Strona 33 z 63

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: ndz kwie 21, 2013 13:15
autor: antoś
A strzał ze sprzęgła przy starcie? Też chyba miło. ;)

Fakt, że przy DSG w czasie zmiany biegów nie spada ciśnienie doładowania, nie ma takiego laga jak w manualu. Auto jest po prostu szybsze. Jeździłem kiedyś tym samym bardzo mocnym autem 4x4 z manualną skrzynią i potem z DSG. Przy DSG po prostu gaz opór i jedziemy, szybko, ale jakoś tak bez emocji. Ale każdy lubi co innego. :pub:

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: ndz kwie 21, 2013 13:21
autor: daniel1d
antoś pisze:Fakt, że przy DSG w czasie zmiany biegów nie spada ciśnienie doładowania, nie ma takiego laga jak w manualu
można zrobić że w manualu też nie spada ciśnienie zmieniając biegi bez puszczania gazu sporo wtedy zyskuje się na czasie ale wraz dsg ma przewagę z szybkością zmiany biegu.

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: ndz kwie 21, 2013 14:36
autor: antoś
A wtedy skrzynia nie dostaje mocno po dupie?

Re: A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: ndz kwie 21, 2013 14:44
autor: daniel1d
antoś pisze:A wtedy skrzynia nie dostaje mocno po dupie?
sprzęgło się wciska normalnie to jest tak zwany flat shift ustawiasz w kompie na ile sekund masz mieć odcięcie po wciśnięciu sprzęgła i musisz się ostro zwijać ja miałem z tego co pamiętam ustawione na 250 mili sekund jak się w tym czasie nie wyrobisz to sprzęgło dostaje po dupie, 250ms na seryjnej skrzyni to już mało czasu na zmianę biegu z 2 na 3. z 1 na 2 miałem ustawione 200ms i się wyrabiałem ale dsg z tego co pamiętam zmienia w 18ms więc i tak jest to przepaść.

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: ndz kwie 21, 2013 14:58
autor: zlos
18 milisekund to 0,018 sekundy. Pomyliłeś się chyba o rząd wielkości.
Wg dokumentacji DSG zmienia w 0,15-0,18 sekundy, co odpowiada 150-180 milisekundom.

Kalkulator w dłoń, 3 zmiany biegów:
manual
200 ms z 1 na 2
250 ms z 2 na 3
250 ms z 3 na 4

Suma: 650 ms, czyli 0,65 sek.

DSG:
180 ms z 1 na 2
180 ms z 2 na 3
180 ms z 3 na 4

Suma: 540 ms, czyli 0,54 sek.

Różnica: 0,11 sekundy. Jedna dziesiąta sekundy to nie jest przepaść :)

Miłej niedzieli.

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: ndz kwie 21, 2013 15:09
autor: daniel1d
zlos pisze:18 milisekund to 0,018 sekundy. Pomyliłeś się chyba o rząd wielkości.
ktoś tak kiedyś pisał tu na forum i tym się sugerowałem. No to rzeczywiście dsg przy flat shiht w manualu już tak dobrze nie wypada.Z 3 na 4 też można spokojnie zmienić bieg w 200ms z 2 na 3 też ale trzeba trochę poćwiczyć :D Manualną skrzynię można jeszcze poprawić ulepszyć synchronizatory i biegi można zmieniać w czasie dużo niższym niż 200ms. Przy kłowej skrzyni bez synchronizatorów producent zaleca ustawienie fal shift na 90ms.

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: ndz kwie 21, 2013 15:11
autor: zlos
Daniel, rzecz polega na czymś innym - w manualu problem jest kiedy nie wbijesz dobrze biegu. W DSG nie ma takiej możliwości :)

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: ndz kwie 21, 2013 15:31
autor: daniel1d
zlos pisze:Daniel, rzecz polega na czymś innym - w manualu problem jest kiedy nie wbijesz dobrze biegu
trzeba dużo ćwiczyć :D mi się w golfie raz zdarzyło zrobić mist shift z 2 na 1 ale to pancerne silniki to się nic nie stało, dla przykładu w evo od razu pogięły się zawory ale tam były wyższe obroty też.

Re: A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: pn kwie 22, 2013 22:31
autor: korzen88
A duże są straty na zmianie biegów w porównaniu do seryjengo R w manualu i DSG? 0,1s na każdej zmianie jak podaje producent chyba jest mało osiągalne?

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: wt kwie 23, 2013 07:11
autor: zlos
korzen88 pisze:0,1s na każdej zmianie jak podaje producent chyba jest mało osiągalne?
Widziałeś kalkulację wyżej, setkę robisz w momencie zmiany z 2. na 3. bieg.
Jeśli zmieniasz jak robot to jest 0,1 różnicy do zrobienia, ale to robią już zawodowi kierowcy.

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: wt kwie 23, 2013 14:52
autor: antoś
Zawodowym kierowcą jest też kierowca ciężarówki, nie wiem czy on potrafi tak szybko zmieniać biegi. :hmm:

Ja tam mam w dupie te setne sekundy, wolałbym manualną skrzynię w takim aucie. Jednak każdy ma inne preferencje i tyle.

Daniel, pytałem dlatego bo słyszałem, że flatshift strasznie niszczy skrzynie. Wiem, że miałeś to u siebie stąd chciałem się dowiedzieć. Dzięki.

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: wt kwie 23, 2013 15:00
autor: daniel1d
antoś pisze:Daniel, pytałem dlatego bo słyszałem, że flatshift strasznie niszczy skrzynie. Wiem, że miałeś to u siebie stąd chciałem się dowiedzieć. Dzięki.
ogólnie skrzynię niszczą szybkie zmiany biegów,a dokładnie synchronizatory padają wtedy szybko.

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: wt kwie 23, 2013 21:04
autor: zlos
daniel1d pisze:ogólnie skrzynię niszczą szybkie zmiany biegów,a dokładnie synchronizatory padają wtedy szybko.
Ogólnie to szybka jazda też szkodzi ;)

Wracając do tematu, takie coś poskładałem, jak się prezentuje?

Obrazek
Obrazek

więcej fotek:
https://plus.google.com/photos/11450480 ... 9358842881" onclick="window.open(this.href);return false;


Proooośba wielka - po ile chodzą te felgi (używki) w necie? Za chalierę nie mogę znaleźć ceny referencyjnej...

Za cholewę nie mogę jej znaleźć w oficjalnym katalogu VW:
http://www.volkswagen-zubehoer.de/pdf/felgen/Felgen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

: śr kwie 24, 2013 11:15
autor: UcHO
Tomku: na sprzedaż??
Jeżeli tak puść mi na PW parametry felg i zobaczymy co da się zrobić
Pozdrawiam