OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: wt lut 07, 2012 12:17
Szerokość opony mu raczej nie przeszkadza, jak by była wyższa to wtedy już by przeszkadzało.
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
Powód jest trywialny - na tył nie wchodzi większa guma. Natomiast haldex zapewnia odpowiednią dawkę podsterowności przy mocno jechanych zakrętach, więc każdy milimetr gumy na przodzie pomaga w skręcaniu.korzen88 pisze:Mam pytanie, tak z ciekawośći: dlaczego do audi rs3 wsadzają tak nietypowe szerokośći opon?: 225tył 235przód i jako opcje można zamówić do przodu 255
W napędach na 4 koła głownie się spotyka 4 kapcie takiej samej szerokośći albo tył szerszy, nie lepiej dla trakcji by było wrzucić 255 na 4 koła tak jak jest ttrs?
Wszystko się zgadza prócz jednego: z tego co się orientuje to te obie opony 225 i 235 wchodzą na 8 cali więc na tył też mogli dać 235 (może na chama nawet 245) natomiast przy opcji 255 jest już felga 8,5 cala.zlos pisze:Powód jest trywialny - na tył nie wchodzi większa guma. Natomiast haldex zapewnia odpowiednią dawkę podsterowności przy mocno jechanych zakrętach, więc każdy milimetr gumy na przodzie pomaga w skręcaniu.korzen88 pisze:Mam pytanie, tak z ciekawośći: dlaczego do audi rs3 wsadzają tak nietypowe szerokośći opon?: 225tył 235przód i jako opcje można zamówić do przodu 255
W napędach na 4 koła głownie się spotyka 4 kapcie takiej samej szerokośći albo tył szerszy, nie lepiej dla trakcji by było wrzucić 255 na 4 koła tak jak jest ttrs?
Haldex jest przeprogramowany w porównaniu do Golfa R, więc pewnie ma wbite nieco inne nastawy, które oddają różnicę w sile przylegania osi. Samo Audi twierdzi, że haldex jest inny, dając do zrozumienia, że mechanicznie jakoś się różni. Jakoś ani ja, ani ludzie z którymi rozmawiałem nie mogą sobie wyobrazić co takiego innego poza marketingiem jest w prostym napędzie haldex. Nalepka? Cena? Pewnie tym się różni.
Prędkość kątowa kół przy działającym haldexie jest identyczna na przedniej i tylnej ośce. Nie ma możliwości "zapiszczenia" tylko tyłem.
Dlatego w Golfie po dobrze przejechanym kółku na torze zawsze miałem gorące przednie gumy, tylne zaś umiarkowanie ciepłe. Po prostu ciężki nos auta + "popychanie" tylnych kół w zakręcie powodowało, że przednie gumy dostawały ostro w kość.
Tia, jasne... jedyne co mogli dodać to eLSD z tyłu ale na ten patent wyłączność miały do tej pory Saab i Opelzlos pisze:Haldex jest przeprogramowany w porównaniu do Golfa R, więc pewnie ma wbite nieco inne nastawy, które oddają różnicę w sile przylegania osi.
Nie wiem jakie mam felgi (seryjne 19) ale ja mam 235 z tyłu i z przodu i imho to jest dobra szerokośćkorzen88 pisze:Wszystko się zgadza prócz jednego: z tego co się orientuje to te obie opony 225 i 235 wchodzą na 8 cali
dział opony i felgi http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=49" onclick="window.open(this.href);return false;piotreksz455 pisze:Witam koledzy..felga 16 cali et42 Golf IV..jai dystans zastosowac na tył a jaki na przód? Uważam ze koła sa za bardzo schowane
Jakoś nie kumam tego języka...MatthewG pisze:Zrozumiem wiele, ale zachowania niektórych ludzi wciąż mnie dziwią.
Ciekawy projekt
Widziałeś ile tamten wątek ma stron?MatthewG pisze:Ale zdjęcia to chyba umiesz oglądać