Strona 1 z 1

Platforma MQB - mistrzowski opis

: pn mar 12, 2012 16:23
autor: zlos
Wszystkim zainteresowanym co tam panie w Mk7 piszczeć będzie polecam lekturę artykułu na vwortexie:

http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... 3038.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Sporo szczegółów, mnóstwo informacji z nowej prezentacji VW AG nt. platformy MQB.

Platforma MQB - mistrzowski opis

: wt mar 13, 2012 01:34
autor: vrs
No ciekawe, ciekawe... szkoda tylko że ten haldex tam króluje ale kto wie może kiedyś zrobią w nim wersję full lock :bigok:

Platforma MQB - mistrzowski opis

: wt mar 13, 2012 14:43
autor: zlos
vrs pisze:No ciekawe, ciekawe... szkoda tylko że ten haldex tam króluje ale kto wie może kiedyś zrobią w nim wersję full lock
W ośce zawsze możesz wsadzić szperę mechaniczną, Qualify był już wkładany do wielu mocniejszych osiek :)
BTW: haldex tam opisany jest rodzajem szpery na ośkę. Ciekawe, jak to będzie latać.

Platforma MQB - mistrzowski opis

: ndz mar 25, 2012 22:42
autor: vrs
No ale to prawie nic nie zmieni będziesz miał szperę z przodu ale nie będzie centralnego mechanizmu i szpery z tyłu. Poza tym nie słyszałem żeby ktoś do Haldexa dołożył szperę z przodu. Masz jakiegoś linka?

Platforma MQB - mistrzowski opis

: ndz mar 25, 2012 22:56
autor: MatthewG
Mój kumpel chciał kiedyś założyć do eSki, ale nie zdążył bo ostatecznie ją sprzedał.

Platforma MQB - mistrzowski opis

: pn kwie 02, 2012 13:47
autor: JJacek
vrs zależy jak na to patrzeć. Haldex ma w środku przekładnię kątową więc full lock jest w wersji ala Land Rover lub inna terenówka, albo pierwsze Quattro :grin: nawet lepiej niż Torsen w off roadzie :jezor: Jeszcze trochę, a zrobią takiego Haldexa, że zwykłe mechaniczne napędy nie będa miały podjeścia, centralny mechanizm nie będzie może wcale potrzebny. Zresztą tego typu zabawki (sterowane elektronicznie przeniesienie napędu) zawitało przecież do WRC swego czasu tzn. aktywne dyferencjały (centralny, tylni, nie wiem jak z przednim).

Platforma MQB - mistrzowski opis

: pn kwie 02, 2012 13:53
autor: zlos
JJacek pisze:aktywne dyferencjały
Miałem okazję w subarynce zapoznać się z tym ustrojstwem. Dopóki nie przesadzisz, to niesamowicie sprawnie ustawia auto na torze. Jakby jakaś wielka łapa ustawiała auto. Niesamowite wrażenie.
Ale jak przegniesz z prędkością wejścia w zakręt, to pozamiatane tak, że mucha nie siada :)