Strona 111 z 143
Re: OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: pt lis 21, 2014 10:29
autor: 44FG
No właśnie problem, bo średnica koła jest inna z przodu niż z tyłu a co za tym idzie prędkości obrotowe kół przy tej samej prędkości auta. A ponieważ oś przednia z tylną są połączone wałem to powstają napięcia, które bierze na siebie haldex. Ja tam bym nie ryzykował z różnymi średnicami kół.
Re: OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: pt lis 21, 2014 11:21
autor: MatthewG
Fizyka znowu mnie zaskoczyła
![rotfl :rotfl:](./images/smilies/rotfl.gif)
OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: pt lis 21, 2014 20:22
autor: skurczi
czyli trzeba założyć tak samo zużyte opony.
nawiasem, zna ktoś może ogarnięty warsztat zajmujący się skrzyniami biegów ? Chyba łożyska mi padły..
OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: pn lis 24, 2014 16:59
autor: Bulikowy
pytanie do posiadaczy MK7 R - macie osłonę pod silnikiem ?
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: pn lis 24, 2014 17:37
autor: mario q.
Macie. A Wy ne macie?
OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: pn lis 24, 2014 17:50
autor: Bulikowy
Mam taką częściową, wygląda jakby jednego elementu brakowało. Mocowania są
Re: OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: pn lis 24, 2014 18:20
autor: 44FG
Jakiś mechanior na przeglądzie zerowym 'szedł wszystko' po placu i jak zajechał podwoziem o próg zwalniający to mu się kawałek osłony urwał
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: pn lis 24, 2014 18:59
autor: mario q.
Albo spadł z lory i założyli co mieli pod ręką... Pewnie od polówki..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: pn lis 24, 2014 19:46
autor: lolo_golf
Dobrze że Wam plastikowa miska nie strzeliła
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
Re: OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: wt lis 25, 2014 11:50
autor: korzen88
44FG pisze:No właśnie problem, bo średnica koła jest inna z przodu niż z tyłu a co za tym idzie prędkości obrotowe kół przy tej samej prędkości auta. A ponieważ oś przednia z tylną są połączone wałem to powstają napięcia, które bierze na siebie haldex. Ja tam bym nie ryzykował z różnymi średnicami kół.
A jak to jest z Lamborghini Aventadorem który w serii ma przód 19/255/35 tył 20/335/30? Coś się nie zgadza z tego co mówisz.
OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: wt lis 25, 2014 13:22
autor: mario q.
Zgadza się. Ale nie we wszystkich przypadkach. Średnica kół i szerokość musi być identyczna w stałych napędach.
Np. Lambo, prosiaki czy x drive'y to dopinane napędy. Dopinane przody.
OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: wt lis 25, 2014 13:27
autor: jhosef
korzen88 pisze:19/255/35
Średnica koła 661,1 mm
korzen88 pisze: 20/335/30
709 mm
Koła nie muszą być tej samej średnicy jeśli napęd jest pod to zrobiony. W ciągnikach 4x4 możesz mieć z tyłu koło 2 razy większe.
Możesz dobrać przełożenia pod różne średnice kół ale wówczas też trzeba zachować odpowiednie wymiary na przód i tył.
Re: OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: wt lis 25, 2014 13:33
autor: 44FG
korzen88 pisze:
A jak to jest z Lamborghini Aventadorem który w serii ma przód 19/255/35 tył 20/335/30? Coś się nie zgadza z tego co mówisz.
To musi być jakoś rozwiązane tam inaczej. Może jakiś dodatkowy mechanizm układzie czy co, bo przy tych rozmiarach co podałeś różnica w predkościach obrotowych obu osi to prawie 10%. Generalnie unikamy jak ognia w syncro czy 4motion różnic w średnicy kół na obu osiach. Różnica w szerokości opon nie boli.
OFF topic, czyli wątek o wszystkim i niczym
: wt lis 25, 2014 13:35
autor: mario q.
W 4motion ale w torsenie.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A ten chyba się skończył na pasztecie B5..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)