Strona 18 z 31

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt wrz 14, 2012 00:06
autor: mssg1
Jak już ją rozkulałem do jednostajnej prędkości to 3,9 miałem :okej:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn wrz 17, 2012 02:19
autor: S7TDI
Ale co z tego, że trzymałeś 3000 obrotów jak jechałeś stałą prędkością, więc obciążenie turbiny i tak było małe. Gaz musi być wciśnięty do dechy, wtedy dopiero będzie pełen boost turbo. Możesz mieć nawet 4000 obrotów i turbina nie pójdzie na maksa jak będziesz tylko utrzymywał daną prędkość (chyba, że jest to prędkość maksymalna :satan: ). Zrób sobie taki test, przełącz na manual, otwórz szybę, wyłącz radio, rusz i wrzuć 2 bieg, bardzo powoli zwiększaj obroty i słuchaj turbiny, ona mimo wysokich obrotów będzie pracować cicho. Potem zrób to samo, ale przy 2000 obrotów daj gaz do dechy i zobaczysz jak wtedy ładnie zagwiżdże :) I takie coś masz zrobić na trasie co jakiś czas, gaz do dechy i lecisz, może się wtedy jakiś dymek pokaże ;)

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn wrz 17, 2012 08:29
autor: mssg1
To wtedy dymek to nie będzie sadza tylko nadmiernie lejące wtryski :jezor:

OT - czy dobrze jest posmarować pastą miedzianą lub grafitową ten pręt wychodzący z gruszki, który niby się tak zapieka i przycina ?

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: wt paź 02, 2012 20:30
autor: Golfcb
Witam jak długo ciśniecie 1-wszy bieg? podobno trzeba go zmieniać jak najszybciej na 2-gi. Tzn jak już auto ruszy to można dwójkę. Mi nieraz na gazie jak za szybko 2jke wrzucam i mam zbyt niskie obroty wypracowane na pierwszym biegu auto lubi się podlawic. Na benzynie tego nie mam tylko na LPG a instalacja jest wyregulowana

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: wt paź 02, 2012 20:40
autor: kamilsdz
mssg1 pisze:
OT - czy dobrze jest posmarować pastą miedzianą lub grafitową ten pręt wychodzący z gruszki, który niby się tak zapieka i przycina ?
zapieka się nie to, tylko zmienna geometria w turbinie więc nic ci to nie da

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: wt paź 02, 2012 23:14
autor: guti
mssg1 pisze:grafitową

nie grafitową.... grafit nie lubi temperatury :)
zeby czasem komus nie przyszło do głowy łozysk smarowac grafitem..
przeguby tak.. łozyska nie :)

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr paź 03, 2012 08:13
autor: Jaworess
Golfcb, masz zwykłą, podciśnieniową instalkę wnioskuję...na sekwencji nie ma prawa tak się dziać a jeżeli jednak to do regulacji/przeglądu.

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr paź 03, 2012 08:40
autor: mssg1
guti pisze:
mssg1 pisze:grafitową

nie grafitową.... grafit nie lubi temperatury :)
zeby czasem komus nie przyszło do głowy łozysk smarowac grafitem..
przeguby tak.. łozyska nie :)
Kolego jesteś w błędzie. Grafit baaaaaaaaaaaaaaardzo "lubi" wysoką temperaturę - inaczej nie robili by z niego prętów paliwowych do reaktorów atomowych :satan: Ale nie lubi tarcia które występuje np. w łożyskach. Pasta miedziowa i grafitowa to cierniwo. Wytrzyma temp ale zniszczy powierzchnie cierne :P Używa się tego gdzie są wysokie temp ale nie ma tarcia i szybkiego ruchu trących się elementów :bajer:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr paź 03, 2012 08:43
autor: jhosef
guti, nie mogę się z Tobą zgodzić co do grafitu.
Sam grafit jest bardzo wytrzymały na temperaturę. Robi się z niego dysze silników rakietowych, sterowania ciągiem.

Smar grafitowy to już inna sprawa :bajer:

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr paź 03, 2012 09:22
autor: Hera7
Ja swoim golfem wracając z niemiec miałem non stop obroty na 3000/3500 i spalanie średnie mi wyszło 5,5l. Ja na zimnym jedynie kręcę do 2000/2200obr/min a jak się rozgrzeje to tak 2600/3000 i spalanie w normie i przynajmniej nie zamulam auta.

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr paź 03, 2012 11:23
autor: Golfcb
Jaworess pisze:Golfcb, masz zwykłą, podciśnieniową instalkę wnioskuję...na sekwencji nie ma prawa tak się dziać a jeżeli jednak to do regulacji/przeglądu.
mam instalacje sekwencyjną. Dzieje się tak od czasu jak bylem u mechanika który musiał rozebrać parę elementów od gazu aby wyjąc skrzynie biegów. Gazownik mi regulował instalacje i wymienił filtr fazy lotnej ale nadal jest tak samo. Zaproponował abym się dowiedział czy jakieś ustawienia mogły mi się zresetować gdy mechanik mi np wyciągnął aku na dłużej. Musze się dowiedzieć jakie ustawienia mogły paść i czy coś się moglu poprzestawiać ( mam VAga)

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr paź 17, 2012 21:29
autor: Annagolf
Golfcb pisze:Witam jak długo ciśniecie 1-wszy bieg? podobno trzeba go zmieniać jak najszybciej na 2-gi. Tzn jak już auto ruszy to można dwójkę. Mi nieraz na gazie jak za szybko 2jke wrzucam i mam zbyt niskie obroty wypracowane na pierwszym biegu auto lubi się podlawic. Na benzynie tego nie mam tylko na LPG a instalacja jest wyregulowana
ja mam tak samo a z tego co pamiętam to nie miałam tak wcześniej. Zauważyłam że jak zmieniam na 2 bieg gdy auto się rozkuła to mi LPG przydławi ( nie wiem czy jest jakieś bardziej czule ? co o tym sadzicie ?) gdy jedynkę przytrzymam do okolo 2500 obr/min to już tego dławienia nie ma ale sama nie wiem na ile jest to ekonomiczne ruszać ciągle i tak wysoko trzymać jedynkę.
Co o tym sądzą bardziej doświadczeni kierowcy ?

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr paź 17, 2012 22:03
autor: rolmik
Hera7 pisze:a swoim golfem wracając z niemiec miałem non stop obroty na 3000/3500 i spalanie średnie mi wyszło 5,5l. Ja na zimnym jedynie kręcę do 2000/2200obr/min a jak się rozgrzeje to tak 2600/3000 i spalanie w normie i przynajmniej nie zamulam auta.
mam identyko silnik i mi pali ok 5,5-6l teraz jestem w teście jeżdżę max do 85 czyli jakieś 1750obr i spalanie mam 4,8 po wypaleniu baku zobaczę jak auto będzie jeśdziło z v ok 90-95

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: sob paź 20, 2012 22:11
autor: Ogoniasty
Najcześciej to przy 2500 obrotach, w porywach do 3400. Jestem na razie oszczędny :helm: