Strona 533 z 1093

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr lut 03, 2016 21:14
autor: Peran
Krzysiek W. pisze:Koledzy, nie działa mi tempomat. Objawy takie: manetka starego typu, golf z 1,9 tdi (atd), pod maską. Najpierw przestał działać set - tempomat wlaczał się poprzez przycisk res. Rozłączał się po włączeniu prawego kierunku/ świateł drogowych. A teraz nie dziala wogóle. Kontrolka się pojawia i tyle. Jakies sugestie czego szukać - może ktoś miał podobny przypadek.
Na 99% uszkodzona manetka świadczy o tym wyłączanie tempomat po włączeniu kierunki.
Można jeszcze sprawdzić VAGiem każdy przycisk. Ale szykuj się na wymianę manetki.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr lut 03, 2016 22:18
autor: lwlw
sebekgolf pisze:
lwlw pisze:Każdemu kto się zastanawia nad przeróbką na sztywne koło zamachowe zdecydowanie polecam :bigok: Mam od piątku i jestem zadowolony - nie ma żadnych wibracji czy hałasów jak niektórzy straszą, rusza się płynnie, a pedał chodzi tak mięciutko jakby go prawie nie było - choć to akurat dlatego, że nowe :-)
Jaki silnik jaka skrzynia ?
Jak w profilu - to jest ALH tylko na wtryskach z ASV + soft, skrzynia seryjna piątka, kod EGR zdaje się. Nie była jeszcze ściągana, a mam 322 kkm przelotu, może nieco więcej nawet. Dwumasa się zapiekła, ale największy problem był przez łożysko, które się rozpadło na dwie części i biegi słabo wchodziły. A tarcza jeszcze tragiczna nie była.
W ogóle trochę żałuję, że nie wrzuciłem od razu dłuższej skrzyni jak już miałem zdjętą, ale trochę się bałem kupować kota w worku.
Krzysiek W. pisze:Koledzy, nie działa mi tempomat. Objawy takie: manetka starego typu, golf z 1,9 tdi (atd), pod maską. Najpierw przestał działać set - tempomat wlaczał się poprzez przycisk res. Rozłączał się po włączeniu prawego kierunku/ świateł drogowych. A teraz nie dziala wogóle. Kontrolka się pojawia i tyle. Jakies sugestie czego szukać - może ktoś miał podobny przypadek.
No to chyba manetka.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw lut 04, 2016 01:32
autor: chris2611
Panowie
Pisałem w dziale mechanicznym ale tam cisza
Może tu ktoś będzie tak dobry i podpowie o co chodzi.

Witam,
szukałem odpowiedzi na to zagadnienie ale nic nie znalazłem. Mianowicie, kiedy jadę samochodem, niezależnie od prędkości, mam luz-nie mam wbitego biegu, wciskam sprzęgło i robię przy gazówkę, to obroty wzrastają i opadają - jak powinno być. Kiedy puszczę sprzęgło (nie ma wbitego biegu, jest luz) i zrobię przy gazówkę to obroty wzrosną, utrzymają się 1-2 sek. i powoli opadają...Czemu to sprzęgło tak się klei? Coś się kończy w układzie?

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw lut 04, 2016 10:39
autor: sebekgolf
lwlw pisze:
sebekgolf pisze:
lwlw pisze:Każdemu kto się zastanawia nad przeróbką na sztywne koło zamachowe zdecydowanie polecam :bigok: Mam od piątku i jestem zadowolony - nie ma żadnych wibracji czy hałasów jak niektórzy straszą, rusza się płynnie, a pedał chodzi tak mięciutko jakby go prawie nie było - choć to akurat dlatego, że nowe :-)
Jaki silnik jaka skrzynia ?
Jak w profilu - to jest ALH tylko na wtryskach z ASV + soft, skrzynia seryjna piątka, kod EGR zdaje się. Nie była jeszcze ściągana, a mam 322 kkm przelotu, może nieco więcej nawet. Dwumasa się zapiekła, ale największy problem był przez łożysko, które się rozpadło na dwie części i biegi słabo wchodziły. A tarcza jeszcze tragiczna nie była.
W ogóle trochę żałuję, że nie wrzuciłem od razu dłuższej skrzyni jak już miałem zdjętą, ale trochę się bałem kupować kota w worku.
Ano widzisz, do skrzyń piątek nie ma problemu. Przy mocniejszych motorach i skrzyniach 6 ludzie narzekają na odgłosy dochodzące ze sprężynek tarczy. Pytanie jeszcze jak będzie znosić sztywne koło skrzynia, po mocnym podciągnięciu silnika.

Kącik posiadaczy MK4

: czw lut 04, 2016 12:52
autor: lwlw
Myślę, że nie gorzej niż na dwumasie, która po rozgrzaniu tłukła mi się na biegu jałowym prawie od początku, czyli prawie 3 lata i 70 tys. :bigok:
Co do odgłosów sprężynek to naczytałem się, że ludzie to mają nawet w ALH czy ASV i szczerze to byłem na to nastawiony, a tu nie ma nic, chyba, ze głuchy jestem :-)
A przy 6-biegowych w ogóle się da pozbyć dwumasy?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw lut 04, 2016 13:11
autor: flatron1984
sebekgolf pisze:Ano widzisz, do skrzyń piątek nie ma problemu. Przy mocniejszych motorach i skrzyniach 6 ludzie narzekają na odgłosy dochodzące ze sprężynek tarczy. Pytanie jeszcze jak będzie znosić sztywne koło skrzynia, po mocnym podciągnięciu silnika.
Do 6 też nie ma problemu. Kumpel w ASZ'cie ma 193KM/400Nm, jednomas Valeo, zrobil ok 50tys km i wszystko gra.

Kącik posiadaczy MK4

: czw lut 04, 2016 13:27
autor: Stanley777
Bo tylko Valeo operuje zamiennikami jeśli chodzi o jednomas stosowany zamiast dwumasu w skrzyniach 6G

Koszt podobno spory, a nie lepiej np dwumas obić Kevlarem?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw lut 04, 2016 14:22
autor: sebekgolf
lwlw pisze:Myślę, że nie gorzej niż na dwumasie, która po rozgrzaniu tłukła mi się na biegu jałowym prawie od początku, czyli prawie 3 lata i 70 tys. :bigok:
Co do odgłosów sprężynek to naczytałem się, że ludzie to mają nawet w ALH czy ASV i szczerze to byłem na to nastawiony, a tu nie ma nic, chyba, ze głuchy jestem :-)
A przy 6-biegowych w ogóle się da pozbyć dwumasy?

W każdym da się pozbyć dwumasu, pytanie ile monety na stół chcesz położyć. Ja się nad tym zastanawiam ale z innych względów. Póki co nowy dwumas leży tylko założyć trzeba.
flatron1984 pisze:
sebekgolf pisze:Ano widzisz, do skrzyń piątek nie ma problemu. Przy mocniejszych motorach i skrzyniach 6 ludzie narzekają na odgłosy dochodzące ze sprężynek tarczy. Pytanie jeszcze jak będzie znosić sztywne koło skrzynia, po mocnym podciągnięciu silnika.
Do 6 też nie ma problemu. Kumpel w ASZ'cie ma 193KM/400Nm, jednomas Valeo, zrobil ok 50tys km i wszystko gra.
50tyś km to niewiele, po za tym mała "próba statystyczna", musiałby się więcej osób wypowiedzieć. Wiesz, jedni robią 50tyś km przez 5 lat, u mnie to 5-6 miesięcy.
Stanley777 pisze:Bo tylko Valeo operuje zamiennikami jeśli chodzi o jednomas stosowany zamiast dwumasu w skrzyniach 6G

Koszt podobno spory, a nie lepiej np dwumas obić Kevlarem?
Pomyliłeś chyba z tarczą sprzęgłową ;) Nie problemem jest tutaj uślizg. Bo możesz obić czymś lepszym tarczę, choćby dać spiek 4 łopatkowy na którym da się normalnie jeszcze jeździć, albo wzmocnić docisk. Problemem jest to, ile Nm dwumas przeniesie. Ja planuję zrobić skrzynię hybrydową i silnik podciągnąć pod 250KM i pod 500Nm. Niby nie dużo, ale na 6 biegu przy mocno wydłużonych przelożeniach ( do latania typowo na trasach) będzie mocno obciążony. Z drugiej strony wolę stukanie dwumasu usłyszeć np. 30tyś przed jego rozsypaniem się, niż usłyszeć jedno chrupnięcie w trasie i zobaczyć plamę oleju pod skrzynią. Dlatego tak dopytuję o to jak skrzynia znosi przejście na sztywne w perspektywie katowania momentem.

W ogóle to chyba powinienem zmienić auto do klepania po 2-3tyś km na tydzień :los2:

Kącik posiadaczy MK4

: czw lut 04, 2016 17:00
autor: joseph82
z jakich innych wozów można ładować tuleje wahacza niż GolfIV a w poli nie jestem pewien czy chcę się pchać, Audi S3, TT? Czy jakieś jeszcze furki?

Kącik posiadaczy MK4

: czw lut 04, 2016 17:08
autor: mass143
Jak nie chcesz zwykłych ani poli to kup pełne z R32/S3 itd

jest sens pchać się w lakierowanie całego samochodu? bo denerwuje mnie to już bo tu ryska tam wgniota i co gorsze nic nie zrobiłem ja tylko osoby trzecie bo raz ktoś zawadził na parkingu, później mechanik nie mógł podnieść bo niski i wgiął progi z przodu :? z drugiej strony wątpię żebym kupił Borę w idealnej kondycji powiedzmy tylko do korekty lakieru

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw lut 04, 2016 17:38
autor: Robson91
Wgniotki wyklep i zrob urban camo :gdzie rysa tam łata :los2:

Wysłane z mojego LG-E975 przy użyciu Tapatalka

Kącik posiadaczy MK4

: czw lut 04, 2016 17:47
autor: Kondzio
mass143, jak dasz do dobrego lakiernika to dobry wybór. Lakierowalem całe mk3 i jedynie co żałuję, to to, że nie poszukalem lepszego majstra.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw lut 04, 2016 17:55
autor: mass143
Kondzio pisze:lepszego majstra.

i tego sie boje najbardziej... malowałem u "speca" tylny błotnik, była kropka rdzy przy rancie wielkości 1gr, oczywiście nie da się pomalować rantu do zgięcia tylko cały element, okej ja się nie znam niech robi. samochód stał 2 tyg, *#cenzura#* kaszane bo lakier różni się z daleka, zupełnie jakby pomalował la7w zamiast lb7z, a rdza wyszła idealnie w ten sam sposób po 2 miesiącach w dodatku w lecie, nie po zimie :rozpacz:

Kącik posiadaczy MK4

: czw lut 04, 2016 18:10
autor: Paviarotti
joseph82 pisze:z jakich innych wozów można ładować tuleje wahacza niż GolfIV a w poli nie jestem pewien czy chcę się pchać, Audi S3, TT? Czy jakieś jeszcze furki?
S3/R32 - jeden pies w przypadku dużych, są takie same. Jeśli chodzi o małe to są chyba jednakowe w zwykłym Golfie co w reszcie.
Bierz pełne albo poli.
mass143 pisze:rdza wyszła idealnie w ten sam sposób po 2 miesiącach w dodatku w lecie, nie po zimie :rozpacz:
Było reklamację robić, ja bym nie darował za taką fuszerkę.