xxxPALUCHxxx pisze:
wiec jakie napięcie powinien wskazywać miernik przy akumulatorze "w stanie spoczynku" ?
Powiedzmy 12,5 - 12,8 V na zdrowym akumulatorze, ale widziałem nieraz takie co mają 12,4 i też odpalają.
kl0cek pisze:warto oddac do regeneracji nawet jesli jeszcze tego nie wymaga?
Moim zdaniem nic nie regenruj jeśli jeszcze nie wymaga, bo regenerację potrafią spieprzyć często albo lipne części włożyć - nieraz tak czytałem w dziale diagnostyka tutaj. Ale nikt Ci nie zapewni, że jutro zdrowe turbo Ci nie padnie, jednak po co zdrowe ruszać.
Kącik posiadaczy MK4
: pn sty 12, 2015 19:07
autor: bjoern
kl0cek, wyczyść tylko i załóż a jak kiedyś padnie to większe wstawisz
Kącik posiadaczy MK4
: pn sty 12, 2015 19:21
autor: marcinnxtdi
Pany da rade samemu wyłączyć w komputerze egr czy trzeba jakieś grubsze tuningi robić .
Ile wołać za kata ?
Re: Kącik posiadaczy MK4
: pn sty 12, 2015 20:15
autor: on6222
Chyba nie jest to taka prosta sprawa bo jak byłem ze swoim afn na sofcie to powiedzialem panu aby wyłączył mi egr przy okazji a on powiedział abym podpial sobie zaworek tak na sztukę aby błędu nie było
Kącik posiadaczy MK4
: pn sty 12, 2015 22:54
autor: boris_kafarrow
Panowie, które tuleje tylnej belki łatwiej jest wprasować, 69mm metalowe czy 72mm plastiki ?
Kącik posiadaczy MK4
: pn sty 12, 2015 23:00
autor: KoJ@K
Kupuj plastiki 72mm (przed zakladaniem wrzuc na noc do zamrazarki) i wejda normalnie.
Kącik posiadaczy MK4
: pn sty 12, 2015 23:04
autor: boris_kafarrow
O, szybka, krótka odpowiedź, dzięki
Kącik posiadaczy MK4
: pn sty 12, 2015 23:04
autor: Qto
lwlw pisze:Powiedzmy 12,5 - 12,8 V na zdrowym akumulatorze, ale widziałem nieraz takie co mają 12,4 i też odpalają.
kurde...ja mam dwie Futury i żadna nie trzyma 12V Aku ciągle działają...choć jeden już ledwo zipie - zabiłem go przy modzeniu auta...stał ok rok czasu i w tym czasie ze 20x był rozładowany do 0 Ale nie zmienia to faktu że jeden i drugi aku od początku nie trzymał 12V Jeden 72Ah, drugi 100Ah...teraz w kolejnym aucie też siedzi futura a nie wpadłem na pomysł aby ją sprawdzić. Wiem jedno...nie kupię już aku z najwyższej serii - żadnego producenta
marcinnxtdi pisze:Ile wołać za kata ?
na allegro od zety wystaw...
Kącik posiadaczy MK4
: pn sty 12, 2015 23:21
autor: daniel.wwe
Ja mam 4 letnia Future i trzyma 12,3V. Problemu z odpaleniem nie ma, ale juz nie ma takiego "uderzenia" jak kiedys... zima teraz kiepska wiec jeszcze rok wytrzyma
daniel.wwe pisze:Ja mam 4 letnia Future i trzyma 12,3V. Problemu z odpaleniem nie ma, ale juz nie ma takiego "uderzenia" jak kiedys... zima teraz kiepska wiec jeszcze rok wytrzyma
Moja CENTRA FUTURA 12V 77Ah/760A miala dokaldnie 5lat.
Padla z dnia na dzien, przy -8st juz nie odpalielm auta. Kupilem drugi raz taki sam akummulator i na razie jest OK, poza ta kontrolka mrugajaca
Dzisiaj sprawdzilem napiecie akumualtora miernikiem przed odpaleniem auta. Auto stalo 10 godzin. Wynik : 12.5[V]
Po odpaleniu silnika, bez zadnego obciazenia napiecie wynosilo 14.56[V]
Po wlaczeniu kilku odbiornikow, pod obciazeniem napiecie wynosilo 14.35[V]
W kaciku MK 4 pisano by sprawdzic czy regulator napiecia jest analogowy, czy jego wtyczka ma 2 piny czy moze jest cyfrowy z jednopinowa wtyczka.
wiec sprawdzilem i w starym alternatorze HITACHI wtyczka byla 2 pinowa jednak sam regulator napiecia jest wbudowany w alternator.
W nowym alternatorze LAUBER wtyczka tez jest 2 pinowa a sam regulator jest na zewnatrz alternatora, jako dodatkowa czesc
moze rzeczywiscie regulator jest uszkodzony bo wszystkie parametry, w sensie napiecia wskazuja ze ladowanie akumualtora itd jest OK.
ponizej krotki filmik jak u mnie miga ta kontrolka akumulatora / alternatora:
[youtube][/youtube]