Regulacja LDA
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
W takim razie ktoś u ciebie już grzebał w LDA bo ori pin w 1,9 td napewno nie jest ze stożkiem .A co do długości to na pewno ori od aaz jest krótszy i ma 47,5mm a nie dłuższy .A który lepszy to najprościej sprawdzić w czasie jazdy ...MaSa_Golf pisze:ten pin z AAZ nie jest czarny i plaski, lecz tak jak w 1.6TD ma stozek zrobiony mimosrodowo, wyciecia maja podobne, tylko ten od AAZ jest kilka mm dluzszy
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- miroslaw-pilip
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: wt maja 05, 2009 14:40
- Lokalizacja: LB....
- Kontakt:
Koledzy jakby co to przestrzegam przed kupowaniem boost pina od goscia o nicku bodajże huberto65..... ja od niego zamówiłem i zrobił straszną lipe, boost pin nie pasowal, byl minimalnie za gruby i tandetnie wykończony. Polecam boost pina od kolego muniora drugiego boost pina zamówiłem właśnie od muniora i jest wykonany o niebo lepiej:) wykończony super i pasuje elegancko:) pozdrawiam;)
VAG zawsze i wszędzie... VAG był, jest i będzie :)
skoro juz jesteśmy przy pompie to ja mam małe pytanie.
Mam Paska 1,6TD 1987r. silnik CY
Z tego małego czarnego zaworka (czerwona strzałka) cieknie mi ropa.
Ktoś wie czym to jest spowodowane??
Dodam, że kopci na czarno nawet przy maks obrotach, wygląda jakby dawka paliwa była za duża,
a powietrza z turbiny za mała i wywala tym zaworkiem, ale tylko przy jeździe, bo na postoju jak mu przygazuje to nic z niego nie leci.
Mam Paska 1,6TD 1987r. silnik CY
Z tego małego czarnego zaworka (czerwona strzałka) cieknie mi ropa.
Ktoś wie czym to jest spowodowane??
Dodam, że kopci na czarno nawet przy maks obrotach, wygląda jakby dawka paliwa była za duża,
a powietrza z turbiny za mała i wywala tym zaworkiem, ale tylko przy jeździe, bo na postoju jak mu przygazuje to nic z niego nie leci.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
To jest odpowietrznik LDA usuwający powietrze spod przesuwającej się w dół membrany z boost pinem a to że ci z niego cieknie spowodowane jest zużyciem oringu na rysiku po którym chodzi boost pin ,żeby wymienić ten oring trzeba się trochę pobawić i rozebrać górną część pompyrutek86 pisze:Z tego małego czarnego zaworka (czerwona strzałka) cieknie mi ropa.
Ktoś wie czym to jest spowodowane??
zapewne ktoś podkręcił ,mozesz trochę zmniejszyć wykręcając srubę od dawki w pompie.To że wywala ci tym zaworkiem nie ma nic wspólnego ze zbyt małym lub zbyt dużym ciśnieniem doładowania tylko tak jak pisałem ze zużytym uszczelnieniem rysika .Prawidłowo powinno być tak że dymienie ustepuje przy stałej prędkości obrotowej ,przy rozpędzaniu i dawaniu w palnik dymienie jest normalnym objawem .No chyba że masz wydech zawalony sadzą ...rutek86 pisze:wygląda jakby dawka paliwa była za duża
Ostatnio zmieniony wt sie 04, 2009 22:31 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 14, 2008 22:52
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Mam pytanko.
W moim AAZecie zmieniłem góre na LDA z peugota. Ogólnie sprawuje się ok ale ciśnienie doladowania ledwo idzie na 1,1 a na eko było 1,4+. Do momentu nim turbo nie zacznie dmuchać czyli okolice 2-2,200 to jest bardziej mułowaty. Śruba od dawki jest maksymalnie wkręcona(jest ogranicznik) i słoneczko w pompie również ale nadal słabiej się zbiera. W pomie nadal jest bolec który podobno ogranicza dawkę.
Macie jakieś pomysły? Może zmiana sprężyny pod membraną, ale na jaką?
Bolec:
W moim AAZecie zmieniłem góre na LDA z peugota. Ogólnie sprawuje się ok ale ciśnienie doladowania ledwo idzie na 1,1 a na eko było 1,4+. Do momentu nim turbo nie zacznie dmuchać czyli okolice 2-2,200 to jest bardziej mułowaty. Śruba od dawki jest maksymalnie wkręcona(jest ogranicznik) i słoneczko w pompie również ale nadal słabiej się zbiera. W pomie nadal jest bolec który podobno ogranicza dawkę.
Macie jakieś pomysły? Może zmiana sprężyny pod membraną, ale na jaką?
Bolec:
Ostatnio zmieniony pt sie 07, 2009 18:01 przez pawelfre, łącznie zmieniany 2 razy.
Władza jest zawsze gwałtem na ludziach...
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zanim zmienisz sprężynę na inną zobacz jak długą rysę robi bolec od LDA na boost pinie ,rysa powinna być dł ok.7mm.Obróć też pina najbardziej wciętą stroną (o ile jeszcze tego nie zrobiłeś)Ciśnienie powyżej 1 bara jest zupełnie wystarczające żeby to wszystko chodziło bez zamulania.Możesz jeszcze minimalnie dawkę na pompie podkręcić...pawelfre pisze:Może zmiana sprężyny pod membraną
Ostatnio zmieniony pt sie 07, 2009 20:23 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 14, 2008 22:52
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
munior rysa jest długa i styka się prawie z dołem wcięcia - także ok, no i oczywiście jest zwrucony pin w odpowiednią strone. Ovcors autko ładnie śmiga (pasek b3) ale ma mniejsze odejście z dołu niż na ekopompie. Co do dawki to musiałbym zdjąć/przepiłować tą plombe na śrubie, bo jak pisałem jest na maksa wkręcona. Więc zakładam że może pomóc jakaś bardziej podatna sprężyna - tylko od czego? I czy ten bolec aż tak bardzo ogranicza dawkę paliwa???
Władza jest zawsze gwałtem na ludziach...
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Co do zmiany sprężyny na bardziej podatną to wydaje mi się że niewiele osiągniesz .Jak widzę na zdjęciu to LDA masz ze''słoneczkiem"i możesz regulować ugięcie sprężyny.Jak słoneczko jest fabrycznie nie kręcone(w co raczej wątpię) to zaznacz sobie obecne położenie i wkręcając spowodujesz że mniej ściśnięta sprężyna będzie szybciej puszczała membranę z pinem .Wydaje mi się jednak że w twoim przypadku minimalne zwiększenie dawki paliwa na pompie przyniesie oczekiwany przez ciebie efekt .Zasadniczo jestem przeciwnikiem kręcenia wszelkimi regulacjami ustawionymi fabrycznie i jezeli już kręcimy to wcześniej zaznaczmy sobie jak było zeby można było wrócić w razie czego do pierwotnych ustawień...
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 14, 2008 22:52
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
munior słoneczko jest już wkręcone... mam jeszcze kata?
arwam z tym kątem to raczej masz rację - z wyciągniętym przyśpieszaczem autko zawsze zapala "razdwa" a normalnie to musi ze 3 razy pokręcić. Co do bolca to możesz mi napisać jak go usunąć (i czym potem zaślepić). Trochim mówił mi że można na spokojnie go punktakiem wybić, obciąć i spowrotem założyć... ?
arwam z tym kątem to raczej masz rację - z wyciągniętym przyśpieszaczem autko zawsze zapala "razdwa" a normalnie to musi ze 3 razy pokręcić. Co do bolca to możesz mi napisać jak go usunąć (i czym potem zaślepić). Trochim mówił mi że można na spokojnie go punktakiem wybić, obciąć i spowrotem założyć... ?
Władza jest zawsze gwałtem na ludziach...
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Typowy objaw opużnionego wtrysku ,jak chcesz sam ustawić (przyspieszyć) to luzujesz pompę wtryskową i dajesz w stronę silnika 1-2 mm ,zaznacz sobie wcześniej jak było żebyś miał punkt odniesienia.Jak chcesz dokładnie to na czujnik zegarowy.pawelfre pisze:z wyciągniętym przyśpieszaczem autko zawsze zapala "razdwa" a normalnie to musi ze 3 razy pokręcić.
Pytasz czy stwierdzasz?jeśli pytasz to sam musisz sprawdzić ale z tego co wiem to w 1,6 td nie montowali katów .Jak byś jakimś cudem miał to oczywiscie wywal bo przy przebiegach jakie mają nasze auta , kat nawet jak jest i tak jest zabity sadzą a jego obecność tylko hamuje spaliny...pawelfre pisze:mam jeszcze kata?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
dobrze Ci mówił ja tylko proponuję wyjąć pompę i na stole to zrobić ba jak wpadnie na silniku coś do środka to już nie przekręcisz żeby sobie na znakach ustawić i wyjąć pompę.pawelfre pisze:Trochim mówił mi że można na spokojnie go punktakiem wybić, obciąć i spowrotem założyć... ?
chyba że masz już wprawę w takich karkołomnych manewrach
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości