Dziwne, dziś robiłem sprinta od 0-100 i na 2 biegu jak złapał trakcję, to tak dziwnie zamulił, później już ok szło.
A jak ruszam z 3 to też gubi trakcję ^^
W sumie to moja skrzynia mogła by się zaczynać tak jak 2 bieg, a 5 dłuższa, bo na 1 do 30km/h i koniec obrotka.
Kącik posiadaczy MK2
: ndz maja 04, 2014 18:57
autor: Max93
barto125, powoli i bez chloroformu się uda
Jak Ci jedynka kręci do 30km/h to słabiutko. Pamiętam notkę w instrukcji Fiata Punto mk1 dla skrzyni 6gang - zaleca się ruszanie z drugiego biegu
Takie to było krótkie.
W twoim wypadku jak kończysz obrotek przy 30km/h to bym się nie zastanawiał tylko z dwójki ruszał.
Kącik posiadaczy MK2
: ndz maja 04, 2014 19:08
autor: barto125
Króciutka jest ta jedynka, w sumie skrzynia jest z paska więc może być taka dla dużych obciążeń.
Tylko człowiek się przyzwyczaja i to ruszanie z jedynki ciężko zmienić, jak się kilkoma autami w sumie jeździ.
Kącik posiadaczy MK2
: ndz maja 04, 2014 20:25
autor: Max93
Oj wiem coś o przyzwyczajeniach :p
Mój tata jak wsiadł z Actrosa do małego, to ma dźwignię hamulca górskiego pod kierownicą, to jak dojeżdżaliśmy do świateł to odruchowo pac i wycieraczki na najszybszy program i do tego zgaszony silnik, bo przesiał się z automatu.
Ja jak długo nie jeździłem manualem to udało mi się na chama zgasić silnik
Stałem na parkingu i nagle wbiłem wsteczny bieg - silnik nie miał czasu na reakcję to zgasł, na szczęście nic nie zgrzytnęło i nic nie łupnęło
Co powiecie majstry o zmianie biegów bez sprzęgła?
Re: Kącik posiadaczy MK2
: ndz maja 04, 2014 20:40
autor: inż. Mk2_marcin
Max93 pisze:
Co powiecie majstry o zmianie biegów bez sprzęgła?
barto125 wyślij mu już drugą skrzynię skoro już zadanie głupie pytania tylko nie UPS
barto125 pisze:Oby nie wrócili we 3 ^^
Max93 pisze:
Było BARDZO miło i sympatycznie ale nie aż tak
Ale już się nie mogę doczekać następnej wycieczki
nosiłeś jej torebkę?
Czarson pisze:Ja zrobiłem swap i chyba bedzie mnie czekac kolejny....
jaki swap robisz z R32?
Re: Kącik posiadaczy MK2
: ndz maja 04, 2014 20:50
autor: Max93
inż. Mk2_marcin pisze:
Max93 pisze:
Co powiecie majstry o zmianie biegów bez sprzęgła?
barto125 wyślij mu już drugą skrzynię skoro już zadanie głupie pytania tylko nie UPS
W Golfie jeszcze nie testowałem bo ni mom jak Ale w kitajcu idzie bez problemu, dlatego się pytam co wy o tym myślicie.
Zapytacie się dlaczego tak robię - ponieważ ograniczam do minimum używanie sprzęgła, bo jak to kto ściągnie to się za głowę złapie jak tak można jeździć. I nadmienię, też, że jakoś nie chętnie skrzynia rzęzi przy zmianie biegów w górę czy w dół, tyle samo co przy źle włączonym sprzęgle, coś się czasami każdemu zdarzy
Będzie trza w końcu to sprzęgło i tak wymienić, bo już łapie na samej górze
inż. Mk2_marcin pisze:
barto125 pisze:Oby nie wrócili we 3 ^^
Max93 pisze:
Było BARDZO miło i sympatycznie ale nie aż tak
Ale już się nie mogę doczekać następnej wycieczki
nosiłeś jej torebkę?
Nie, nie nosiłem jej torebki, sama też nie nosiła
Ale powiem w skrócie, że się nie spodziewałem takiego obrotu sprawy
Kącik posiadaczy MK2
: ndz maja 04, 2014 21:00
autor: barto125
Opowiadaj
Po to jest sprzęgło, żeby je używać, tak samo jak byś się pytał, co sądzimy o jeździe bez używania gazu ^^
Kącik posiadaczy MK2
: ndz maja 04, 2014 21:06
autor: Max93
No dobra. Tylko bez gazu daleko nie pojedziesz
A o czym mam opowiadać?
Re: Kącik posiadaczy MK2
: ndz maja 04, 2014 21:25
autor: inż. Mk2_marcin
Max93 pisze:
A o czym mam opowiadać?
dawaj konkrety, fajna jest masz linka do jej fb?
Re: Kącik posiadaczy MK2
: ndz maja 04, 2014 21:59
autor: J.B.S.
inż. Mk2_marcin pisze:
Max93 pisze:
A o czym mam opowiadać?
dawaj konkrety, fajna jest masz linka do jej fb?
Ha haha
No dawaj my tu zobaczymy czy pasujecie do siebie.
Kącik posiadaczy MK2
: ndz maja 04, 2014 22:26
autor: Max93
Jakby nie była fajna to wiecie pany
Kącik posiadaczy MK2
: pn maja 05, 2014 21:16
autor: nitrox89
Panowie potrzebna szybka porada. Będe zmieniał olej w skrzyni w golfie 1,6 TD 1V. Korek wlewu to ten koło zielonego dekielka, a który jest spustowy? Mile widziane zdjęcie
Kącik posiadaczy MK2
: pn maja 05, 2014 21:47
autor: inż. Mk2_marcin
nitrox89,
1) pod skrzynia znajdziesz spust oleju - nie pamietam dokladnie, ale chyba na jakis wiekszy imbus
2) jak zlejesz olej, wkrecasz spowrotem tam srube i odkrecasz chyba rowniez na imbus srube ktora znajduje z juz boku skrzyni (powyzej dekla od piatego biegu, troche w strone frontu auta) - to jest otwor przelewowy - czyli wlewasz tak dlugo olej (w zsadzie pompujesz go pompka do oleju, bo ze wzgledu na umiejscowienie tego otworu nie mozliwe jest normalne wlanie az zacznie sie przelewac - wtedy zakrecasz - stan wtedy bedzie OK.
Wymiana i sprawdzenie stanu w 4-biegowce nastepuje tak samo
Jesli to skrzynia z silnikow 1,6 - 1,8 w tym rowniez diesli to bedzie to najprawdopodobniej 4t lub 4S - wchodzi w nia okolo 1.6 litra oleju - do skrzynki "5" w silniku 1.3 wchodzi zas ponad 2,5 litra - w "4" nie mam pojecia niestety
Jeszcze jedna uwaga - jezeli nie posiadasz pompki do oleju (chociaz wiele producentow dolacza do oleju przekladniowego takie pseudo lejki np. Elf) to mozesz wlewac przez otwor ktory masz dostepny od gory po wykreceniu linki predkosciomierza - oczywiscie boczny wlew musi byc rowniez odkrecony, aby kontrolowac poziom wlanego oleju