Strona 12 z 31

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn lip 02, 2012 21:51
autor: Krzylu
czasem 900 nie jest na gaźniku??

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn lip 02, 2012 22:42
autor: italiano_83
Krzylu pisze:czasem 900 nie jest na gaźniku??
Seicento 899/1100 są jednopunktowym wtrysku :bajer: Później wycofano 899 i został się 1.1 na wielopunktowym wtrysku - normy emisji spalin to wymusiły.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn lip 02, 2012 22:44
autor: guti
Krzylu pisze:czasem 900 nie jest na gaźniku??
700 w cieniasie jest na gazniku, na tym sławnym Japonskim cudaku z milionem podcisnień.. zamienianym przez uzytkowników na polskie gazniki :)
a 900 jest na jednopunkcie..

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr lip 04, 2012 14:51
autor: przemek_zbr
ja jeżdżę głównie w trasach więc lecę tak 100/110 i spalanie średnio 4,5 bez szaleństw ale jazda mieszana to i spalanie powyżej 5, ekonomia musi poddać się dbaniu o silnik i sprzęgło, bez zbędnych niskich obrotów

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr lip 04, 2012 15:37
autor: KamilP
Mnie ciekawi czy czasami ekonomiczne jest przeskakiwanie biegów np z 3 na 5 czy z 2 na 4. Kiedyś czytałem że tak, co prawda trzeba silnik wprowadzić na wyższe obroty ale przyśpieszanie trwa krócej

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw lip 05, 2012 17:18
autor: werywery
moim zdaniem i doświadczeniem z golfa 18 / 75 kw im większa pojemność tym niższe obroty i lepsza ekonomia w trasie na mieście lepiej nie mówić o ekonomi staje przyspiesza i w koło Macieja.jak chcesz ekonomie to kup se secento na LPG 7 w mieście w trasie 5

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt lip 06, 2012 10:46
autor: Matifcb
koledzy powiedzcie mi jak z punktu ekonomicznego wyglada jazda na 1wszym biegu? stoicie na swiatlach czy tam obojetnie skad ruszacie do jakiego zakresu obrotow jezdzicie i rusz\acie na 1ynce ?
Slyszalem ze najlepiej jak najszybciej po ruszeniu wrzucac na 2jke. Zauwazylem u siebie na LPG ze jak za szybko zmienie na 2jke na niskich obrotach auto pare razy sie zadlawi i msuze uwaznie powoli dodawac gazu. Zdecydowanie lepiej jest jak np 1ynke do 2tys obr. i zmiana na 2jke tylko nie wiem czy krecenie 1ynki np powyzej 2tys jest ekonomiczne :)

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt lip 06, 2012 10:54
autor: Jaworess
Jedynka jest maksymalnie nieekonomiczna, dwójka też, zresztą im wyżej tym lepiej. Ale ruszenie na jedynce nawet do wyższych obrotów i zmiana na dwójkę jest ok...ale gdybyś miał jechać na jedynce czy dwójce jakiś kawałek to wtedy 20l/100km :hmm:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt lip 06, 2012 11:35
autor: Matifcb
wiadomo ze im wyzej tym lepiej ale tez silniki nie lubia podobno jak sie szybko zmienia i pozniej je sie katuje na niskich obrotach :)

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt lip 06, 2012 15:05
autor: Tomek
Matifcb pisze:stoicie na swiatlach czy tam obojetnie skad ruszacie do jakiego zakresu obrotow jezdzicie i rusz\acie na 1ynce ?
Więc kolego można jeździć tak by na światłach praktycznie nie stawać, ważne by wiedzieć w mieście gdzie się jedzie i obserwować sygnalizacje tak samo jak wspoltowarzystwo ;)
oszczedzasz paliwo i hamulce i gwarantuje że tak samo zajedziesz na miejsce jak ten co przyspiesza i zatrzymuje się na koljnych światłach

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: sob lip 07, 2012 16:03
autor: Matifcb
mowie o sytuacjach gdzie juz trzeba sie zatrzymac i ruszyc z miejsca..

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw lip 12, 2012 01:15
autor: czarekcw
W takim samym silniku zmieniam bieg z 1 na 2 przy ok 2000obr/min (jak to jest normalna jazda, co innego sprint ;) ). Masz LPG i piszesz o ekonomicznej jeździe podczas ruszania? :helm:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: sob lip 14, 2012 23:16
autor: kostek007
A ja się zastanawiam, jeśli jadę na drodze np. 20/15/10km/h - można rzec, że się samochód toczy, bo akurat są takie dziury(tym bardziej jak się ma 17' :grin: ), to na jakim biegu 1 czy 2 ? Bo czym większy bieg tym mniej spala, ale z drugiej strony jak np. mam na 2 biegu i obroty 1200, to znów się dusi. Jaka jest najlepsza opcja? A co do zmiany biegów, to zazwyczaj przy 2500 obrotów zmieniam biegi - tak mi mówił mój instruktor, i staram się do tego stosować.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: sob lip 14, 2012 23:24
autor: kamilsdz
jezeli sie dusi to proste ze na niższym biegu (nadwyrężony silnik)