Strona 9 z 31

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr maja 09, 2012 09:31
autor: genLODOWAmk2
zgadzam się w pełni... i przy eko-jeździe jeszcze nie przyśpieszać gwałtownie...
jak jeszcze miałem golfa to na lpg mu dusiłem po mieście po 5-5.5tys obr na 1 i 2 biegu, spalanie mialem pół litra wieksze niz "normalnie".....
trzeba wmiare dynamicznie przyspieszac do danej predkosci i ją utrzymywac jak najdluzej ....

teraz mam yarisa 1.3 i jadac przepisowo, hamujac biegami, przyspieszajac dynamicznie do 80-90km/h, spaliłem 10.5l benzyny na 248km co daje 4.2l benzyny na 100 ( wynik jak w TDI....)

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr maja 09, 2012 22:45
autor: Acid55555
a co z jazdą na tempomacie? wtedy prędkość elegancko utrzymuje, można jeszcze prędkość zwiększać. nie ma jakiegoś przypadkowego mocnego depnięcia w pedał gazu więc i chyba spalanie mniejsze

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr maja 09, 2012 23:01
autor: ForeCast
To też jest jakieś rozwiązanie, ale przy naszym stanie dróg(zawalidrogi, traktory, rowerzyści itd.) rzadko kiedy się go używa - lepiej przełączyć MFA na chwilowe spalania i tym się sugerować przy jeździe

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr maja 09, 2012 23:29
autor: KamilP
U nas tempomat.. Niewiele dróg na to pozwala, a i warunki często nie do przyjęcia dla tempomatu.. Ale spalanie pewnie by bylo (zależnie od obrotów) najmniejsze, bo jazda właśnie jest równa, bez przyśpieszeń i hamowań. Tylko jeszcze ciekawe przy jakiej prędkości samochodu i prędkości obrotowej silnika najmniejsze spalanie jest.. Ale to każdy silnik praktycznie inaczej

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr maja 09, 2012 23:35
autor: ForeCast
Większość samochodów z 5 biegową przekładnią ma tak zestopniowane przełożenia skrzyni biegów, żeby najmniejsze spalanie było otrzymywane przy ok 80-90km/h, wtedy jest najlepszy współczynnik przebytego dystansu do zużytego paliwa. Trochę inaczej jest w skrzyniach 6-biegowych - tam ta prędkość jest trochę wyższa, ale też w granicach 100km/h, a jest ona ograniczana głównie przez opory powietrza

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr maja 09, 2012 23:38
autor: Acid55555
ja niestety nie mam komputera pokładowego, a lubię sobie czasem ostro depnąć. widząc spalanie pewnie bym tego nie robił :kac:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr maja 09, 2012 23:50
autor: KamilP
ForeCast pisze:Trochę inaczej jest w skrzyniach 6-biegowych - tam ta prędkość jest trochę wyższa, ale też w granicach 100km/h, a jest ona ograniczana głównie przez opory powietrza
Sporo w tym przypadku pewnie zależy od mocy silnika, wiadomo więcej mocy to łatwiej te opory powietrza pokonać

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw maja 10, 2012 00:20
autor: ForeCast
Pokonać to jedno, ale przeciwstawiać się im cały czas to drugie. Trzeba pamiętać, że opory powietrza rosną wraz z kwadratem prędkości, więc nawet teoretycznie mała zmiana prędkości o 20km/h zwiększa opór powietrza o bardzo dużą wartość. Dlatego przy walce o małe zużycie paliwa przy dużych prędkościach nie liczy się moc silnika, lecz współczynnik oporu powietrza auta

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw maja 10, 2012 10:58
autor: KamilP
ForeCast pisze: ale przeciwstawiać się im cały czas to drugie.
Noo o to mi chodziło :bajer:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt maja 11, 2012 02:48
autor: Matifcb
Witam dzis jezdzac golfikiem 4 1.6 SR zastanawialem sie do ilu go krecic obrotow. Mam gaz LPG nie wiem czy to tez wplywa na wysokosc. Przewaznie go zmieniam na 2500-2700. Nurtuje mnie jedna rzecz - dolna granica obrotow. Przy ilu obrotach zrzucac na nizszy bieg ( podobno jak sie jezdzi na zbyt niskich to wiadomo auto trzeba rozbujac moze podlawic i podobno moze wiecje tez brac ) CHcialbym sie dowiedziec wlasnie o te gorna i glownie dolna granice obrotow ;)

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: ndz maja 13, 2012 02:24
autor: czarekcw
Matifcb pisze:. Mam gaz LPG
Nie patrzyłbym na ekonomiczną jazdę bo już masz najtaniej przebyte km autem jak się da (pomijając hybrydy i auta elektryczne) :hmm:
kolkinson pisze:Co do obrotów 2,5 tys max 3tys i nie ma tragedii ze spalaniem ;]
Niby tak to ma być przy zmianie z niższego biegu na wyższy w SR. Ja jak hamuję silnikiem to ok 1500 obr i zmieniam na niższy, jak przyśpieszam to różnie (zależy od mojego humoru, silnik jest rozgrzany): czasem 2500obr i bieg w górę a czasem i ponad 4000 obr i wtedy zmiana. MFA nie mam ale też nie mam zamiaru jakoś zmieniać swojego stylu jazdy jaki mam wypracowany (np mój ojciec przy zakręcie 90 stopni ma 4 bieg a ja mam 3 przy podobnych prędkościach- 50 lub 60km/h, obszar bez ograniczeń i poza terenem zabudowanym).

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr maja 23, 2012 18:05
autor: Kondzio
A ja kręcę samochód do 2200 obrotów na prostej drodze i zmiana biegu. Jesli wjężdzam pod wzniesienie to kręce go już do 2400-2600 i go tak trzymam, dopóki wzniesienia nie pokonam. Nie chce go zamulać niskimi obrotami ;-)
A na prostej drodze na 5 biegu staram sie utrzymywać prędkość 85-90km/h.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw maja 24, 2012 11:08
autor: AndrzejS
Co to jest za okreslenie "zamulanie silnika niskimi obrotami" ?
Silnik sie nie uczy, nie ma pamięci. Ma sterownik , mapę i działa według ściśle określonych parametrów.

Jazda "eco" czyli taka która ma im dać oszczędność w paliwie generalnie polega na szybkim przespieszaniu dążąc do możliwie najwyższego biegu a później w miarę możliwości do jak najoszczędniejszego operowania gazem, przewidywaniu potrzeby hamowania, innymi słowy trzeba jeżdzić płynnie prawie flegmatyczanie. Osobiście lubię dynamiczną jazdę ale potrafię się zmusić do jazdy w trybie "eco" i widzę różnicę. Na podstawie MFA na odcinku 50 km który pokonuję coddziennie potrafię w trybie "eco" wyciągnąć średnią 6,9 - 7,0 l na 100km a jadąc dynamicznie oscyluję w granicach 9,8 - 10,0 różnica czasowa wynosi na tych 50 km w obu trybach niecałe 5min.

Wracając do zamulania ...to bronię się przed tym ciągnąc od czasu do czasu 4,5 tys obr licząc że wydmucham zbierający się nagar w silniku i układzie wydechowym.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw maja 24, 2012 12:17
autor: KamilP
AndrzejS pisze:Silnik sie nie uczy, nie ma pamięci. Ma sterownik , mapę i działa według ściśle określonych parametrów.
No tak pamięci nie ma, ale pojeździj sobie takim trybem dłużej dieslem z turbo VNT to zobaczymy
AndrzejS pisze:Wracając do zamulania ...to bronię się przed tym ciągnąc od czasu do czasu 4,5 tys obr licząc że wydmucham zbierający się nagar w silniku i układzie wydechowym.
Takie coś może i coś da, ale.. chyba nie za dużo. Chociaż jak siostry Forda w benzynce tak przeciągnąłem to jakoś lepiej chodził, żwawszy był. Ale tam już parownika prawie nie było..