Apsika.
Wojtek
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Wojtek_GR pisze:ale chodziło mi o to załączone zdjęcie. Wygląda jakby tam nic nie było, ani nakrętki, ani tulejki. Chyba, że to fotka z przymiarki.
Wojtek_GR, mi się wydaje że cała podpora przykręcona jest głównie tylko w miejscach gdzie są przykręcone podpory w standardzie tylko dłuższymi śrubami,
i do tego jeszcze miska także śrubami na przelot przez płytę i powinno wystarczyć
chyba że masz na myśli coś innego a ja źle cie zrozumiałem
- Toshiba
- Gadatliwa bestia
- Posty: 856
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
- Lokalizacja: CeeLI / CeWu
- Kontakt:
Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Nie znam się, więc zapytam... Do czego ma służyć ta płytka i do czego jest przymocowana?
Re: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Miałem na myśli miejsce oznaczone na czerwono:a, mi się wydaje że cała podpora przykręcona jest głównie tylko w miejscach gdzie są przykręcone podpory w standardzie tylko dłuższymi śrubami,
i do tego jeszcze miska także śrubami na przelot przez płytę i powinno wystarczyćchyba że masz na myśli coś innego a ja źle cie zrozumiałem
Gdzie wg mnie powinny się znaleźć przedłużane nakrętki takie, jak na fotce t0mal
lub wytoczone tulejki.
PS Pomóżcie, co zrobić z moim podpisem ! Wysłałem rano zapytanie do admina.. i ………..echo ?!?!
Piermandole się z tym od soboty.
Wojtek
Re: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Wzmocnienie bloku od spodu - jak mody przekraczają jego wytrzymałość, to na pocieszenie właściciela silnika.Toshiba pisze:Nie znam się, więc zapytam... Do czego ma służyć ta płytka i do czego jest przymocowana?
Sposoby mocowania właśnie weryfikujemy !
Wojtek
Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Skopiuj i wklej do podpisu:Wojtek_GR pisze:PS Pomóżcie, co zrobić z moim podpisem ! Wysłałem rano zapytanie do admina.. i ………..echo ?!?!
Piermandole się z tym od soboty.
Kod: Zaznacz cały
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=428035]Sprzedam: TŁOKI 1,6 TD KOLBENSCHMIDT nominał[/url]
Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Te nakrętki są do mocowania płyty. Wg fińskiego przepisu trzeba dotoczyć tulejki ze stali narzędziowej. Płytę mocuje się na obwodzie klejem epoksydowym i dodatkowymi śrubami na obwodzie, na to idzie miska olejowa przykręcana na przelot przez płytę do bloku dłuższymi śrubami.[b]Wojtek_GR[/b] pisze:Gdzie wg mnie powinny się znaleźć przedłużane nakrętki takie, jak na fotce t0mal
Re: Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Niestety, nie działa.piori pisze:Skopiuj i wklej do podpisu:Wojtek_GR pisze:PS Pomóżcie, co zrobić z moim podpisem ! Wysłałem rano zapytanie do admina.. i ………..echo ?!?!
Piermandole się z tym od soboty.Kod: Zaznacz cały
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=428035]Sprzedam: TŁOKI 1,6 TD KOLBENSCHMIDT nominał[/url]
----------------------------------
Już działa !!!
Wielkie podziękowania dla t0mal !!!
Oprócz mogę mu jakiegoś punkcika dodać na forum ?
Wojtek
Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
jak ktoś wzmocni ten blok i mu się powiedzie, to kto wzmocni korbowody?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości