Regulacja LDA

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt maja 04, 2007 20:13

JaroTd, w 1V nie ma pompy z grzybkiem i nie ma pinu ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt maja 04, 2007 20:34

Soloo pisze:Szczeże mówiac to masa pojazdu nie ma wielkiego wpływu na spalanie
Ma i to wielki. Nie mialaby duzego, gdyby auto ciagle jechalo ze stala predkoscia. Niestety, auto czesto hamuje i rozpedza sie, a rozpedzenie (dokladniej przyspieszenie) danej masy wymaga energii proporcjonalnej do masy, najprosciej - zeby rozpedzic do danej predkosci mase dwa razy wieksza, potrzeba dwa razy wiecej energii, czyli dwa razy wiecej spalonego paliwa. Poniewaz jednak samochod spore odcinki przebywa ze stala predkoscia lub malymi przyspieszeniami (nie od 0), w rzeczywistosci dwa razy ciezsze auto nie pali dwa razy wiecej (z tym samym silnikiem), ale jakies 50-60%.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz maja 06, 2007 01:25

Soloo, no chłopie ześ wyskoczył :PP i teraz wszyscy po Tobie jadą:P



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » ndz maja 06, 2007 13:14

Soloo pisze:Szczeże mówiac to masa pojazdu nie ma wielkiego wpływu na spalanie
:lol: :lol: :lol: :mlotek:

dobre dobre ;)



JaroTd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 09, 2007 22:09
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: JaroTd » wt cze 05, 2007 11:10

Mam Silnik z Pompa 1V Co moge zrobic abyy byl mocniejszy bez wymiany pompy??



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt cze 05, 2007 12:17

JaroTd pisze:Mam Silnik z Pompa 1V Co moge zrobic abyy byl mocniejszy bez wymiany pompy??
poszukac i poczytac


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Kontakt:

Post autor: b8tz » wt cze 05, 2007 13:28

Mam ten sam silniczek w VW T4, tylko ze u mnie 1.9 TD ma 68KM, a nie 75 jak w MK3. Ktoś wie moze czym to jest spowodowane? U mnie na kolektorze dolotowym to podlaczenie pod wezyk ktore w mk3 idzie na pompe wtryskowa jest zaslepione, i tego czegos co jest na fotkach nie ma. Znaczyloby to ze mam inna pompe wtryskową? I po zamontowaniu pompy z MK3 mialbym te 7 kucyków więcej?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt cze 05, 2007 14:57

b8tz pisze:Mam ten sam silniczek w VW T4, tylko ze u mnie 1.9 TD ma 68KM, a nie 75 jak w MK3. Ktoś wie moze czym to jest spowodowane? U mnie na kolektorze dolotowym to podlaczenie pod wezyk ktore w mk3 idzie na pompe wtryskowa jest zaslepione, i tego czegos co jest na fotkach nie ma. Znaczyloby to ze mam inna pompe wtryskową? I po zamontowaniu pompy z MK3 mialbym te 7 kucyków więcej?
pompa jest inna, ale zaden problem ja wykrecic do odpowiedniej mocy. regulacja dawki tak jak w normalnej pompie z lda.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Kontakt:

Post autor: b8tz » wt cze 05, 2007 15:40

SouleR pisze:zaden problem ja wykrecic do odpowiedniej mocy
OK, tylko zauwaz ze moje autko jest wieksze i masywniejsze. U ciebie autko na dawce nominalnej ma 75 PS, u mnie 68. Jak zwieksze dawke to i na pewno pojdzie spalanie do gory. A jak bedzie samochod obciazony to i pociagnie. Racze Nie chce sie moim T4 ścigać, tylko w miare normalnie jezdzic z ładunkiem najepiej na nominalnych ustawieniach. Chce odzyskac te 7PS ktore maja posiadacze mk3.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt cze 05, 2007 18:25

b8tz pisze:OK, tylko zauwaz ze moje autko jest wieksze i masywniejsze. U ciebie autko na dawce nominalnej ma 75 PS, u mnie 68. Jak zwieksze dawke to i na pewno pojdzie spalanie do gory. A jak bedzie samochod obciazony to i pociagnie. Racze Nie chce sie moim T4 ścigać, tylko w miare normalnie jezdzic z ładunkiem najepiej na nominalnych ustawieniach. Chce odzyskac te 7PS ktore maja posiadacze mk3.
mi sie jednak wydaje, ze jak w duzym samochodzie do roboty przybedzie troche Nm to spalanie nie powinno wzrosnac


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Soloo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 19:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Soloo » czw cze 07, 2007 14:18

To_mas pisze:Soloo, no chłopie ześ wyskoczył :PP i teraz wszyscy po Tobie jadą:P
Zarówno masa jak i predkość wpływa na opór toczny, zaś w oporze powietrza jedyną zmienną jest prędkość . Chodziło raczej o to że masa ma liniowy wpływ na wzrostoporu tocznego, zaś wraz ze wzrostem prędkości oba opory wzrastają z jej kawdratem. Faktycznie, przy założeniach masy własnej pojazdu 1300kg (audi 80), masy pasażera 200kg (pasaże + załadunek), prędkości poruszania się 100km/h, gestości powietrza dla warszawy 1,225 kg/m^3, współczynnika tarcia koła o asfalt 0,016, współczynnika dodatkowego oporu tocznego dla gładkiej drogi 0,00005 opór toczny wynosi 244,5 zaś opór powietrza wynosi363 N co w sumie daje 607,5 N ( obie siły działają w jednym kierunku). Dla Golfa MK2 (co prawda masy nie znam ale przyjołem 700kg) przy tych samych założeniach suma oporów wynosi 509,7 N. Róznica wynosi 100N co nie jest dóżo (weż do ręki 10kg to sie przekonasz ile to jest). Nie wierzysz przelicz sam. :okej:
Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2007 14:21 przez Soloo, łącznie zmieniany 1 raz.



Soloo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 19:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Soloo » czw cze 07, 2007 14:54

tomcio pisze:Soloo, ale się naliczyłeś, tylko po co te aptekarskie dane komu, wziąłeś pod uwagę spalanie podczas rozpędzania auta, tu to raczej masa ma dużo do powiedzenia
W przypadku rozpedzania auta pod uwagę bierzemy jedynie opór toczny ( przy poruszeniu auta ). Dla Audi 80 (1300kg) wynosi on 235N zaś MK2 (przyjołem 700kg, moze mnie ktoś oświeci ile to jest faktycznie :jezor: ) 141N ( ruznica wynosi 94 N na kozyść Mk2). Po przeliczeni w całym zakresie od 0 d0 100km/h róznica oporów jest na podobnym poziomie. Ale fakt, faktem, dla małych prędkości te 100N stanowi praktycznie połowe oporów Audi. Ale nie pomyle się zbyt wiele jeśli powtórze co stewierdziłem wcześniej że masa zwiekszy spalanie o jakieś 0,5l/100km no może góra 1l/100km.

Może mi zwrucicie uwage która część mojej wypowiedzi sprawia że wszyscy maja po mnie jechac?? Swoja drogą zawsze lepiej zwrucić uwagę rozmówcy gdzie sie myli niż podejmowac próbe osmieszenia go :jezor:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości