Strona 63 z 1093

Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 20:28
autor: bjoern
HojaNT, http://allegro.pl/valvoline-vr1-racing- ... 11778.html" onclick="window.open(this.href);return false; :hmm:

Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 20:28
autor: macabra_
Azgorath pisze:Internety mówią,
i na tym można czytanie tej "cennej" wskazówki zakończyć :)

Ja polecam, dobry olej, silnik super na nim chodzi, przed remontem 10W40 palił mi ćwiartkę na 1000km, na tym oleju ćwiartkę na 5000km :) teraz przejechałem od remontu 6000km i zero zużycia a kultura pracy silnika jak dla mnie dużo lepsza niż na 10w40 :) sporo ludzi wypisuje, że słaby, że zimą gorzej pali itd., ale z mojego doświadczenia to bzdury tych co w życiu go nie stosowali :)

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 20:29
autor: kwadros
HojaNT pisze:
Azgorath pisze:Internety mówią, że 10W60 Castrola to niezły syf.
tzn że co piszą ?

macabra_, to kogo mam słuchać :bigok:

a mogę np przejść na ten olej 15w50 - czy coś. Bo ogólnie nie ogarniam tematu olejów do byłego mk4 zwykły pół syntetyk 10w40 i grało. A tu jak jest ten syntetyk to wydaje mi się że warto go jak najdłużej lać.

To jest tak czy dusisz kasę, czy wolisz zapłacić trochę więcej za olej. Maniacy specyfikacji olejowych mówią, że to co kupisz w supermarketach to nie olej! Niby liczą się marki: motul, gulf, vallvoline, liqui moly i jeszcze coś by się znalazło. Więc jak chcesz dobry olej to bym polecał coś z wymienionego towarzystwa. Zwłaszcza ze na forum jest kilku sprzedawców motula za całką niezłą cenę i jeszcze coś tutaj mogą poradzić --> viewtopic.php?f=32&t=154643" onclick="window.open(this.href);return false;

Napisz do gościa PW lub wejdź na ich stronę i zadzwoń do nich. A jak kupisz tam filtry i inne materiały eksploatacyjne to bankowo Ci się przesyłka zwróci.

A tak w ogóle lej "cokolwiek" i regularnie wymieniaj z filtrami - a 15 z przodu bym odradzał

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 20:31
autor: kwadros
btard pisze:
kwadros pisze: Piąte - dodatkowe pomysły?
Radio głośniej, kasę przepić
i chyba tak zrobię

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 20:42
autor: Azgorath
macabra_ pisze: Ja polecam, dobry olej, silnik super na nim chodzi, przed remontem 10W40 palił mi ćwiartkę na 1000km, na tym oleju ćwiartkę na 5000km :) teraz przejechałem od remontu 6000km i zero zużycia a kultura pracy silnika jak dla mnie dużo lepsza niż na 10w40 :) sporo ludzi wypisuje, że słaby, że zimą gorzej pali itd., ale z mojego doświadczenia to bzdury tych co w życiu go nie stosowali :)
Ano to akurat normalne, że kultura pracy dużo lepsza, 10W40 nawet do AKL`a się nie nadaje :los2: Zresztą - producent zaleca 5W40 albo 5W30. Ja bym tak czy siak nie lał 10W40, bo wystarczy zobaczyć co się z takim olejem dzieje w np. -10, jeden wielki glut...
kwadros pisze: To jest tak czy dusisz kasę, czy wolisz zapłacić trochę więcej za olej. Maniacy specyfikacji olejowych mówią, że to co kupisz w supermarketach to nie olej! Niby liczą się marki: motul, gulf, vallvoline, liqui moly i jeszcze coś by się znalazło.

A tak w ogóle lej "cokolwiek" i regularnie wymieniaj z filtrami - a 15 z przodu bym odradzał
:bigok: Nie trzeba być też maniakiem, żeby takie rzeczy wiedzieć, wystarczy posłuchać silnika po rozruchu na 10W40, a np. 5W40, o dieslu nie wspominając gdzie bardzo dobry olej to podstawa, szczególnie gdy są pompowtryskiwacze, no i dziwnym trafem w prawie wszystkich przypadkach jak ktoś jest właścicielem auta, które bierze dużo oleju, to zawsze się sprawdza jedna albo obie z teorii:
a) leje daremny, najtańszy olej + długie interwały
b) pałuje na zimnym
Dlatego ważnym jest, żeby patrzeć jak właściciel się obsługuje autem podczas jazdy, gdy kupuje się auto, bo od jakiegoś buraka, to nie ma nawet co kupować, bo tylko problemy będą.
Co do interwałów, to zgadzam się, 10k km i zmiana.
HojaNT pisze:Bo rekomendowany do tego silnika to 5w30 - z tego co znalazłem w katalogu castrol'a
Na stronie motula też tak jest, ale myślę, że jak masz zamiar trochę poupalać, to 5W50 będzie lepszy :D

IMO na rzeczach eksploatacyjnych nie ma co oszczędzać, bo w przypadku takiego oleju dać 50 zł więcej za olej na 10k km, to i tak mało w porównaniu do tego co dostajemy.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 20:58
autor: jacco
Polecam valvoline vr1 5w50 do tej Vki

Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 21:05
autor: macabra_
Azgorath pisze:10W40 nawet do AKL`a się nie nadaje

AKL to faktycznie bardzo skomplikowany i wymagający silnik, wymagający profesjonalnego traktowania, zwłaszcza po tych nastu latach służby :popcorn:

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 21:06
autor: sliwa404
A do Akl 200 tysięcy przejechanie jaki olej?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 21:20
autor: szczyku
Ja bym lal z makro. Tani w bankach po 5 litrów. :P

Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 21:36
autor: golf3dawid
Ja znowu wlałem Castrola 10w40 , ostatnio zniknął szybko bardzo szybko xD Ale dużo upalanka było , jak teraz tak szybko zniknie to troszku lipa :bajer:

Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 21:38
autor: karacz
Ile wam bedzie w AKL? setke na tysiac?

Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 21:42
autor: nitrox89
Niech podniesie ręke ten, któremu Golf nie bierze oleju ;) Osobiście zalewam Comme PD 5w40 i w stosunku do 5w30 Mobila XE zauważyłem lekki spadek poboru. Zmieniam olej co 15 tyś, bo przy interwale 10 tyś musiałbym zmieniać olej co 3 - 4 miesiące :F Znając życie to pewnie na Platinum Golf też by działał, ale jakoś nie mam przekonania żeby próbować.

Pobór oleju mam na poziomie 0,7 - litr na 15 tyś. Przelot niby 295 tyś.

Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 21:44
autor: golf3dawid
Ja zmieniam olej co 3-4 miechy max , a teraz musiałem zmienić po 2 bo mało co było to szkoda było kupować na dolewke...

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw gru 04, 2014 21:48
autor: Azgorath
karacz pisze:Ile wam bedzie w AKL? setke na tysiac?
Mój ma przebieg ori 240k km w tym momencie i na 10k km wziął mi 700 ml, był Liquy Moly 5W40, teraz Motul 5W40, zobaczymy co będzie :D
nitrox89 pisze:Niech podniesie ręke ten, któremu Golf nie bierze oleju ;)
Każde auto w znikomych ilościach weźmie, ale jest przecież dużo diesli, gdzie od wymiany do wymiany nie trzeba nic dolewać, tak samo AKL`e jak ktoś zrobi remont, dotrze i potem nie bierze nic, podobno 2.0 po remoncie też nic nie bierze, ale ile w tym prawdy to nie wiem.
IMO jak ktoś dolewa po pół litra na tysiąc, to już nie jest kolorowo.