Strona 1 z 1

R32 mkV Ubywa mocy na ciepłym silniku

: pn lis 28, 2016 15:14
autor: Kompiesto
Witam,

Może jestem przewrażliwiony ale zauważyłem że często samochód dużo lepiej się zbiera jeśli temperatura jest ok 70C na silniku. Ma dużo lepszą dynamikę. Gdy auto osiągnie 90C jest już odczuwalnie zmulony w niższych obrotach. Błędów na komputerze nie ma. Temperatura silnika podczas testów w normie. Czasami się zdarzy że jedzie dobrze i utrzymuję dynamikę przy 90C. Wadę tą zauważył również przewrażliwiony brat który ma S3 :D. Wada nie zauważona przy 30C na dworze bo teraz mamy często 0C więc wiem że moc może spadać jak na dworze ciepło :D.

Silnik VR6 BUB, przepływka nowa ori, filtr powietrza K&N, filtr paliwa nowy. Lambdy są ok.

Obstawiam: katy, czujnik temp mimo że dobrze pokazuje, lub któryś czujnik wałka?

Proszę o pomoc w rozwiązaniu usterki :).

R32 mkV Ubywa mocy na ciepłym silniku

: pn lis 28, 2016 23:43
autor: Antonioo
Najlepiej zrobić jakieś logi dynamiczne. Różnie moze być cewki świece pompa paliwa. Logi można zrobić 3 czy 4 bieg pełen but i coś moze pokaże, Kat jakby był zapchany to raczej by nie jechał czy ciepły czy zimny ale może ktoś tu sie wiecej wypowie co i jak

R32 mkV Ubywa mocy na ciepłym silniku

: śr lis 30, 2016 08:13
autor: Kompiesto
Dodaje logi które zrobiłem wczoraj w wolnej chwili. Wczoraj auto nawet dobrze chodziło. Logi zrobione na 3 biegu pod górę, ESP off. Może powietrze trafiające do silnika jest zbyt ciepłe? Zimny dolot może?

Dodam że brak jakichkolwiek misfire na cylindrach.

Grupy 011, 020, 021: http://vaglog.pl/log-011_020_021_8sThc.html
Grupy 011, 026, 027: http://vaglog.pl/log-011_026_027_6LUy0F.html
Grupy 011, 026, 027: http://vaglog.pl/log-011_026_027_uPm8v.html
Grupy 031, 033, 077: http://vaglog.pl/log-031_077_033_qD4y6NV.html
Grupy 015, 060, 061: http://vaglog.pl/log-015_061_060_50XPFd.html

R32 mkV Ubywa mocy na ciepłym silniku

: wt gru 13, 2016 09:10
autor: Kompiesto
Wymieniłem czujnik temperatury silnika zapobiegawczo i zrobiłem lepszy dolot.

Lepszy dolot czyli wyciąłem w rogu filtra otwór i wspawałem rurę 100mm czarną, potem aluminiowa rura 100mm na opasce idzie do kratki lewej w zderzaku. Wykonałem łapacz z laminatu oraz zainstalowałem specjalną rurę z kołnierzem do której chwyciłem rurę aluminiową na opasce. Muszę jeszcze wymyślić jakąś drobną kratkę aby zabezpieczyć wlot dodatkowo. Rura wiadomo przy lampie złapała owal bo inaczej by nie przeszła :grin: .

Teraz powietrza jest aż nadto. Auto wgl. nie muli. Z BMW e60 4.4L V8 333KM idę równo z rolki :bajer:

R32 mkV Ubywa mocy na ciepłym silniku

: wt gru 13, 2016 20:15
autor: manios
Obrazek