Modyfikacja pompy - govenor mod

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » pt paź 03, 2008 16:51

Filipoz sprężynka jest od przyspieszacza, ale żeby ściągnąć górę to trzeba jeszcze wybić czy wypchać czy wybić ten "bolec" przychodzący do cięgna gazu



Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » sob paź 04, 2008 12:25

Ale na tą sprężynkę to uważaj, bo jak ci wpadnie do środka pompy to amen.

Orientuje się ktoś jaka jest różnica w ilości założonych podkładek?
Najpierw założyłem 3 szt. po ok 0.6 mm. to silnik nie miał wogle ochoty wchodzić na obroty, później jedną wywaliłem to jest teraz lepiej. A może by tak jeszcze jedną wyjąc, żeby tylko jedna została? Ktoś już to przechodził?



levisik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 13:20
Lokalizacja: Koszalin / Warszawa

Post autor: levisik » śr paź 22, 2008 08:40

Czy jest ktos z forumowiczow, kto zrobil ten mod i mieszka w Warszawie badz okolicach ?

Czy da sie zrobic ten mod, bez zdejmowania calej pompy ?



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » śr paź 22, 2008 20:17

No jasne, że się da. Zdejmuje się jedynie głowiczkę. Będziesz modził w Peugeocie?


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » śr paź 22, 2008 23:05

potrzebujesz jedynie ściągnąc górną część pompy, przykręconą na 4 imbusy. Problem w tym że trzeba też ściągnąć trochę badziewia z góry pompy żeby się do nich dostać, w sumie jak wszystko sobie pozaznaczasz to bułka z masłem ;)


Obrazek

marten1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lut 23, 2009 20:15
Lokalizacja: Bytom

Post autor: marten1981 » ndz mar 29, 2009 12:52

koledzy troche czasu minelo od ostatniej wypowiedzi, moze ktos mi pomoze z tym gov modem...wczoraj rozbieralem to ze 4 razy i skladalem spowrotem i rece mi opadaja, mam ten element z 2 sprezynkami, wg wskazowek z forum wymontowalem ta krotsza i pod dlozsza zaloaylem ok 3mm podkladek w sumie, zlozylem calosc, wkrecal sie niemozliwie szybko a le jak chcialem w miejscu utrzymac np 2000obr sam wchodzil na maxa, poprostu nie trzyma obrotow,i ciezko sam schodzi z tych obrotow, jak to jest panowie z tymi sprezynkami jedni je wyciagaja i im dziala jedni nie i tez im dziala...Mnie nie dziala, co jest grane?teraz wrocilem do moich dwoch sprezynek i jezdzi ale jakby trzeba mu wiecej depnac zeby wogole silnik ruszyl ma taka"dziure w gazie" i to nie turbina.... :satan: masakra ,rece mi opadaja chlopaki licze na pomoc z waszej strony, cos z tym modem mi nie poszlo...acha mam pompe z aaz..z gory dzieki za pomoc 3majcie sie


AAZ+boost pin+dawka+mbc 1.2bara+gov mod=:):):):):):):):)

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz mar 29, 2009 18:04

marten1981 pisze:wkrecal sie niemozliwie szybko a le jak chcialem w miejscu utrzymac np 2000obr sam wchodzil na maxa, poprostu nie trzyma obrotow,i ciezko sam schodzi z tych obrotow
za duży wydatek szczątkowy,
marten1981 pisze:jezdzi ale jakby trzeba mu wiecej depnac zeby wogole silnik ruszyl ma taka"dziure w gazie"
przestawiona dzwignia gazu na ośce, po govmodzie mogą być też zbyt duże obr biegu jałowego trzeba je wtedy ściągnąć, moze tak być że reg śrubą ze sprężynki jest za mała trzeba wtedy śrube naimbus przsunąć od dzwigni reg obrotów.

Wydaje mi się że problem po zrobieniu gov moda tkwił w źle ustawionej pompie.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

marten1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lut 23, 2009 20:15
Lokalizacja: Bytom

Post autor: marten1981 » ndz mar 29, 2009 22:30

Wydaje mi się że problem po zrobieniu gov moda tkwił w źle ustawionej pompie.[/quote]

calkiem mozliwe, myslalem ze po gov modzie nie trzeba ruszac dawki tzn wydatku szczatkowego,hmmm atu sie mylilem z tego co piszesz,jutro drugie podejscie,nie wiem tylko czy usuwac ta krotka sprezynke czy ja zostawic a pod ta dlugo podlozyc 3mm podkladek..mam dylemat...dzieki za zainteresowanie bo w tym temacie duzo rozbieznych zdan kazdy robi po swojemu....jeszcze raz dzieki zobaczymy co bedzie jutro...


AAZ+boost pin+dawka+mbc 1.2bara+gov mod=:):):):):):):):)

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz mar 29, 2009 22:42

marten1981 pisze:nie wiem tylko czy usuwac ta krotka sprezynke czy ja zostawic a pod ta dlugo podlozyc 3mm podkladek
marten1981 pisze:bo w tym temacie duzo rozbieznych zdan kazdy robi po swojemu
to prawda, sam nie robiłem testów, wydaje mi się że warto by wywalić krótszą spręzynkę; u siebie ją zostawiłem, a do ok 5000rpm paliwa nie brakuje[czrna chmura przy testach]
mam zato mały mankament przy ok 3800rpm mam nagły dosyć spory spadek mocy po chwili warca do normy, teoretycznie turbo wykluczyłem, hydraulika wydaje sie być ok, wydaje mi się że to spr ma łej sprężynki którą zostawiłem, ale to tylko moja sugestia i nie będe sie rozpisywał bardzo na temat.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » pn mar 30, 2009 09:24

ja tylko ściskam najdłuższą sprężynke ale żadnej nie wyżucam bo jak jeden z kolegów pisał nie da się utrzymac silnika na obrotach np 2000rpm



marten1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lut 23, 2009 20:15
Lokalizacja: Bytom

Post autor: marten1981 » pn mar 30, 2009 12:01

dzieki za sugestie, kazda jest na wage zlota...jak ja wywalilbym ta krotsza sprezynke to ten caly patencik wylatuje z tej ramki tych widelek....a mnie sie wydaje ze wystarczy zrobic tylko wiekszy opor na sprezynce, efekt bylby ten sam jakby zalozyc mocniejsza sprezynke w miejsce tej dluzszej...a to ze ci odcina moze doloz jeszcze 0.5 mm podkladki i zobaczysz....no nie wiem sam bede testowal,oby mi tylko z obrotow schodzil i bedzie oki...jeszcze raz dzieki 3maj sie

[ Dodano: 30 Mar 2009 21:30 ]
:mrgreen: no i banan na mojej gebie...panowie jestem conajmniej...bardzo zadowolony, udalo mi sie wlasciwie dzieki waszym sugestia zrobic tego gov moda, no a wlasciwie na trop to naprowadzil mnie kolega andrew.zbyrko...thx,ta krotka sprezynka przynajmniej w moim przypadku jest potrzebna, tak przynajmniej mi sie wydaje, zwyciagnieta nic nie szlo jak trzeba nawet ujmowanie znaczne dawki nic nie pomagalo,przestawianie dzwigni na rozne modele...lipa....mam teraz dwie sprezynki i zalozone 3.3mm podkladek pod dluzsza..wykrecilem mu 1/2 obr dawki...jest git..ostatnio tyle radochy z jazdy mialem moim mk1 1.8 gti.Autko teraz bardziej czule reaguje na dotkniecie pedalu gazu,w moim przypadku poprawil sie rowniez dol obr,jest bardzo elastyczne...tego mojemu wentylkowi trzeba bylo panowie....jest tylko malutki mankament, jest bardzo czuly na wiekszy odbior energii,zapalam swiatla + wentylator i obr spadaja tak o 50obr,tego predzej nie bylo,no i na postoju wlasnie jak stoje np na swiatlach raz mam 950 raz 1000 obr, tego tez predzej nie bylo a tak poza tym fura kreci sie do konca i kazdemu z czystym sumieniem polecam ten mod...acha kolego andrew.zbyrko twoj problem przy 3800, mialem dzis podobnie przy ok 3500obrdolozylem podkladke ok 0.8 mm teraz mam 3.3mm i problemu nie mam, nie wiem co by bylo gdybym dal jescze 1mm ale chyba narazie sobie odpuszcze...tak wiec to tym razem moja sugestia panowie ...zycze wszystkim powodzenia przy tym modzie....naprawde przyda sie...pozdro


AAZ+boost pin+dawka+mbc 1.2bara+gov mod=:):):):):):):):)

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » śr kwie 01, 2009 23:07

no i to jest chyba rozwiazanie mojego problemu, usunołem ta krotsza srezynke, ale nie dalo rady utrzymac go na obrotach a do 1500 obr trza bylo wciskac gaz prawie do polowy potem szybciej i od 2000 szedł az do konca i na dodatek jak mu nie zmiejszylem dawki to nie chcial schodzic z obrotow, a jak mu zmiejszylem to gaz jeszcze gorzej reagowal, przy zmianie biegu nie moznabylo wyczuc sprzegła z gazem i bujało całym autem... jutro zastosuje patent jak kolega marten1981 mam nadzieje ze to pomoze bo nie da rady normalnie jezdzic...


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw kwie 02, 2009 01:04

marten1981 pisze:jest bardzo czuly na wiekszy odbior energii,zapalam swiatla + wentylator i obr spadaja tak o 50obr,tego predzej nie bylo,no i na postoju wlasnie jak stoje np na swiatlach raz mam 950 raz 1000 obr, tego tez predzej nie bylo
Wydaje mi się że wydatek szczątkowy jezt za mały/duży[raczej za mały], spróbował bym wkręcić/wykręcić troszke wydatek i wyregulować wolne obroty, to tylko taka moja sugestia, może pomoże.
marten1981 pisze:andrew.zbyrko twoj problem przy 3800, mialem dzis podobnie przy ok 3500obrdolozylem podkladke ok 0.8 mm teraz mam 3.3mm i problemu nie mam
Dzięki za rade, jak bede miał chwile wolnego czasu to sróubuje dołozyć jeszcze podkładke.
marten1981 pisze:nie wiem co by bylo gdybym dal jescze 1mm ale chyba narazie sobie odpuszcze
kiedyś ktoś na forum pisał że przedobrzył z podkładkami i efekt był odwrotny, pompa obcinała dawke paliwa na wysokich obr. ale gdzie ta granica w podkładkach jest dokładnie to nie wiem.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » czw kwie 02, 2009 18:50

gov zrobiony jest "prawie" wszystko OK. jest 1 mały problem z ktorym nie moge sobie poradzic, silnik pracuje na okolo 950ob dodam gazu i odejme to spada do 600 az buja autem i nie chcą wzrosnac dopuki nie dodam ciutki gazu wtedy spowrotem na 950 wskakuje i tak za kazdym razem, co to moze byc?????


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości