Strona 18 z 143

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: wt lut 07, 2012 12:17
autor: daniel1d
Szerokość opony mu raczej nie przeszkadza, jak by była wyższa to wtedy już by przeszkadzało.

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: wt lut 07, 2012 15:18
autor: MatthewG
Gorzej by raczej dla haldex'a było gdyby z tyłu były szersze, tak mi się wydaje. Ale tak jak wspomniałem wcześniej, ciekaw jestem jak się samochód będzie zachowywał na śliskiej nawierzchni przy różnej szerokości opon na poszczególnych osiach.

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: wt lut 07, 2012 16:26
autor: zlos
korzen88 pisze:Mam pytanie, tak z ciekawośći: dlaczego do audi rs3 wsadzają tak nietypowe szerokośći opon?: 225tył 235przód i jako opcje można zamówić do przodu 255
W napędach na 4 koła głownie się spotyka 4 kapcie takiej samej szerokośći albo tył szerszy, nie lepiej dla trakcji by było wrzucić 255 na 4 koła tak jak jest ttrs?
Powód jest trywialny - na tył nie wchodzi większa guma. Natomiast haldex zapewnia odpowiednią dawkę podsterowności przy mocno jechanych zakrętach, więc każdy milimetr gumy na przodzie pomaga w skręcaniu.

Haldex jest przeprogramowany w porównaniu do Golfa R, więc pewnie ma wbite nieco inne nastawy, które oddają różnicę w sile przylegania osi. Samo Audi twierdzi, że haldex jest inny, dając do zrozumienia, że mechanicznie jakoś się różni. Jakoś ani ja, ani ludzie z którymi rozmawiałem nie mogą sobie wyobrazić co takiego innego poza marketingiem jest w prostym napędzie haldex. Nalepka? Cena? Pewnie tym się różni.

Prędkość kątowa kół przy działającym haldexie jest identyczna na przedniej i tylnej ośce. Nie ma możliwości "zapiszczenia" tylko tyłem.
Dlatego w Golfie po dobrze przejechanym kółku na torze zawsze miałem gorące przednie gumy, tylne zaś umiarkowanie ciepłe. Po prostu ciężki nos auta + "popychanie" tylnych kół w zakręcie powodowało, że przednie gumy dostawały ostro w kość.

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: wt lut 07, 2012 18:17
autor: MatthewG
I dlatego właśnie ja już przednich opon nie mam, a przynajmniej nie powinienem ich nazywać oponami zdatnymi do jazdy :grin:

Re: OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: wt lut 07, 2012 23:59
autor: korzen88
zlos pisze:
korzen88 pisze:Mam pytanie, tak z ciekawośći: dlaczego do audi rs3 wsadzają tak nietypowe szerokośći opon?: 225tył 235przód i jako opcje można zamówić do przodu 255
W napędach na 4 koła głownie się spotyka 4 kapcie takiej samej szerokośći albo tył szerszy, nie lepiej dla trakcji by było wrzucić 255 na 4 koła tak jak jest ttrs?
Powód jest trywialny - na tył nie wchodzi większa guma. Natomiast haldex zapewnia odpowiednią dawkę podsterowności przy mocno jechanych zakrętach, więc każdy milimetr gumy na przodzie pomaga w skręcaniu.

Haldex jest przeprogramowany w porównaniu do Golfa R, więc pewnie ma wbite nieco inne nastawy, które oddają różnicę w sile przylegania osi. Samo Audi twierdzi, że haldex jest inny, dając do zrozumienia, że mechanicznie jakoś się różni. Jakoś ani ja, ani ludzie z którymi rozmawiałem nie mogą sobie wyobrazić co takiego innego poza marketingiem jest w prostym napędzie haldex. Nalepka? Cena? Pewnie tym się różni.

Prędkość kątowa kół przy działającym haldexie jest identyczna na przedniej i tylnej ośce. Nie ma możliwości "zapiszczenia" tylko tyłem.
Dlatego w Golfie po dobrze przejechanym kółku na torze zawsze miałem gorące przednie gumy, tylne zaś umiarkowanie ciepłe. Po prostu ciężki nos auta + "popychanie" tylnych kół w zakręcie powodowało, że przednie gumy dostawały ostro w kość.
Wszystko się zgadza prócz jednego: z tego co się orientuje to te obie opony 225 i 235 wchodzą na 8 cali więc na tył też mogli dać 235 (może na chama nawet 245) natomiast przy opcji 255 jest już felga 8,5 cala.

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: śr lut 08, 2012 00:44
autor: vrs
zlos pisze:Haldex jest przeprogramowany w porównaniu do Golfa R, więc pewnie ma wbite nieco inne nastawy, które oddają różnicę w sile przylegania osi.
Tia, jasne... jedyne co mogli dodać to eLSD z tyłu ale na ten patent wyłączność miały do tej pory Saab i Opel
korzen88 pisze:Wszystko się zgadza prócz jednego: z tego co się orientuje to te obie opony 225 i 235 wchodzą na 8 cali
Nie wiem jakie mam felgi (seryjne 19) ale ja mam 235 z tyłu i z przodu i imho to jest dobra szerokość

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: śr lut 08, 2012 12:06
autor: MatthewG
Masz 8" Michale. Co się stało, że ostatnio jesteś taki aktywny? Co dobrego oczywiście :jezor:

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: śr lut 08, 2012 12:19
autor: piotreksz455
Witam koledzy..felga 16 cali et42 Golf IV..jai dystans zastosowac na tył a jaki na przód? Uważam ze koła sa za bardzo schowane

Re: OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: śr lut 08, 2012 12:44
autor: daniel1d
piotreksz455 pisze:Witam koledzy..felga 16 cali et42 Golf IV..jai dystans zastosowac na tył a jaki na przód? Uważam ze koła sa za bardzo schowane
dział opony i felgi http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=49" onclick="window.open(this.href);return false;

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: śr lut 08, 2012 13:59
autor: MatthewG
Zrozumiem wiele, ale zachowania niektórych ludzi wciąż mnie dziwią.

Ciekawy projekt :P

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: pn lut 13, 2012 14:37
autor: zlos
MatthewG pisze:Zrozumiem wiele, ale zachowania niektórych ludzi wciąż mnie dziwią.

Ciekawy projekt
Jakoś nie kumam tego języka...

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: wt lut 14, 2012 19:58
autor: MatthewG
Ale zdjęcia to chyba umiesz oglądać :grin:

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: wt lut 14, 2012 23:13
autor: zlos
MatthewG pisze:Ale zdjęcia to chyba umiesz oglądać
Widziałeś ile tamten wątek ma stron?
Jakoś zawsze przegrywałem w zgaduj-zgadulę, bądź nieco konkretniejszy...

OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym

: śr lut 15, 2012 02:18
autor: daniel1d
Ciekawe jak będzie wyglądać nowy golf R w porównaniu do zwykłego mkVII http://golfstory.free.fr/php_historique/Histo_golf7.php" onclick="window.open(this.href);return false; piszą że mkVII ma być też w wersji hybrydowej.