Kącik posiadaczy MK4
: śr kwie 27, 2016 07:52
Czasem drażni, ale dzięki temu wiem jak jest naprawdę. Fabryczne rozwiązanie od 75 pokazuje 90 - dla mnie to nie.jest ok. Jakby było w granicach powiedzmy 85-95 to co innego.
No ta grzałka jest mała po prostu. Fajnie grzeje ale słabo ( szczególnie zimą) . Ja pisałem nie o webasto tylko suchej nagrzewnicy. W nowych audi ( nie wiem czy wszystkich) zrezygnowano z mokrej nagrzewnicy na rzecz elektrycznej. Da się ją dołożyć obok mokrej bo jest na tyle miejsca w MK4. Nie wiem teraz z którego mam moją ale jest ponad 2 razy większa od Z35 ( powierzchnia grzewcza jest w zasadzie taka jak normalnej nagrzewnicy, tylko jest cieńsza). Minus taki, że trzeba w wydajniejszy alternator zainwestować. Ja mam u mnie 180A. Tylko muszę jeszcze napinacz zmienić na ten z tłumikiem drgań bo niestety ale oryginalne z MK4 wpada w drgania na niskich obrotach.krazorek pisze:sebekgolf, Interesowałem się mokrym webastem z Sharana. Okazało się, że bez cięcia podłogi nie da się tego włożyć bo jest mało miejsca.
Suche webasto z Audi gdzie się wkłada? Komora silnika?
Dlaczego piszesz, że Z35 słabe?
Nie tak do końca - sytuacja sprzed pół roku (wściekłe upały po 30-35st).Padł mi termostat i temperatura poszła do 98-103st,a wskazówka wciąż idealnie pionowo. Gdyby nie alarm od HypeFIS'a usmażyłbym silnik.Qto pisze:Fabryczne rozwiązanie dla mnie jest git...wskazówka stoi na 90 tzn ze wsio jest ok
Tak, bo akurat jechałem "delikatnie", głównie hamowanie silnikiem, ale za 200-300metrów wjazd na autobane i wtedy od razu skokowo temperatura poszłaby w górę. Pewnie zanim wskazówka by drgnęła, płyn miałby 110st albo i więcej.Qto pisze:103 to jeszcze bezpieczna temperatura...
A tam nie było czegoś takiego, że sprzęgło alternatora ma w sobie jakiś tłumik drgań? Bo u mnie też łapie drgania po rozruchu jak się aku doładowuje. A ten napinacz z tłumikiem drgań jest od golfa czy od czego innego? Jakiś numer części posiadasz?sebekgolf pisze:Tylko muszę jeszcze napinacz zmienić na ten z tłumikiem drgań bo niestety ale oryginalne z MK4 wpada w drgania na niskich obrotach.
Kurde, myślałem, że ten zakres jest mniejszy, tzn -+ 10 stopni, w takim razie też będę musiał sobie ustawić, żeby pokazywało na zegarach realną temperaturę. Z jednej strony tak jak mówicie - 110 stopni to już trochę dużo, a usmażyć silnik jest bardzo łatwo, szczególnie 6 garów, ale z drugiej strony gdyby fabrycznie było ustawione na rzeczywistą temperaturę, to wyobraźcie sobie kolejki u mechaników "bo temp się waha raz w tą raz w tą"Qto pisze:75-107...w tym zakresie licznik pokazuje 90