Zmiana turbiny w AHU
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- punxbrygade
- Mały gagatek
- Posty: 116
- Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Zmiana turbiny w AHU
Odgrzewam
Mam pytanko.
Jaka jest średnica wejścia i wyjścia w muszli t3
Mam pytanko.
Jaka jest średnica wejścia i wyjścia w muszli t3
T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]
Zmiana turbiny w AHU
Jeśli pytasz bo nie wiesz jakie rury dobrać to wlot od filtra powietrza ma 60mm, wylot do silnika bodajże 55, albo 50 nie pamiętam dokładnie.
- punxbrygade
- Mały gagatek
- Posty: 116
- Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Zmiana turbiny w AHU
Dzięki T0mal , dowiedziałem sie z innego forum (z busowego)
T3 - wejście 52mm
-wyjście 60mm
k24 -wejście 53mm
-wyjscie 60mm
czyli byłes bardzo blisko
a potrzebne mi wymiary bo będę żenił t3 w t3 z tym
T3 - wejście 52mm
-wyjście 60mm
k24 -wejście 53mm
-wyjscie 60mm
czyli byłes bardzo blisko
a potrzebne mi wymiary bo będę żenił t3 w t3 z tym
T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]
Zmiana turbiny w AHU
punxbrygade, gardziej wlotu do kompresora jak dobrze pamiętam to ma około 45mm-47mm
- punxbrygade
- Mały gagatek
- Posty: 116
- Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Zmiana turbiny w AHU
Jak sie jeżdzi w terenie to potrzeba mieć coś efektywnego.....t0mal pisze:Wodna chłodnica powietrza? Co Cię skłoniło żeby to pakować do td?
Fmica nie zapodam bo dlugość rur do IC sięgała by 5 metrów.....wiec lag przeogromniasty...
Ic seryjny lub nawet jakis inny montowany obok silnik mija sie z celem ... za mało wydajny.... a tak WC lepiej chłodzi niz taki fmic... a przy jeżdzie w terrenie dzie predkosci sa w granicach 1km/h ma swoje chłodzenie - woda a wodę schladza dodatkowa chłodnica z wentylatorem zamontowana przed chłodnicą...pompa wody mechaniczna napędzana przez pasek wielorowkowy z transita 2.4tdi
a przede wszystkim silnik będzie miał lżej bo setup będzie gruby..
T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]
Zmiana turbiny w AHU
Myślałem że będziesz to podpinał pod układ chłodzenia silnika, ale jak nie to ok, pomysł całkiem fajny, skomplikowany, ale fajny. Obyś nie miał wycieków
Lepiej by było założyć pompę elektryczną sterowaną czujnikiem, bo nie będzie odbierać tyle mocy z silnika co mechaniczna, no i przydałby się zbiorniczek płynu
Lepiej by było założyć pompę elektryczną sterowaną czujnikiem, bo nie będzie odbierać tyle mocy z silnika co mechaniczna, no i przydałby się zbiorniczek płynu
- punxbrygade
- Mały gagatek
- Posty: 116
- Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Zmiana turbiny w AHU
Najbardziej skomplikowane to bedzie dorobienie łapy pod pompę wody, Instalacja wodna będzie miala z 7 litrów plynu. w koncu przeciagniecie przez cała bude busa od tyłu do przodu i spowrotem... Co do zbiorniczka - ten IC ma w sobie zbiorniczek jak i czujnik poziomu cieczy. ale i tak zainstaluje jeszcze jeden wyrownaczy....
i mysle zeby jeszcze cała wodę puścić przez tylnią nagrzewnicę bo stoi nie uzywana... ( w busie i tak ciepło a w dodatku webasto gazowe) a plyn bedzie jeszcze chłodniejszy jak przejdzie przez 2 chlodnice.
Co do pompy elektrycznej . to ona by powodowało wieksze obciązenie elektryczne, jest o wiele droższa i bardziej awaryjna. i niema takie przepływu wody jak mechaniczna. co do oporów mechanicznych wnioskuje ze bedzie lżej niz jakbym mial klime.....
Sorki za off topic..... . w razie czego zapraszam do mojego tematu o wodnym IC http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=387380
i mysle zeby jeszcze cała wodę puścić przez tylnią nagrzewnicę bo stoi nie uzywana... ( w busie i tak ciepło a w dodatku webasto gazowe) a plyn bedzie jeszcze chłodniejszy jak przejdzie przez 2 chlodnice.
Co do pompy elektrycznej . to ona by powodowało wieksze obciązenie elektryczne, jest o wiele droższa i bardziej awaryjna. i niema takie przepływu wody jak mechaniczna. co do oporów mechanicznych wnioskuje ze bedzie lżej niz jakbym mial klime.....
Sorki za off topic..... . w razie czego zapraszam do mojego tematu o wodnym IC http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=387380
T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]
Zmiana turbiny w AHU
jako że moje pytanie dotyczy zmiany turbiny z ahu zapytam własnie tutaj,
a mianowicie czy turbo k16 ogarnie moce podobne albo i wyższe od tych które potrafi wygenerować turbo BRD?
napewno puźniej wstanie ale z tym się liczę, zrewanżuje się ona brakami spadków powietrza powyżej 4k rpm?
macie jakieś pomysły co do kolektorów?
pozdrawiam
a mianowicie czy turbo k16 ogarnie moce podobne albo i wyższe od tych które potrafi wygenerować turbo BRD?
napewno puźniej wstanie ale z tym się liczę, zrewanżuje się ona brakami spadków powietrza powyżej 4k rpm?
macie jakieś pomysły co do kolektorów?
pozdrawiam
Zmiana turbiny w AHU
A to zależy z jakiego silnika będzie to K16, bo jak z mercedesa Atego to na pewno
Zmiana turbiny w AHU
A no to, że KKK K16, jak każde turbo była wypuszczana w różnych wersjach - jedna pracowała z 2.5 - litrowym silnikiem inna siedziała w ciężarówce z czterolitrowym motorem. Rdzeń jest ten sam, ale różnią się muszlami i śmigiełkami .
Najprościej jest trzymać się tej zasady - chcesz mieć 150km dajesz turbo od silnika który miał 150km w serii i będzie to bezawaryjnie pracować.
Najprościej jest trzymać się tej zasady - chcesz mieć 150km dajesz turbo od silnika który miał 150km w serii i będzie to bezawaryjnie pracować.
Zmiana turbiny w AHU
słyszałem że w AHU były 2 lub 3 wersje turbiny... można je zamieniać miedzy sobą bez żadnych komplikacji, wszystko P & p? która charakteryzuje się największą wytrzymałością?
Zmiana turbiny w AHU
Producenci różni - kkk i garrett. Jeśli kupujesz nową to nie ma to żadnego znaczenia, jak chcesz używkę to wszystko zależy od przebiegu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości