Kącik posiadaczy MK4
: czw gru 04, 2014 20:28
HojaNT, http://allegro.pl/valvoline-vr1-racing- ... 11778.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i na tym można czytanie tej "cennej" wskazówki zakończyćAzgorath pisze:Internety mówią,
HojaNT pisze:tzn że co piszą ?Azgorath pisze:Internety mówią, że 10W60 Castrola to niezły syf.
macabra_, to kogo mam słuchać
a mogę np przejść na ten olej 15w50 - czy coś. Bo ogólnie nie ogarniam tematu olejów do byłego mk4 zwykły pół syntetyk 10w40 i grało. A tu jak jest ten syntetyk to wydaje mi się że warto go jak najdłużej lać.
i chyba tak zrobiębtard pisze:Radio głośniej, kasę przepićkwadros pisze: Piąte - dodatkowe pomysły?
Ano to akurat normalne, że kultura pracy dużo lepsza, 10W40 nawet do AKL`a się nie nadaje Zresztą - producent zaleca 5W40 albo 5W30. Ja bym tak czy siak nie lał 10W40, bo wystarczy zobaczyć co się z takim olejem dzieje w np. -10, jeden wielki glut...macabra_ pisze: Ja polecam, dobry olej, silnik super na nim chodzi, przed remontem 10W40 palił mi ćwiartkę na 1000km, na tym oleju ćwiartkę na 5000km teraz przejechałem od remontu 6000km i zero zużycia a kultura pracy silnika jak dla mnie dużo lepsza niż na 10w40 sporo ludzi wypisuje, że słaby, że zimą gorzej pali itd., ale z mojego doświadczenia to bzdury tych co w życiu go nie stosowali
Nie trzeba być też maniakiem, żeby takie rzeczy wiedzieć, wystarczy posłuchać silnika po rozruchu na 10W40, a np. 5W40, o dieslu nie wspominając gdzie bardzo dobry olej to podstawa, szczególnie gdy są pompowtryskiwacze, no i dziwnym trafem w prawie wszystkich przypadkach jak ktoś jest właścicielem auta, które bierze dużo oleju, to zawsze się sprawdza jedna albo obie z teorii:kwadros pisze: To jest tak czy dusisz kasę, czy wolisz zapłacić trochę więcej za olej. Maniacy specyfikacji olejowych mówią, że to co kupisz w supermarketach to nie olej! Niby liczą się marki: motul, gulf, vallvoline, liqui moly i jeszcze coś by się znalazło.
A tak w ogóle lej "cokolwiek" i regularnie wymieniaj z filtrami - a 15 z przodu bym odradzał
Na stronie motula też tak jest, ale myślę, że jak masz zamiar trochę poupalać, to 5W50 będzie lepszyHojaNT pisze:Bo rekomendowany do tego silnika to 5w30 - z tego co znalazłem w katalogu castrol'a
Azgorath pisze:10W40 nawet do AKL`a się nie nadaje
Mój ma przebieg ori 240k km w tym momencie i na 10k km wziął mi 700 ml, był Liquy Moly 5W40, teraz Motul 5W40, zobaczymy co będziekaracz pisze:Ile wam bedzie w AKL? setke na tysiac?
Każde auto w znikomych ilościach weźmie, ale jest przecież dużo diesli, gdzie od wymiany do wymiany nie trzeba nic dolewać, tak samo AKL`e jak ktoś zrobi remont, dotrze i potem nie bierze nic, podobno 2.0 po remoncie też nic nie bierze, ale ile w tym prawdy to nie wiem.nitrox89 pisze:Niech podniesie ręke ten, któremu Golf nie bierze oleju