Większe wtryski do AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw sty 28, 2010 19:45

Szczerze powiedziawszy to nie chce mi się wierzyć, że przez wtryski padła Ci pompa :? ja u siebie już rok temu pożegnałem się z pompą z 1V, od września mam 11mm i ciągle te same wtryski, narazie nic się nie dzieje. Na pompie 9mm nie miałem żadnych powodów, żeby podejżewać końcówki, a na tej co mam to faktycznie przydałoby się coś lepszego, bo głośno klekocze, ale tylkona zimno, jeśli zaleje się jakieś kiepskie paliwo.

Pozatym nie wydaje mi się, żeby inżynierowie z VW (a właściwie boscha) wiedzieli co robią wkładając taki właśnie zestaw, wszakże były to czasy kiedy palwa były różnej jakości a samochdy były robione na lata - większość pomp w AAZtach jest ciągle w bardzo dobrym stanie i nie przypominam sobie, żeby ktoś miał z nimi kłopoty (no może poza wyciekami)

Obawiam się, że jeśli teraz właściciel zmieni wtryski na te z 1,6 to w przyszłości na lepszej pompie będą za ciasne, a z kolei założenie zbyt wydajnych końcówek może spowodować słabe rozpylanie paliwa.

Na ten moment nikt z nas nie jest w stanie powiedzieć coś konkretnego o rozpylaczach czopikowych bo nie ma żadnych bardziej szczegółowych materiałów na ich temat. Jedyne co mamy to nasze odczucia po wymianie, które mogą równie dobrze być spowodowane tym, że stare końcówki były poprostu zużyte (chociażby otwór rozpylacza mógł się wyklepać, co niekoniecznie spowoduje, że wtrysk będzie "lał")
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 19:50 przez t0mal, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw sty 28, 2010 20:34

t0mal pisze:nie chce mi się wierzyć, że przez wtryski padła Ci pompa
t0mal, zajechałem 2 pompy,a trzecią napocząłem,lecz w porę się skumałem o co biega i zmieniłem wtryski,dzięki czemu ocalała,ale auto już na niej nie jechało jak kiedyś...
Po zmianie wtrysków nic juz się z pompą nie działo (nie licząc paru wycieków :grin: )...następnie założyłem głowicę pompy 10mm i latam na niej do dziś...
t0mal pisze:Obawiam się, że jeśli teraz właściciel zmieni wtryski na te z 1,6 to w przyszłości na lepszej pompie będą za ciasne,
zaprzal na wtryskach od SB i pompie 10mm doszedł do 190PS :bigok:
Pozdr. :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw sty 28, 2010 22:44

Michaś_1977 pisze:zaprzal na wtryskach od SB i pompie 10mm doszedł do 190PS
Na lejących wtryskach od SB, tak przynajmniej pisał.

A ja na zdrowych wtryskach od 1V ukręciłem półoś :bigok:

Nie chcę się z tobą spierać, tylko chodzi mi o to, że ciężko jest coś polecić, bo właściwie to nie wiadomo jak poprawnie dobrać końcówki do pompy i silnika.
Michaś_1977 pisze:zajechałem 2 pompy,a trzecią napocząłem,lecz w porę się skumałem o co biega
No właśnie, o co biega? Przecież na tłoczek w pompie nie dzała żadna siła, która mogłaby powodować jego ocieranie się o powierzchnię głowiczki?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt sty 29, 2010 00:09

t0mal pisze:No właśnie, o co biega? Przecież na tłoczek w pompie nie dzała żadna siła, która mogłaby powodować jego ocieranie się o powierzchnię głowiczki?
t0mal, jedyna teoria jak mi przychodzi do,głowy,to to,ze wtryski od 1V nie są w stanie przepuścić całej dawki jaką pompa ma podać i ciśnienie w tłoko-rozdzielaczu wypłukuje materiał,czy jakoś tak.Nie wiem jakie zmiany tam zachodzą,bo nigdy tego nie drążyłem,ale jakieś zachodzą.
Może ktoś jest w stanie wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt sty 29, 2010 00:26

Michaś_1977 pisze:przepuścić całej dawki jaką pompa ma podać
No ale skoro na ori AAZ chodzą bez problemu, to dlaczego po zwiększeniu dawki miałoby być inaczej? Przecież jak podkręcasz dawkę to tym samym opóźnia się koniec wtrysku, czyli tak jakby przepływ się nie zmienia, bo wydłuża się czas wtrysku.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt sty 29, 2010 00:43

Nie wiem...nie kminię tego do końca,ale wiem jedno-po zmianie wtrysków,nie wysiadła mi już żadna pompa.Ktoś na forum pisał o podobnych doświadczeniach do moich.Jak znajdę,to Ci podrzucę linka :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt sty 29, 2010 00:58

Generalnie to myślę, że się zgodzimy, że jeśli wymieniać to napewno nie na takie jak były czyli DN 0 SD 293 do kosza.

Ze spokojnym sumieniem możesz wsadzić końcówki DN 0 SD 274 i chyba takie będą najlepsze, najwięcej ludzi je poleca.

Co do końcówek z MB byłbym ostrożny, bo tam są wydajne pompy o innej konstrukcji niż w golfach.



Awatar użytkownika
divers81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 22:17
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: divers81 » sob sty 30, 2010 09:02

Panowie dzięki za dane co do końcówek ale mam jaeszcze małe pytanko czy po zmianie wtrysków na większe też muszę przerabiać pompę na 10 mm ? czy same większe wtryski SB wystarczą na seryjną pompe?

i powinno być DN 0 SD 274 czy DN 0 SB 274?
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 09:10 przez divers81, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob sty 30, 2010 09:15

divers81, nie musisz przerabiać pompy na 10mm,chyba,że chcesz więcej kucy wyciągnąć :bigok:
DNO SD 274 (nie myl z silnikiem SB :grin: )


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob sty 30, 2010 09:15

DN 0 SD 274,
Pompy nie musisz robić, bo w 1.6 jest taka sama średnica sekcji jak u Ciebie.



Awatar użytkownika
divers81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 22:17
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: divers81 » sob sty 30, 2010 09:19

a na samych wtryskach ile szacunkowo można uzyskać więcej PS-ów ;) bo i tak już mam dość dużo jak na AAZ-eta a co z dymieniem ? będzie większe ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob sty 30, 2010 09:21

Na moje to same wtryski nie dodadzą mocy...chodzi o to,że przez wtryski od SBka można pchnąć więcej paliwa...
Dymienie zwiększy się,ale to się niweluje zwiększając ciśnienie doładowania :bigok:
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 09:22 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
divers81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 22:17
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: divers81 » sob sty 30, 2010 09:26

ale jak więcej paliwa następnie więcej doładowania to wzrasta moc, ale nastepnym problemem jest wymiana skrzyni na taką od TDI + max tarcza sprzebłowa o ile się nie myle to taka 280 mm

a Turbo jakie proponujecie większe ? bo podobno Garret T3 od 1.6 TD jest dużym turbem ale chyba nie ma możliwości podkręcania bo są tam 2 przewody podciśnienie i ciśnienie które same regulują gruszką
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 09:36 przez divers81, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob sty 30, 2010 10:07

Ja bym teraz sobie wsadzał GT 20, albo Garretta T3 z mercedesa, ale jeśli chcesz maksymalnie ograniczyć rzeźbienie to T3 z VW wystarczy.
divers81 pisze:ale jak więcej paliwa następnie więcej doładowania to wzrasta moc
To samo możesz zrobić na tych wtryskach co masz, w każdym razie nikt nie zagwarantuje Ci, że zmiana końcówek wpłynie na moc.

[ Dodano: 30 Sty 2010 09:08 ]
divers81 pisze:nie ma możliwości podkręcania
Ma, robisz sobie MBC i wpinasz w wężyk, który idzie do gruszki.
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 10:10 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości