Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
arekgroszek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 409
Rejestracja: ndz gru 22, 2013 14:49
Lokalizacja: LOW CHOW
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.8T
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: arekgroszek » pn lut 08, 2016 10:14

MnichPro,
Ja bym zostawił ori USA :bajer:



MnichPro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn kwie 14, 2014 15:08

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: MnichPro » pn lut 08, 2016 10:31

arekgroszek,
Okej dzieki, a powiesz mi jeszcze czym uszczelki pomalować zeby były czarne? Bo wlasnie robię czarny sufit?



mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mk4tdi » pn lut 08, 2016 14:19

Byłem na ustawieniu zbieżności. Przed regulacją sprawdzili czy są jakieś luzy, luzów nie było, z zawieszeniem wszystko ok. Sprawdzili zbieżność i z lewym kołem coś tam było nie tak bo wyniki pokazały sie na czerownym tle. Wyregulowali i oto efekt
Obrazek
Czy przy takim ustawieniu powinno być ok? Bo nadal lekko ucieka w prawo, oczywiscie zdecydowanie slabiej jak przed regulacją.. no i mimo, że przy ustawianiu zbieżności kierownicę sam ustawiłem w poziomie to jak jadę na wprost to kiera nie jest idealnie w poziomie.


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Paviarotti » pn lut 08, 2016 15:02

mk4tdi, a ucieka zawsze czy tylko jak przyspieszasz? wyprzedzenia sworznia zwrotnicy lekko się różni, ale z mojego doświadczenia nie powinno to być aż tak bardzo odczuwalne przy takich wartościach. Co innego jakby się różniło już o pół czy cały stopień.


Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn lut 08, 2016 15:46

Zacznij od sprawdzenia hamulcy bo może z jednej strony koło ma większy opór i efekt taki może być.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
hayperekpo
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2719
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
Lokalizacja: Kraków/GOP

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: hayperekpo » pn lut 08, 2016 18:26

mk4tdi, hamulce, ciśnienie w oponach czy nawet inaczej zużyty bieżnik może mieć na to wpływ.


Obrazek
Zanim zapytasz na PW, skorzystaj z forumowej szukajki, FAQ i wujaszka Google

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: daniel23584 » pn lut 08, 2016 20:52

Jak wcześniej zbieżność byla rozregulowana to opony sie trochę przytarly i teraz może uciekać mimo prawidłowo ustawionej zbieżności. Zresztą u mnie też czasami lekko ucieka w prawo, a jest to uzaleznione tym jak bardzo nawierzchnia jest pochylona


ALH -> 205 -> soft

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mk4tdi » pn lut 08, 2016 22:30

Ciśnienie w oponach jest ok, muszę jeszcze obadać czy prawe koło lekko nie hamuje, ale wydaje mi sie że nie bo po jeździe prawa felga nie jest cieplejsza od lewej. Czyli oponki mogły sie przytrzeć i efekt jest jaki jest? Zastanawia mnie jeszcze kiera lekko nie w poziomie...


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: daniel23584 » pn lut 08, 2016 22:36

Może jak lekko ucieka Ci w prawo, Ty kontrujesz w lewo i stąd kiera nie w poziomie. Przejdź sie gdzieś po równej drodze, ew w nocy jak jest pusto jedź środkiem i wtedy sprawdź czy ucieka w prawo. Jak pisałem wcześniej u mnie zbieżność jest ok a czasami też lekko ucieka w prawo jak nawierzchnia jest bardziej w prawą str pochylona


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Barton_ » pn lut 08, 2016 22:55

Panowie (i panie)
Co może być powodem wycierania się co drugiego "ząbka" na oponie?
Opona jest ząbkowana, co drugi o milimetr niższy.

Ja tego nie zauważyłem ale wulkanizator mi pokazał.
Niby zawieszenie bez uwag i po geometrii.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » wt lut 09, 2016 00:59

KoJ@K Nie chce już mi się z tym bawić... zostawiam jak jest (mieści się w normie). Dzięki za rady. :pub:

Barton_ Ja miałem przeboje z Vredestein'em Quatrac'em 3. Regularnie co 30-40 kkm wewnętrzne ranty opony były zdarte. Wszystko było w największym porządku, a tak się działo. Co ciekawe prawą bardziej ścierał niż lewą a auta w żadną stronę nie ściągało. Ostatecznie doczytałem, że z oponami kierunkowymi czasami tak jest, że potrafią się na różnych autach w dziki sposób zużywać. Może u Ciebie też jest kwestia opony (nie koniecznie kierunkowej).



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt lut 09, 2016 09:48

Amortyzatory sprawne ? Jak amorki są wybite to kółko podbija na nierównościach i przyciera opony. Wtedy też potrafi wyząbkować.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Barton_ » wt lut 09, 2016 10:18

Świeżo po przeglądzie. Wszystko w najlepszym wg diagnosty porządku.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » wt lut 09, 2016 10:34

Z diagnostą jest jak z Windowsem. Jak Windows mówi, że wszystko jest w porządku, a coś się dzieje, to znaczy coś się dzieje i trzeba poszukać. Z kolei jeżeli Windows mówi, że coś się dzieje to znaczy, że jest już sytuacja beznadziejna i że niezwłocznie musisz coś zrobić...

Amortyzator wcale nie jest trudno skrzywić. Geometrię będziesz miał OK a tylko wprawny mechanik Ci powie, że masz krzywy amortyzator.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości