Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- LeadPCT-V.A.G
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
- Lokalizacja: Trzcianka
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
pochwalę się ponownie moimi osiągnięciami
Silnik 1.9 AAZ + Turbo k24 1.5 bara , większona dawka , zrobiony gov mod , jeszcze tłoczek 9mm ale 10mm czeka na instalację
skrzynia 4T ze zwykłym sprzęgłem - nowa skrzynia ze sprzęgłem 215 niebawem będzie zainstalowana
FMIC - intelcooler z VW T5
Kolektor ssący od AAZ , wycdechowy od 1.6 TD JR
Jeszcze ori pipa
Przelot zakończony tłumikiem od Mk3 TDI
Efekt ciągnie jak głupi , pierwsze dwa biegi brak trakcji , niedługo pomiar czasów i dodam do postu jak się zbiera
Hamownia dopiero jak wszystko zgram ze sobą i będzie jechać tak jak chcę
Sprzęgło odziwo tylko raz lekko mi się przyjarało , teraz nie ślizga się i nie pali. Możliwe że to tylko efekt dotarcia się sprzęgła gdyż tarcz i docisk była nowa.
Silnik 1.9 AAZ + Turbo k24 1.5 bara , większona dawka , zrobiony gov mod , jeszcze tłoczek 9mm ale 10mm czeka na instalację
skrzynia 4T ze zwykłym sprzęgłem - nowa skrzynia ze sprzęgłem 215 niebawem będzie zainstalowana
FMIC - intelcooler z VW T5
Kolektor ssący od AAZ , wycdechowy od 1.6 TD JR
Jeszcze ori pipa
Przelot zakończony tłumikiem od Mk3 TDI
Efekt ciągnie jak głupi , pierwsze dwa biegi brak trakcji , niedługo pomiar czasów i dodam do postu jak się zbiera
Hamownia dopiero jak wszystko zgram ze sobą i będzie jechać tak jak chcę
Sprzęgło odziwo tylko raz lekko mi się przyjarało , teraz nie ślizga się i nie pali. Możliwe że to tylko efekt dotarcia się sprzęgła gdyż tarcz i docisk była nowa.
Mój paszczurek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
-
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
- Lokalizacja: Rakszawa
Re: Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
Witam. Ja w swoim golf 1.9TD od 20tys. śmigam na boost pinie od 1.6 + śruba od dawki wkręcona o jakies 20-25 stopni+ 1.1bar.
Zaraz po zmianie było czuć różnice, ale teraz to trochę mało
W tym czasie tylko uszczelniałem pompę paliwa, bo zaczęło z niej kapać.
Mam takie pytanie o ile stopni można wkręcić śrubę dawki paliwa? Ja maksymalnie wkręciłem ją o 180stopni, czyli pół obrotu i ciśnienie wzrosło do 1.3bar. Da się ją wkręcić np. o 360stopni + 1.5bar?
Nie mam intercoolera.
Przy aktualnych ustawieniach na 5 biegu i przy 1500rpm jak dam gaz do dechy w lusterku widzę sporo dymu, przy około 1900rpm(0.5bar) dymu już nie ma.
Zaraz po zmianie było czuć różnice, ale teraz to trochę mało
W tym czasie tylko uszczelniałem pompę paliwa, bo zaczęło z niej kapać.
Mam takie pytanie o ile stopni można wkręcić śrubę dawki paliwa? Ja maksymalnie wkręciłem ją o 180stopni, czyli pół obrotu i ciśnienie wzrosło do 1.3bar. Da się ją wkręcić np. o 360stopni + 1.5bar?
Nie mam intercoolera.
Przy aktualnych ustawieniach na 5 biegu i przy 1500rpm jak dam gaz do dechy w lusterku widzę sporo dymu, przy około 1900rpm(0.5bar) dymu już nie ma.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
Możesz wkręcać, aż silnik zacznie ciężko z obrotów schodzić. Jednak podchodź do tego ostrożnie, ponieważ zbyt wysoka dawka może nawet powypalać dziury w tłokach. Nie wspominając o termicznym obciążeniu silnika zwłaszcza, jak nie masz IC. Pytanie też jakie masz turbo, zakładam że k14, a bezpieczne maksimum to 1,2-1,3 bara i a tak to już dla niej bardzo wiele. Większe doładowania będzie dławiło silnik i osiągi będą paradoksalnie niższe (przy k14). Już lepiej załóż IC i dostosować do tego taką dawkę, by nie dymił przy zadanym ciśnieniu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
- Lokalizacja: Rakszawa
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
Wszystko się zgadza. Kiedyś jak podkręciłem dawkę o 180 stopni i chwile dałem mu po garach(5 bieg 80km/h i gaz w podłodze do 140) temperatura skoczyła z 83 do 95stopni. Teraz przy tej samem próbie nie dochodzi do 90. Zaznaczam ze normalna temperatura to 83.
Może źle zadałem pytanie. Do tego bezpiecznego ciśnienia czyli 1.2-1.3bar jak maksymalnie można podkręcić dawkę?
Z tego co czytałem to do momentu, w którym auto przy pełnym doładowaniu nie będzie jeszcze kopcić.
No ale samemu to trochę ciężko sprawdzić. Może jest jakieś sprawdzone ustawienie? Tak jak kolega się domyślił mam k14 i zdrowy silnik. Przy pierwszych próbach trochę za mocno wkręciłem śrubę od regulacji ciśnienia i przy testowaniu manometr pokazał aż 1.7bar, ale powyżej 1.5 auto wyraźnie osłabło i zaczęło kopcić do 1.5 wszystko było ok.
Może źle zadałem pytanie. Do tego bezpiecznego ciśnienia czyli 1.2-1.3bar jak maksymalnie można podkręcić dawkę?
Z tego co czytałem to do momentu, w którym auto przy pełnym doładowaniu nie będzie jeszcze kopcić.
No ale samemu to trochę ciężko sprawdzić. Może jest jakieś sprawdzone ustawienie? Tak jak kolega się domyślił mam k14 i zdrowy silnik. Przy pierwszych próbach trochę za mocno wkręciłem śrubę od regulacji ciśnienia i przy testowaniu manometr pokazał aż 1.7bar, ale powyżej 1.5 auto wyraźnie osłabło i zaczęło kopcić do 1.5 wszystko było ok.
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
Jest - trzeba kupić zegar EGT i sondę i ustalić dawkę na podstawie temperatury spalin.
Re: Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
nie wiem czemu macie problemy z wysokim ciśnieniem, u mnie przy 1.6 nie czuć żadnego osłabienia, dawkę myślę że mam sporą, na letni wyjazd to jest 900km, chodził na 1.8/9 (efekt wywalenia kata i odblokowało turbinkę, nie było już czasu aby to zmienić,a mam chyba k14) i z pełnym bagażem zapied... jak nigdy. Oczywiscie takie ciśnienie to są wartości chwilowe, przy wyprzedzaniu albo mocnym przyspieszaniu. Z temperaturą nie mam problemów przy normalnej jeździe w trasie, jedynie jak się depnie w dechę na autostradzie na chwilkę to podskoczy do 100/105, dalej nie ciągnąłem. Mam jedynie problem z v-max. Golfik śmiga do 180, a potem jakby miał blokadę. Parę dni temu wycisnąłem 183km/h i więcej nie chce jechać. Pewnie na skrzyni z 1Z poleciał by i 200km/h, a tak koniec zakresu rpm.
- LeadPCT-V.A.G
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
- Lokalizacja: Trzcianka
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
hmmm no ja tak samo nie mam problemów z wysokim ciśnieniem ;P moje k24 potrafi lekko dmuchnąć 2bary (testowane chwilowo)
co do skrzyni właśnie zamierzam zmieniać moją 4T na AYY z passata wysprzęglik na linkę już zamówiony od VW T4 2.4D
i do Was pytanko przy okazji , jaką linkę do takiego zestawu zastosować ?? też od T4 ?
a właśnie i wybierak na linki podejdzie od passata b3 2.0 8V ??
co do skrzyni właśnie zamierzam zmieniać moją 4T na AYY z passata wysprzęglik na linkę już zamówiony od VW T4 2.4D
i do Was pytanko przy okazji , jaką linkę do takiego zestawu zastosować ?? też od T4 ?
a właśnie i wybierak na linki podejdzie od passata b3 2.0 8V ??
Mój paszczurek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
Co wy gadacie, z ciśnieniem 1.5 bara i większym na k14 nie ma wysokich obrotów i koniec, spróbujcie dociągnąć do 130 na trójce na takiej sprężarce.
Sam wysprzęglik to nie wszystko, musisz mieć wspornik linki na skrzyni.
Odnośnie wybieraka to chodzi o dźwignię razem z linkami?
Ja mam od paska, linki na długość dobre, tylko mocowanie kasety trzeba przerobić, bo w mk2 otwory na śruby są szerzej rozstawione
Raczej od Passata B3, 1.6 np tylko nie wiem jak z długością, czy będzie odpowiednia (raczej podejdzie), jak chcesz linkę z T4 to trzeba będzie też zmienić pedały.[b]LeadPCT-V.A.G[/b] pisze:pytanko przy okazji , jaką linkę do takiego zestawu zastosować ?? też od T4 ?
Sam wysprzęglik to nie wszystko, musisz mieć wspornik linki na skrzyni.
Odnośnie wybieraka to chodzi o dźwignię razem z linkami?
Ja mam od paska, linki na długość dobre, tylko mocowanie kasety trzeba przerobić, bo w mk2 otwory na śruby są szerzej rozstawione
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
Przy 1,8 bara k14 z golfa puka do niebios bram To już jest istny hardcor dla niej, dławi wydech i wali gorącym powietrzem. Samo ciśnienie to nie wszystko.
Re: Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
sorki ale na tej skrzyni to niemożliwe bez modów pompy bo brakuje obrotówspróbujcie dociągnąć do 130 na trójce na takiej sprężarce.
- LeadPCT-V.A.G
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
- Lokalizacja: Trzcianka
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
ok wybieraki i linka zamówione od passata. niebawem zaczynami zabawę ze skrzynią ;Dt0mal, dzięki za odpowiedź
Mój paszczurek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=479855
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
bikerxc, Możesz i 12mm mieć, a nic to nie da jak nie zmieni się sprężarki
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
nie wiem jak u was ale mój kreci tylko do 5000rpm i nie ważne jakie ma ciśnienie, więc nie wkręcę na trojce do 130 bo chyba musiał bym mieć koło 5500 rpm albo i więcej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości