Strona 7 z 8

ESP

: pt sty 11, 2013 18:41
autor: TuneFORCE
VCDS tez wszystkiego nie ogarnie, zwłaszcza przy autach z okolicy 10r i młodszych...bo po prostu sterowniki nie przyjmują kodowania i tyle...ale można to wszystko zrobić też na piechotę...wszystko się da...tylko to jest zawsze kwestia czasu i $$$.

W ASO wszystko robią zgodnie z procedurami a i to nie zawsze wychodzi bo często osoby obsługujące urządzenie robią na czuja nie mając zielonego pojęcia o co biega...

ESP

: pt sty 11, 2013 22:32
autor: ziompaul
Podobnie było jak wymieniałem zegary w moim GTI. Elektryk magik nie był w stanie zrobić wszystkiego. Kodowanie ABSu zrobili w serwisie online. Ale powiedzieli mi że teraz z racji że w GTI mam zegary od Rki to nie będą w stanie diagnozować tego komponentu bo im komputer wywala błąd.

Ale skoro dało sie wymienić zegary to elektronike ABSu też da rade przystosować.

Re: ESP

: pn sty 14, 2013 12:23
autor: JJacek
LEWART pisze:Ja ma eRke z czerwca 2011 model 2012 i mam dwustopniowe ESP. z tego co wiem to we wcześniejszych modelach nie da sie wyłączyć ESP tylko ASR.
u mnie jest tak, ze jak nacisnę przycisk ESP to wyłączy sie tylko ASR, a jak go przytrzyma przez 10-15s. wyłącza całkowicie ESP.
ESP przerabiałem juz w scirocco i z tego co wiem to sie nie da wyłączyć go. Można jakiś inny moduł ESP podłączyć , coś takiego kiedyś czytałem na mototalk.de
Co się dzieje, po takim wyłączeniu jeśli dotkniemy hamulca, lub zaciągniemy ręczny? Włącza się z powrotem?

Odp: ESP

: pn sty 14, 2013 17:36
autor: 44FG
Nie włącza się.

ESP

: czw kwie 04, 2013 23:22
autor: Pietiapk1
W Compsporcie pojawiła się nowa modyfikacja polegająca na całkowitym wyłączeniu ESP cena, którą usłyszałem to ok. 1100 zł.
Niebawem szczegóły powinny pojawić się na stronie.

ESP

: pt kwie 05, 2013 07:20
autor: zlos
Pietiapk1 pisze:W Compsporcie pojawiła się nowa modyfikacja polegająca na całkowitym wyłączeniu ESP cena, którą usłyszałem to ok. 1100 zł.
Niebawem szczegóły powinny pojawić się na stronie.
Z tego, co słyszalem ja mod działa na wszystkie sterowniki ABS/ESP w R20, rownież te, których nie dało się zmienić kodowaniem. Czyli działa w eRkach z 2010 i początku 2011 roku.

ESP

: pt kwie 05, 2013 11:57
autor: siwy_mag
Modyfikacje Compsport oferuje już od ponad pół roku i tak jak napisał Złoś działa w golfach R20 z początkowej fazy produkcji

ESP

: ndz gru 08, 2013 21:59
autor: 1 6 D
Przed chwilą znalazłem taki opis dla pomp MK60 aby wyłączyć ESP i dać działać teorii Darwina:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... st72375662" onclick="window.open(this.href);return false;

ESP

: czw gru 26, 2013 19:44
autor: mitusm
Ja u siebie po prostu przerwałem czujnik abs w jednym kole i wprowadziłem kable do kabiny. Ze szrotu wytargałem ori wyłącznik esp i mam teraz dwa na desce, przy okazji wyłączam też abs. Żeby aktywować działanie ESP/ABS wystarczy zgasić i zapalić auto i wszystko działa. Błędy same sie kasują.
...edit
Ta metoda w przypadku 4x4 na haldexie może skończyć się rozłączeniem tylnego napędu..

ESP

: śr sie 06, 2014 09:41
autor: 1 6 D
Szukałem informacji w starym wątku na forum Octavii o pompie MK60EC1 i przypomniałem sobie o pewnym bicie w kodowaniu, gdzie kolega zauważył że po jego zaznaczeniu zmienia się komunikat z "ASR deactivated" na "ESP deactivated", jest to bajt 16 bit 3. Czy ktoś z licznikiem premium lub z białym MFA byłby w stanie sprawdzić czy ten bit poza komunikatem zmienia działanie ESP po jego wyłączeniu przyciskiem jakoś bardziej niż przy niezakodowanym bicie? Bit można zakodować w pompach od 2009 roku.

ESP

: czw lut 12, 2015 11:17
autor: 1 6 D
Dla aut z pompami MK60EC1 a oznaczeniu innym niż BG BH BK BL BJ jest opcja jedno lub dwustopniowego wyłączania ESP jeszcze bardziej. W bajcie 16 trzeba zaznaczyć bit 3. Kodowanie zmienić się powinno na przykład:
Ze 30 na 38
31 na 39
34 na 3C
35 na 3D

Dla pomp AH AJ trzeba odznaczyć bit 4i wtedy to co na górze podaje wyglądają odpowiednio:
28
29
2C
2D

Przy trzymaniu przycisku 5 sekund kontorlka świeci na stałe i ESP prawie się nie wtrąca.

ESP

: czw lut 12, 2015 11:27
autor: MatthewG
Dotyczy to 4motion też? W Caddym i Transporterze sobie wyłączę? :grin:

ESP

: czw lut 12, 2015 12:33
autor: 1 6 D
Było testowane w Golfie 6/Scirocco w sumie jak na razie ale każda pompa MK60EC1 powinna to łyknąć.

ESP

: czw lut 12, 2015 12:41
autor: MatthewG
Zima się kończy więc może w przyszłym roku to sprawdzę ;)