Strona 11 z 31

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw cze 21, 2012 20:45
autor: rolmik
konradek pisze:Czyli co, moge go na 2 biegu przeciągnąć do obszaru zaznaczonego czerwonym kolorem i wbić 5? :rotfl:
ja tak robiłem w fiacie seicento (przy 90 na 2 silnik miał coć 7800) ale nie polecam trochę ciągnie to po kieszeni

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw cze 21, 2012 20:52
autor: zwirus
rolmik pisze:(przy 90 na 2 silnik miał coć 7800)
skąd wiesz ile, w seicento były liczniki z obrotomierzem?

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw cze 21, 2012 21:12
autor: rolmik
zwirus, były w wersji sporting ja miałem 900 ale sobie zamontowałem elektroniczny Obrazek

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw cze 21, 2012 21:12
autor: italiano_83
zwirus pisze:skąd wiesz ile, w seicento były liczniki z obrotomierzem?
1.1 sporting miał fabrycznie obrotomierz na środku deski, ale można było dokupić do każdej wersji i zamontować, chyba później 1.1 fire na wielopunktowym wtrysku też miały w serii.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt cze 22, 2012 01:10
autor: S7TDI
Niemożliwe żeby Seicento się kręciło do 7800... Moc max. tam jest przy 5000. W Golfie MK5 R32 czerwone pole zaczyna się przy 6500. Do takich obrotów rzędu 7800 to kręcą się tylko japońskie wiertarki.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt cze 22, 2012 09:59
autor: zwirus
S7TDI pisze:Niemożliwe żeby Seicento się kręciło do 7800... Moc max. tam jest przy 5000
Przecież max moc nie swiadczy o tym ile samochód osiągnie maxymalnych obrotów, w MK4 TDI max moc jest przy około 4000 obr a śmiało można go kręcić więcej nawet do 4600 obr,

Kiedyś jechałem w fiacie uno 1,0 to na 3 biegu mieliśmy 130km/h co prawda obrotomierza nie ma ale obroty ładne już chycił
W fiacie Brava też kolega miał coś około 7000 obr a jeszcze nie było docinki

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt cze 22, 2012 13:23
autor: guti
S7TDI pisze:Niemożliwe żeby Seicento się kręciło do 7800... Moc max. tam jest przy 5000.

" onclick="window.open(this.href);return false; :) on idzie do odcinki.. nie wiem ile , ale czy to wazne... :)


tu jest troszke widac .. obroty pod 7 tys...

" onclick="window.open(this.href);return false;

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt cze 22, 2012 17:21
autor: KamilP
Na podobnym temacie ktoś wstawił link do tego artykułu. I po nim widać ze czasami jazda na luzie może być ekonomiczna, mi właśnie tak samo się wydawało, wszystko zależy od sytuacji. Do tego autor zaleca nawet wyższe obroty silnika (głownie benzyny) aby szybko się rozpędzić, jadąc w zakresie maksymalnego momentu obrotowego. To niby też logiczne, a nie jak niektórzy piszą przy 2 tyś zmieniać biegi.. A niekiedy nawet jeszcze niżej. Co o tym artykule myślicie? Sporo rzeczy było poruszone już w tym temacie ale chyba nie wszystkie :bajer:

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: sob cze 23, 2012 04:11
autor: S7TDI
zwirus pisze:
S7TDI pisze:Niemożliwe żeby Seicento się kręciło do 7800... Moc max. tam jest przy 5000
Przecież max moc nie swiadczy o tym ile samochód osiągnie maxymalnych obrotów, w MK4 TDI max moc jest przy około 4000 obr a śmiało można go kręcić więcej nawet do 4600 obr,

Kiedyś jechałem w fiacie uno 1,0 to na 3 biegu mieliśmy 130km/h co prawda obrotomierza nie ma ale obroty ładne już chycił
W fiacie Brava też kolega miał coś około 7000 obr a jeszcze nie było docinki
To pokaż mi auto, które ma moc np. przy 5000, a kręci się jeszcze 3000 obrotów więcej... Nie ma takiego. Moc zawsze jest blisko czerwonego pola. W podanym przez Ciebie przykładzie TDI silnik kręci się jeszcze o 600 obrotów więcej. W benzynie będzie to max. 1000.
guti pisze:
S7TDI pisze:Niemożliwe żeby Seicento się kręciło do 7800... Moc max. tam jest przy 5000.

" onclick="window.open(this.href);return false; :) on idzie do odcinki.. nie wiem ile , ale czy to wazne... :)


tu jest troszke widac .. obroty pod 7 tys...

" onclick="window.open(this.href);return false;

No widzisz, to jest Sei po srogich modach, z turbem i w ogóle, a kręci się ledwo do 7000. Więc gdzie taka 900 osiągnęłaby 7800... Chyba po redukcji z 4 na 1, po czym zbierasz skrzynię z ulicy :bajer:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: sob cze 23, 2012 10:41
autor: ForeCast
S7TDI pisze:No widzisz, to jest Sei po srogich modach, z turbem i w ogóle
Turbo jest w zasadzie przeszkodą przy wysokim kręceniu silnika - długotrwałe obciążenie cieplne nie jest tym co lubi turbo. Moim zdaniem takie obroty przy seryjnej elektronice nie są możliwe do uzyskania, bo tak wysokie kręcenie nie ma wiekszego sensu. Popatrzyłem trochę na forach i większość głosów mówi o ok. 6500-6800 obrotów przy odcięciu.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: sob cze 23, 2012 17:46
autor: guti
S7TDI pisze:No widzisz, to jest Sei po srogich modach, z turbem i w ogóle, a kręci się ledwo do 7000.
zapytam wlasciciela tego seika na ile ma przestawioną odcinke.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: ndz cze 24, 2012 10:43
autor: guti
juz sie dowiedzialem, odcinka jest ustawiona na 7 tys , przesunięta WYZEJ...takze nie ma szans , zeby było 7800... i to jeszcze w 900.. w serii :)

sytuacje mozliwe.. , to albo wóz na gazie , gdzie nie była ustawiona odcinka im mozna kręcic do przekręcenia silnika.., albo ten zajeb..sty obrotomierz rodem z PRLu zrób to sam , taki rozrzut miał.. :)

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: ndz cze 24, 2012 22:27
autor: zwirus
S7TDI pisze:To pokaż mi auto, które ma moc np. przy 5000, a kręci się jeszcze 3000 obrotów więcej... Nie ma takiego. Moc zawsze jest blisko czerwonego pola. W podanym przez Ciebie przykładzie TDI silnik kręci się jeszcze o 600 obrotów więcej. W benzynie będzie to max. 1000.
ja nic takiego nie napisałem że od max mocy kręci aż 3 tyś więcej jeszcze, tylko dałem przykład ze to jest 600obr więcej.

I tak jak piszesz przedział jest niewielki od max mocy do odcinki.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: ndz cze 24, 2012 22:39
autor: Tomek
zwirus, bo ja wiem, jechalem raz Lancerem, co prawda na gazie ale fabrycznym
Dokładnie takim
http://allegro.pl/mitsubishi-lancer-kom ... 11367.html" onclick="window.open(this.href);return false;

z dołu się zbierał jako tako i na wysokich obrotach było coś w rodzaju drugiego kopa... dopiero wtedy wciskało w fotel i praktycznie do końca