Strona 10 z 12

Re: Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: pn sty 16, 2012 22:00
autor: korzen88
Mam takie pytanie trochę z innej beczki ale dalej dotyczące modyfikacji różnych eRek:
Wiem że compoty przygotowują silnik na większe moce żeby się nie rozsypały przy większych przebiegach, wymieniają podzespoły itd także o żywotność dobrze zestrojonych jednostek się nie martwie ale co na to seryjne zawieszenie?
Oczywiście nie chodzi mi o jakieś delikatne dłubanie tylko jak zachowuje się zawieszenie przy większych przyrostach 400km+
Jak zawieszenie znosi taką moc? Czy coś tam można umocnić, dostosować pod większą moc?

Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: wt sty 17, 2012 13:35
autor: zlos
korzen88 pisze: jak zachowuje się zawieszenie przy większych przyrostach 400km+
Jak zawieszenie znosi taką moc? Czy coś tam można umocnić, dostosować pod większą moc?
Nie mam 400+, więc nie będę teoretyzować na tym poziomie, ale wiem co trzeba by poprawić w 350+ bateryjce.

Pierwsze pytanie: po co ta moc? Miasto i lansik, może na 1/4 mili czy też tor i jazda sportowa? Od tego zależy mniej więcej wszystko.

1. Na pewno warto grzebnąć w sterowniku haldexa, żeby zmniejszyć podsterowność auta, która przy wzroście mocy jeszcze bardziej daje się we znaki. Daje więcej zapasu bezpieczeństwa, poprawia wyjeżdżanie przodem z zakrętów oraz ogólną stabilność auta, choć tanie nie jest (okolice 5.000 zł). Do ćwiartki niekonieczne, choć jeśli masz +500 koni to pomoże w starcie.

2. Nie jest konieczne grzebanie w amortyzatorach, auto daje radę. KW ma już nawet zestaw dla DCC, regulowana twardość. Jeśli nie masz DCC, to jest mnóstwo zawiasów na rynku, do koloru i wyboru, regulowaną możesz mieć nawet żonę ;)

3. Zależnie od pomysłu na auto można próbować utwardzić przednią oś poprzez twardsze silentbloki lub twardsze / mocniejsze końcówki drążka. Zależy to jednak od prędkości max, z jaką chcesz jeździć. Wg wielu znawców takie utwardzenie spowoduje, że do prędkości 150 auto będzie reagować jak laser, ale w okolicy 200 km/h może zacząć tańce.

4. Zależnie od zastosowania auta należy się zastanowić, czy hamulce wystarczą. Na tor - koniecznie wzmocnić. Do jazdy na codzień: minimum to wymiana klocków na mocniejsze (EBC Red Stuff i podobne), bo OEMowe relatywnie łatwo zagotować. Oczywiście można pójść na całość i wymienić zacisk/tarcza/przewody, ale to już raczej pod torowe zastosowania.

Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: wt sty 17, 2012 14:09
autor: daniel1d
Jak by ktoś chciał to mam do sprzedania przerobiony sterownik do haldexa do R32 w dobrej cenie.

Re: Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: wt sty 17, 2012 15:39
autor: korzen88
zlos pisze:
korzen88 pisze: jak zachowuje się zawieszenie przy większych przyrostach 400km+
Jak zawieszenie znosi taką moc? Czy coś tam można umocnić, dostosować pod większą moc?
Nie mam 400+, więc nie będę teoretyzować na tym poziomie, ale wiem co trzeba by poprawić w 350+ bateryjce.

Pierwsze pytanie: po co ta moc? Miasto i lansik, może na 1/4 mili czy też tor i jazda sportowa? Od tego zależy mniej więcej wszystko.

1. Na pewno warto grzebnąć w sterowniku haldexa, żeby zmniejszyć podsterowność auta, która przy wzroście mocy jeszcze bardziej daje się we znaki. Daje więcej zapasu bezpieczeństwa, poprawia wyjeżdżanie przodem z zakrętów oraz ogólną stabilność auta, choć tanie nie jest (okolice 5.000 zł). Do ćwiartki niekonieczne, choć jeśli masz +500 koni to pomoże w starcie.

2. Nie jest konieczne grzebanie w amortyzatorach, auto daje radę. KW ma już nawet zestaw dla DCC, regulowana twardość. Jeśli nie masz DCC, to jest mnóstwo zawiasów na rynku, do koloru i wyboru, regulowaną możesz mieć nawet żonę ;)

3. Zależnie od pomysłu na auto można próbować utwardzić przednią oś poprzez twardsze silentbloki lub twardsze / mocniejsze końcówki drążka. Zależy to jednak od prędkości max, z jaką chcesz jeździć. Wg wielu znawców takie utwardzenie spowoduje, że do prędkości 150 auto będzie reagować jak laser, ale w okolicy 200 km/h może zacząć tańce.

4. Zależnie od zastosowania auta należy się zastanowić, czy hamulce wystarczą. Na tor - koniecznie wzmocnić. Do jazdy na codzień: minimum to wymiana klocków na mocniejsze (EBC Red Stuff i podobne), bo OEMowe relatywnie łatwo zagotować. Oczywiście można pójść na całość i wymienić zacisk/tarcza/przewody, ale to już raczej pod torowe zastosowania.
Ja też nie mam 400+ ale lubię czasami teoretyzować, zawsze coś więcej będę wiedział w przypadku ewentualnej zmiany na coś mocniejszego :grin:
Raczej wychodzę z tego założenia żeby auto dawało jak najwięcej frajdy z jazdy ale też było dość praktyczne więc jazda sportowa w niedziele i święta a na codzień dupowóż. A jak jest z żywotnością seryjnych zawieszeń przy większych mocach? Nie chodzi mi tu jakąś straszną eksloatację typu 200km/h po dziurach, spinanie pośladków na każdych światłach i killowanie zawodników z fiatów panda :D tylko rozsądne upalanie od święta.

p.s. zlos powiedz gdzie takie regulowane żony to masz flaszke :pub:

Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: wt sty 17, 2012 16:09
autor: MatthewG
Jak już mowa o wyjeżdżaniu przodem to ja ostatnio z racji większych opadów śniegu postanowiłem pobawić się na zamkniętym placu i moje poirytowanie haldex'em zdawało się nie mieć końca. Ten napęd to padaka jeśli chodzi o jakiekolwiek poślizgi.. To przypomina walkę z samochodem o wykonanie jakiegokolwiek manewru wbrew jego woli :otepienie: Jest to o tyle dziwne, że miałem przyjemność przejechać się RS3 i tam sterownik reaguje zupełnie inaczej. Jestem rozczarowany. Może osoby z haldex controller'em się wypowiedzą.

Obrazek


Obrazek

Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: wt sty 17, 2012 16:29
autor: daniel1d
Moim zdaniem na śniegu to nie jest źle gorzej jest na mokrym jak chce się polecieć bokiem.

Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: wt sty 17, 2012 16:31
autor: zlos
korzen88 pisze:Raczej wychodzę z tego założenia żeby auto dawało jak najwięcej frajdy z jazdy ale też było dość praktyczne więc jazda sportowa w niedziele i święta a na codzień dupowóż. A jak jest z żywotnością seryjnych zawieszeń przy większych mocach? Nie chodzi mi tu jakąś straszną eksloatację typu 200km/h po dziurach, spinanie pośladków na każdych światłach i killowanie zawodników z fiatów panda tylko rozsądne upalanie od święta.

p.s. zlos powiedz gdzie takie regulowane żony to masz flaszke
OJ!
Albo jazda sportowa, albo dupowóz. Jedno i drugie uda Ci się tak, jakbyś jednocześnie miał przespać się z dwiema laskami. Z tym, że jedna jest w Europie, a druga w Azji ;)
Zdecyduj się najpierw, a potem ruszy machina linków i wycen.
MatthewG pisze:Jestem rozczarowany. Może osoby z haldex controller'em się wypowiedzą.
Wypowiadam się. ESP masz 1. czy 2. stopniowe? Bo to raczej wygląda na nadopiekuńczy moduł ABS/ESP.

Ja swojego wprowadzam w poślizg lekko ręcznym, potem ręczny w dół i zabawa gazem i kierownicą. Jeśli dotkniesz hamulca nogą, to uruchomisz system i elektronika zacznie Ci psuć zabawę. W skrócie: twarde chłopy nie hamują! ;)

Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: wt sty 17, 2012 22:47
autor: MatthewG
Moja eRka jest tak samo stara jak twoja więc masz już odpowiedź, która to wersja ESP :jezor: Ale faktycznie jest coś nie tak bo jeden gość, który nabył nową eRkę i ma pojęcie o ściganiu się mówi, że jemu jeździ slajdami tak jak powinna. Coś mi się ten moduł szwankuje..

Ja nie hamuję, nawet nie wiem który pedał za to odpowiada :smoke:

Re: Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: śr sty 18, 2012 00:25
autor: vrs
Siema chłopaki ;)

Haldex to jest padaka imho, tzn super napęd dla normalnych ludzi i w 99% wystarcza. Ale jak chcemy dać ten 1% szału to już nie jest tak wesoło.
Z moich obserwacji wynika że kontrolery ESP w Golfach R są trzy. Taki jak wasz "migające ESP", taki jak mój "świecące ESP_off" + komunikat na kompie i najnowszy z modelu 2012 "dwustopniowe ESP" które wygląda mniej więcej tak " onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem jak to działa w praktyce ale teoretycznie moje ESP pozwala na więcej niż Wasze itd. Próbowałem polatać bokiem na rondzie na mokrym i moim zdaniem haldex znacznie bardziej utrudnia jazdę niż ESP (które też coś tam ma do powiedzenia jak dasz za dużo gazu) tzn. auto wyjeżdża przodem i nie ma bata żeby samym gazem zmusić go do polecenia tyłem, taka charakterystyka napędu 4x4 raczej na przód

Mati czy to było S3 czy rzeczywiście RS3? Bo w RS3 jest ogólnie jakaś inna elektronika, nawet LC chyba ma taki jak TTRS - pali cztery kapcie na starcie
" onclick="window.open(this.href);return false;

Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: śr sty 18, 2012 01:01
autor: zlos
MatthewG pisze:Coś mi się ten moduł szwankuje..
Ja nie hamuję, nawet nie wiem który pedał za to odpowiada
Nie szwankuje, ale po prostu jest jaki jest :)
I wyrażaj się, mówi się gay, a nie pedał ;)


vrs pisze: auto wyjeżdża przodem i nie ma bata żeby samym gazem zmusić go do polecenia tyłem, taka charakterystyka napędu 4x4 raczej na przód
Haldex i kropka. Nawet na zblokowanym na maksa tylnym moście auto jest lekko (!!!) podsterowne na granicy przyczepności. Dlatego jedyna opcja to zarzucić lekko dupkę na ręcznym i wtedy jest już lepiej. Możliwe, że u mnie ten sterownik HPC pomaga... I robię wam łodę z mózgu.

Re: Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: śr sty 18, 2012 17:55
autor: karpi78
daniel1d pisze:Jak by ktoś chciał to mam do sprzedania przerobiony sterownik do haldexa do R32 w dobrej cenie.
witam
na co go przerobiłes? jakie ma ustawienie?

Re: Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: śr sty 18, 2012 18:10
autor: daniel1d
karpi78 pisze:
daniel1d pisze:Jak by ktoś chciał to mam do sprzedania przerobiony sterownik do haldexa do R32 w dobrej cenie.
witam
na co go przerobiłes? jakie ma ustawienie?
Siema. Tutaj jest opis http://www.topendpower.pl/p/pl/ecu-m-hd ... oller.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: śr sty 18, 2012 22:53
autor: zlos
Daniel, to jest sterownik projektowany pod ćwiartkę (sama nazwa na to wskazuje). W życiu codziennym będzie raczej udręką, a nie pomocą, ponieważ:
- spięcie napędów programujesz zależnie od prędkości, ruszasz więc na przykład ze spiętym napędem zarówno na śliskim jak i dobrej nawierzchni.
- zabawy potencjometrem w trakcie uślizgu osi? refleks rewolwerowca wymagany ;)
- wytrzymałość tylnego mostu przy zbyt dużym spięciu na wyższych prędkościach drastycznie spada (nagle robi się tam nieco gorąco)

Ogólnie ten układ nie jest już idiotoodporny i użyszkodnik może łatwo narozrabiać, głównie dzięki bogatym opcjom indywidualnych ustawień.

Jeśli ktoś buduje auto pod rekordy na ćwiartkę, to taki sterownik jest super i miodzio - ale do okazyjnego ognia spod świateł czy poślizgania się w śniegu nie radziłbym prostemu zjadaczowi etyliny bawić się zbyt wieloma parametrami napędu.

Modyfikacje mechaniczne silnika Golfa Rxx

: czw sty 19, 2012 00:08
autor: daniel1d
zlos pisze:- wytrzymałość tylnego mostu przy zbyt dużym spięciu na wyższych prędkościach drastycznie spada (nagle robi się tam nieco gorąco)
Co do tego to w przypadku nagrzania się oleju powyżej 100 stopni to sterownik rozłącza napęd tak jak w przypadku seryjnego sterownika.