W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Technika jazdy

Moderator: Tomek

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: KamilP » wt cze 13, 2017 13:15

Moim zdaniem na niskich obrotach korby mocno cierpią, bo jednak turbo dmuchnie, moment jest ale siła na korbach jest duża a z racji niskich obrotów ta siła działa po prostu dłużej, chociaż z drugiej strony duże diesle wolnoobrotowe przy 1500rpm max moment prawie maja



Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 926
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: luckyboy » wt cze 13, 2017 13:37

Każde auto najmniej spala przy 70-80km/h, bo wtedy jedzie sie w miarę szybko, a opory ruchu nie są stosunkowo duże. Prędkość obrotowa dla silnika diesla to moim zdaniem minimum 2000obr/min, wtedy nie słychać pracy dwumasy. Przy obrotach 1500-1700 dwumasa pracuje pełną parą. Benzyna zwykle też już dobrze jedzie od 2000obr/min. Mój Golf 1.4 spala najmniej przy 80km/h i 2500obr/min.



daropaszk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw maja 25, 2017 17:50
Lokalizacja: Lublin

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: daropaszk » czw paź 05, 2017 22:13

Dokładnie jak piszą koledzy lekko powyżej 2000 obrotów, będziesz jechał najbardziej ekonomicznie, do tego przy zjazdach noga z gazu i sam się toczy ;) Ważne żeby nie szarpać podczas jazdy czyli przyspieszasz i nagle zwalniasz, jedziesz spokojnie trzymasz obroty i oszczędzasz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

Post autor: italiano_83 » pt lip 27, 2018 14:19

Akurat start stop to bajer działający jedynie wydajnie podczas testu spalania na stanowisku testowym, w normalnym użytkowaniu tylko denerwuje i przynosi niepomiernie małe oszczędności do kosztów jego użytkowania.
Stajesz na autostradzie w korku co chwilę musisz podjeżdżać 5-10m i za każdym razem gasi i ponownie uruchamia silnik, dramat.
Mam niemal 90 czasu wyłączony.
Reszta tak jak pisałeś, tylko kombinacja wielu przynosi wymierne efekty, a i tak zależy od auta i silnika.
W golfie w dieslu mogłem deptać po podłodze i 7, 7.3l na 💯 km, a średnia z roku 5.6-5.7l.
W Alfie jadę do okołoa komina i średnie 6.8-7l , po autostradzie 6.7-7.2 .. i to jadąc setki km po 140-160km/h .. a powyżej 160.. zaczyna się wir w baku.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości